Ik ben 22 weken zwanger en 's avonds heb ik vaak een vreemd drukkend (beetje zwaar) gevoel in mijn onderbuik. De verloskundige zegt dat dit met het bekken en de zwaartekracht te maken heeft en het niks is om me zorgen om te maken. Herkent iemand dit, want ik maak me toch wel een beetje zorgen.
hier precies hetzelfde, al met 15 weken een heel zwaar drukkend gevoel in de onderbuik, net alsof er een paar pakstenen in zitten, bij mij is het de tweede zwangerschap, had er bij de eerst niet veel last van, maar nu juist wel, en indd is het niks om je zorgen over te maken, allemaal voorbereidend werk. anita
Hadden jullie ook voortdurend / regelmatig een strakke, wat gespannen buik(geen harde buik, want ik kan hem nog wel indrukken). Volgens de vlos willen mijn buikspieren nog niet echt oprekken en ontstaat dit daardoor. Vervelend gevoel.
nee, daar heb ik nooit last van gehad, en harde buiken kan je ook indrukken hoor! Bij mij voelen harde buik net alsof er een elastiek wordt aangetrokken ondeirn je buik.
Dat zou betekenen dat ik altijd - de hele dag door- een harde buik heb, maar dat lijkt me raar. Als ik echt een harde buik heb (volgens mij) voel ik het samentrekken en voel ik een keiharde bal in mijn buik.