Druk van onderen tijdens hoestbui

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marlieke, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hoi,

Bijna 4 maanden geleden ben ik bevallen. Het was een snelle bevalling. Nu willen wij voor een 2e gaan over 1 maand. Echter heb ik nu een drukkend gevoel van onderen als ik heel erg moet hoesten. Buiten het hoesten om heb ik geen last. Ook heb ik soms last van een pijnlijk been, vanaf mijn lies tot mijn knie. Zijn dit normale klachten na een (snelle) bevalling? Of is het nu beter om te wachten en eerst na te laten kijken of alles wel goed is met mijn bekken e.d.?

Groetjes!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Marlieke,

De klacht van het zware gevoel kan nog van de bevalling komen, je bekkenbodem is helemaal opgerekt en heeft best een behoorlijk vrachtje gedragen. Je kan bekkenbodemspier oefeningn doen om deze klachten te verminderen. De klachten in je been heeft nu waarschijnlijk niets meer te maken met de bevalling of je moet er sindsdien last van hebben. Dan is het mogelijk en kan je er altijd even naar laten kijken.

Imke

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Bedankt Immie!

Dan gaan we vanaf nu maar flink aan de oefeningen voor de bekkenbodem-spieren. En aan de klus voor nr.2 :)

Deel Deze Pagina