Verzorging naveltje baby 9 dagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosao, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik ben pas bevallen en zit met een probleempje (waarschijnlijk een typisch nieuwe moeder onzekerheidsvraagje :) ). Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Bij mijn kindje is het navelstompje al afgevallen, maar de navel zelf is nog niet helemaal geheeld. Om dat een beetje te laten luchten slaan we de luier een stukje om. Maar hierdoor schaaft die luier veel meer tegen het huidje van het buikje van mijn kindje, wat dus een schrale plek geeft. Ben nu maar flink aan het smeren met Weleda calendulazalf, maar weet eigenlijk niet wat ik met die luier aanmoet. Wel omslaan, niet omslaan........ Wie weet raad?

Thnx, Rosa

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik kreeg de tip om een stukje uit de luier te knippen waar het naveltje zit, heb je ook geen kans dat het gaat schuren.

Bij Quinn was het naveltje ook nog niet helemaal geheeld en wat rood zelfs. Maar is snel bijgetrokken

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Bij ons duurde het ook even voor het geheeld was, ging ook weer een heel klein beetje open door de luier. Nog maar een paar dagen er een gaasje over gedaan en daarna ging het goed. En op die droge plek deed ik wat creme, ging vanzelf weg na een aantal dagen.

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier geen luier omgeslagen of weg geknipt....moest elke dag 3 keer schoonmaken met alcohol en gaasje

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij deden gewoon luier er stevig overheen en 3x per dag schoonmaken met gaasje en alcohol.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.541
    36.517
    113
    Wat een verschillen allemaal zeg. Ik sloeg de luier wel om, maar hoefde het niet schoon te maken. Als ik dat perse wilde (wilde ik namelijk, leek me wel zo hygiënisch) dan maximaal 1 x per 2 dagen met alcohol en verder gewoon laten luchten.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm dat is inderdaad kennelijk overal anders :)

hier ook sochtends schoonmaken met een beetje alcohol
    en dan gewoon een gaasje over de navel
    (stukje ind e luier.. en dan vastgeplakt met luiertape omdat anne zo hard wiebelde dat dat gaasje anders overal zat behalve op dr naveltje)

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nog meer tegenstrijdige adviezen:

hier mogen we het schoon houden met afgekoeld gekookt water en absoluut niet met alcohol. alcohol houdt de wond open. een gaasje kan eventueel wel tegen het schuren, maar is bij onze hum niet nodig.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kreeg idd ook het advies van de kraamverzorgende om met alcohol schoon te maken. Maar ik heb juist in mijn opleiding geleerd dat dat niet mag, omdat alcohol het bloed verdunt, en het dan dus langzamer stolt.

Ik heb dat dus ook niet gedaan, en gewoon gekookt water gebruikt..

O ja, De luier sloeg ik altijd om... Leek me gewoon niet lekker zitten op zo'n wondje..

Deel Deze Pagina