Pre-existente hypertensie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ikke101, Nov 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikke101

Ikke101 Actief lid

Feb 3, 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb van nature een hoge bloeddruk, mijn bovendruk is redelijk in orde, maar mijn onderdruk is altijd rond de 100 (meestal net iets hierboven). Nu, sinds mijn zwangerschap, is mijn onderdruk flink gedaald en schommelt tussen de 85 - 90.

Toch ben ik gisteren door de verloskundige doorverwezen naar de gynaecoloog voor de verdere voortzetting van de zwangerschapscontroles.

Zijn er hier vrouwen die voor de zwangerschap ook al een hoge onderdruk hadden en hoe groot is de kans dat m'n bloeddruk straks, later in de zwangerschap, hoger wordt dan hij was voor de zwangerschap? Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en zo ja, bij hoeveel weken zaten jullie weer op je normale waarden en bij hoeveel weken werd het hoger dan normaal? En zijn er ook vrouwen bij wie de bloeddruk gewoon laag bleef tijdens de zwangerschap?

2. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Ik had ook voor de zwangerschap al een hoge bloeddruk en hartslag.. maar het is goed te onderdrukken met medicatie. momenteel zakt hij iets, dat schijnt vaker voor te komen zo halverwege de zwangerschap.. Ik zat gister bij de nefroloog op gemiddeld 124 / 72 en pols 103. Voor mij erg netjes. heb ook al een poos rond de 145/85 gezeten met een pols van 120 in rust..

3. Ikke101

Ikke101 Actief lid

Feb 3, 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Tnx voor je bericht, dus als ik het goed begrijp, is bij jou met 21 weken de bloeddruk nog altijd gezakt ten opzichte van voor de zwangerschap? Of is je medicatie opgehoogd?

4. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    dat klopt. heb wel andere medicatie maar dat maakte qua hoogte niets uit. sinds 21 weken is hij beter. komt vaker voor zeiden ze

Share This Page