Dag dames, Herkent iemand het volgende en weet waar dat vandaan kan komen?? Sinds m'n 3e bevalling en pas nadat ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik overgegaan op de pil. Maar tijdens de stopweek heb ik echt zo'n last van gigantische druk aan de onderkant Ik herken de pijn wel, soort bekkenpijn dat uitstraalt naar onderen (net als dat je zwanger bent en je denkt dat de baby al zowat naar buiten komt..). Maar ik zou bijna met m'n benen wijd gaan lopen, zo gek! Ik doe dat niet, kan dat nog wel bij elkaar houden maar het is zo irritant! Heb wel veel hevigere bloedingen dan ik ooit heb gehad, zou het daarmee te maken kunnen hebben? Nu ga ik volgende week naar de huisarts om een uitstrijkje te laten maken maar zit nou al wat in de stress omdat ik dat echt niet een grappig iets vind...dus ik kaart ook dit nog wel even aan maar dacht: ik kijk even of hier herkenning is ofzo.. Groetjes, cocko
Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is, maar ik had na mijn miskraam iedere maand vanaf een paar dagen voor nod tot dag 2-3 van menstruatie een drukkend, zwaar gevoel in de onderbuik, alsof baarmoeder opeens 10 keer zo zwaar was of zo en trok aan banden . Ik had dit gevoel overigens ook rond de eisprong , misschien dat doorbloeding of zo er mee te maken heeft? Ik stel me altijd maar voor dat de boel slap en opgerekt is na aantal zwangerschappen en hierdoor beweeglijker en dus beter voelbaar? We zullen zien hoe het straks aanvoelt na bevalling nr 3 (al hoop ik dat menstruatie nog lang wegblijft!)
De spieren van je bekkenbodeum zijn soepeler dan eerst, dus dat kun je merken als je baarmoeder er wat op drukt rond bv je menstruatie (dan is je baarmoeder druk met menstrueren en dat voel je dus aan je bekkenbodem). Met bekkenbodemoefeningen kun je dat al enorm verminderen, dus je kunt je ha eens vragen naar wat tips of hij kan je doorverwijzen naar een bekkenbodem-fysiotherapeut die je daarbij kan helpen. (Maar googlen op dat soort oefeningen levert oom al veel op!)
Hier sinds de bevalling van de oudste. Even rond eisprong en verder eerste 2 dagen tijdens menstruatie.
Ik heb het gehad in het eerste anderhalf jaar na mijn oudstes geboorte (totaalruptuur), en 9 maand na de geboorte van de jongste. Die hormonen blijven op je bekkenbodem spelen. En blijkbaar is dat gevoeiliger na een zwangerschap. Hier is het nu wel voorbij, maar misschien dat de pil je hormoonevenwicht heeft veranderd en daardoor een reactie komt?