Trage zaadproductie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetaime, 6 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Mirjam/Japke,

Sinds september zijn wij aan het proberen om zwanger te worden. In de vruchtbare periode doen wij het om de dag (want heb hier gelezen dat dat het beste is). Die vruchtbare periode is bij mij niet echt goed aan te geven omdat ik onregelmatig ongesteld ben.

Kan het nu zo zijn dat mijn man bijvoorbeeld een trage zaadproductie heeft en wij het eigenlijk iedere keer "verpesten" door het om de dag te doen en niet bv 1 keer in de 3 dagen?

Liefs Steffie

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Steffie,

De meningen zijn in Nederland volgens mij verdeeld, wat het beste is qua vrijen en de kans op zwanger worden. En dan bedoel ik om de dag, of een keer in de drie dagen, of elke dag. Ik weet wel zeker dat de kans doordat je het om de dag doet het zeker niet "verpest". Ik zou je dus adviseren om het voor de zekerheid even na te vragen bij je huisarts, wat haar/zijn advies is en waarom.

Verder is deze onderstaande link nog een echte aanrader, lukt het niet met klikken, kopiër en plak dan.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... light=viva

Hopelijk ben je snel zwanger,
    groetjes,
    Japke

3. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Japke,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal het dan ook nog wel even aan de huisarts vragen.

Dan heb ik toch nog een vraagje. Vanmiddag had ik veel steken in mijn rechterzij. Dit gevoel heb ik al eerder gehad in sommige cyclussen. Ging er dan altijd vanuit dat dit mijn eisprong moest zijn en dat klopte aardig. In andere cyclussen heb ik helemaal geen eisprong gevoeld. Kan het zo zijn dat ik de eisprong rechts wel altijd voel en links niet of is dit niet mogelijk?

Liefs Steffie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Steffie,

het kan zo zijn dat als je eisprong rechts is, dat je hem dan wel voelt, en links niet. Meestal wisselt je lichaam het zelf keurig af, links en rechts, maar bij sommige vrouwen zie je wel een eierstok die actiever is dan de andere.

Mirjam

5. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Kan het dan ook zo zijn dat je cyclus bv langer is als je eitje uit de linkereileider komt dan dat ie uit de rechtereileider komt of andersom natuurlijk?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is. Ik heb nl een aantal cyclussen van rond de 33 dagen gehad en de afgelopen cyclussen waren 45 en 50 dagen. Ik vraag me af of dat kan liggen aan uit welke eileider het eitje is gekomen. Het lijkt er nu weer op dat ik een cyclus van rond de 33 dagen ga krijgen (ivm het voelen van de eisprong).

Liefs Steffie

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Steffie,

in principe zou het niet uit moeten maken of het eitje links of rechts komt. Maar misschien kan de huisarts daar een antwoord op geven. Ik heb zelf heb nooit gehoord dat het om die reden de ene keer langer duurt dan de andere.

Mirjam

Deel Deze Pagina