druk ?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sylvie, Sep 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds donderdag eigenlijk al een felle druk 'onderaan'.
    Heb dit voordien nog eens gehad maar dan vooral als ik echt heel vermoeid was van een lange dag op mijn benen te staan en dit ging dan over als ik ruste. Nu heb ik het al van donderdag en het word alleen maar feller :( een vreselijk irritant gevoel, kent iemand dit? Zou ik dringend contact moeten opnemen met mijn gyn.?

groetjes x

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    hoe bedoel je een felle druk onderaan??

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    het is wel normaal hoor. Ik heb er ook last van gehad. Het zijn je banden die opgerekt worden. Die kleine gaat nu lekker groeien natuurlijk. ik kon soms niet eens meer lopen. En had erg veel harde buiken hierbij. Zu je niet te druk maken want dan komt er alleen maar mer spaning op te staan.

Maar als je het niet vertrouwd moet je niet twijfelen en de VK bellen.

succes meid

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    @ kissie: het voelt net of de kleine er al uit wil :)

5. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Misschien helpt het als je je bekkenbodemspier wat gaat trainen, dat doe je door hem aan te spannen (doe net of je je plas op houdt) en laat hem dan langzaam los, niet te abrupt want dan kan je juist weer te veel loslaten en urine verliesen. Ik had dat gevoel wat jij omschrijft heel erg na de bevalling van de derde, dat kwam door een te slappe bekkenbodemspier.

Ik weet niet of je zwangerschapsgym gaat doen maar daar geven ze je ook deze opdrachtjes en oefeningentjes om de bekkenbodemspier te trainen zodat je er na je bevalling ook minder last van hebt in verband met urineverlies door het uitrekken tijdens de bevalling.

Dus aanspannen (kan je ook net als een lift doen, steeds een stukje meer aanspannen en dan na 3 of 4 keer (als je het gevoel hebt dat je niet verder kan) weer rustig stapje voor stapje loslaten. En de oefeningen herhalen. Het mooie van deze oefeningen is dat niemand ziet dat je ze doet dus je kan ze overal doen, net wanneer je eraan denkt!

Succes ermee!
    Liefs Wendy

Share This Page