Hoi. De huisarts had bij de uitslag van m'n bloedonderzoek Gezegd dat de waardes van m'n schildklier laag zijn. Niet laag genoeg dat ik daar zo moe van kan zijn. Vlgns hem heeft t niets met m'n zwangerschap ( 6wkn) te maken. Maar op internet lees ik dat de schildklier van een zwangere vrouw de eerste 4 maanden extra hard moet werken en daar ook de vermoeidheid Vandaan komt. Wie heeft er gelijk ? En hoe kan ik mijn schildklier harder laten werken ? Mvg, Mirri
Hallo Mirri. Je hebt zelf geen invloed op de werking van de schildklier, dus je kan er zelf niks aan doen. Soms moet er medicatie genomen worden. Zijn de schildklierwaardes te laag dat ze aan een te traag werkende schildklier denken of gewoon lager dan gemiddeld? Je schildklier gaat inderdaad sneller werken in de zwangerschap. In de zwangerschap ben je zo en zo sneller moe, doordat er veel veranderd in je lichaam. Groetjes Ineke.
Gewoon lager dan gemiddeld dacht ik, de huisarts wil het na de bevalling nog een keer laten prikken om te zien of de schildklier dan weer harder werkt. Bedankt voor je reactie, Mvg, Mirri