hallo meiden, vroeg me toch even een paar dingen af. we hebben emma al een hele tijd niet meer in de kinderwagenbak. ze wilde op een gegeven moment meer om zich heen kijken en we hebben de maxicosi erop gezet. vind ze een stuk beter. nu de vraag. vanaf wanneer mogen ze in een buggy? vanaf de tijd dat ze zelfstandig kunnen zitten? of eerder? ik heb namelijk geen idee. tot wanneer kan de maxi cosi gebruikt worden? las een keer op de site in een topic dat de wipstoel tot 6 maanden gebruikt mag worden kloptdat? en wat is de reden? omdat ze er misschien uit kunnen wippen?
de maxicosi kan je gebruiken tot het hoofdje van je kindje boven de rand uit groeit, in leeftijd is dat gemiddeld tot 9 maanden, sommigen zijn eerder en sommigen later en goed kunnen zitten is ook belangrijk. de wipstoel gebruiken wij nog steeds, ik heb nog nooit gehoord dat dat na 6 mnd niet meer mag. de buggy gebruiken wij nog niet, ons meisje kan nog niet zelf zitten, alleen met hulp. dus wij hebben de maxicosi ook op de kinderwagen geklikt, al vanaf 2 maanden omdat ze niet in de kinderwagenbak wou.
Hoi! Ik kan je vertellen wat mijn ervaringen zijn. Voor de precieze voorschriften kan je het beste kijken op de sites van de wipstoel die je hebt en die van maxicosi. * De algemene stelregel is dat het verstandig is om je kindje zo lang mogelijk in de kinderwagenbak te houden ivm het sterken van het ruggetje. De maxicosi is geschikt om hooguit 2 uurtjes achter elkaar in te zitten maar is dus niet ideaal. Mijn zoontje is zelf al met 3 maanden naar de buggy gegaan (ivm vakantie en vliegtuig). De buggy kon wel helemaal plat en zijn ruggetje werd goed ondersteund (was ook een groot kind). Zelf kunnen zitten vind ik wel heel lang duren (tenminste dit kàn heel lang duren) Als je kindje heel goed het hoofdje om hoog kan houden als het op de buik zit e.d dan kan je een verstelbare buggy gebruiken. Een echte buggy (zoals een Quinny Zapp of paraplubuggy) zou ik echt nog even proberen te vermijden. * Hoe lang je de maxicosi kan gebruiken hangt af van het type wat je hebt. Het meest gangbare type is tot 12 kilo. Het blijft de meest veilige manier van vervoeren in de auto: in de tegengestelde richting. Het feit dat bijvoorbeeld beentje uitsteken is niet erg. Het hoofdje daarintegen mag niet boven de rand uitkomen. * Ook bij een wipstoel hangt het af wat voor één je hebt. Wij hebben er één van Prenatal en die kon je gebruiken tot 9 kilo. Maar het hangt ook erg af van hoe bewegelijk je kindje is. Hoe groter en sterker hoe makkelijk een wipstoeltje omgaat. Even kijken op het wipstoeltje zelf zou ik zeggen en heel goed naar je kindje kijken. Hopelijk heb je hier wat aan.
dank jullie wel. we hebben een wipstoel van prenetal (nijntje) die hebben we tweedehands vandaar dat ik het niet weet. Iklas dat een keer iemand die dacht dat het tot 6 maand was, maar dat verwschilt dus per kind. Emma wipt nu een stuk harder als een maand geleden. dus kan best voorstellen als ze te enthousiast is dat hij om kan gaan. emma zit niet lang in de maxicosi. als we de stad in gaan. we hebben geen auto en wonen praktisch in de stad. hij hoorde bij de kinderwagen. een 3 in 1 van mutsy. de kinderwagenbak, maxicosi en buggy. nee zi'n losse buggy vind ik al anders. verwachte ookniet dat emma er al in mag. deze buggy kan je op het ondersteldoen en naar je toe en van je af. ik zaleens kijkebn op de site of ik er wat van kan vinden, (ook tweedehans gekocht dus ouder model) bedankt voor jullie snelle reacties.
maxicosie gebruiken hier ook af en toe nog hoor! isabella is nu ruim 80 cm (bij 11 maanden 80 cm) en gaat nog prima. Gewoon wat onderuit trekken Hoofdje steekt nog steeds niet uit. Buggy gebruikten we hier pas toen ze zelf kon zitten, hobbelt toch wat meer dan een wandelwagen. Wandelwagen hebben we in gebruik genomen toen ze simpel weg niet meer in de kinderwagenbak paste. Met 5 maanden ongeveer. Wipstoeltje, weet ik niet meer. Hebben we denk ik met de 7 maanden weggedaan, toen ze goed in de kinderstoel kon zitten.
Ik had mijn dochter in de buggyzit van de kinderwagen toen ze zich kon omdraaien. Ze was heel klein dus ze paste heel lang in de kinderwagenbak.
zou ook niet weten of ze uberhaupt nog in de kinderwagenbak kan, denk het niet. vanaf 6 maand dus in de buggy. oke dan weet ik dat. ik kijk nog even na bij de mutsy site lijkt me dan dat die hetzelfde zeggen voor hun buggy. ooh 9 kilo is emma nog lang niet haha kan ze dus wel even. we zetten de stoel ook wat meer eechtop zodat ze mooi kan rondkijken en minder hard kan wippen, want ze kan er wat van haha
Ik hou me aan die zes-maanden-kinderwagenbakregel. Jari pastte op het laatst niet echt meer maar lag toch altijd met zijn beentjes omwijd (zoals veel baby's). Noa kan nog wel een tijdje in de bak. Ben er na het wassen van de hoes achter gekomen dat de bak van mijn duowagen (easywalker) tien cm langer en 5 cm breder is dan mijn enkele quinny wagenbak! Dus Noa haalt de zes maanden zeker! Nog wel langer ook denk ik. Nu met die harde wind ligtze zo lekker beschut nog in die bak.
Hee hee! Wij hebben ons mannetje met 3 maanden al in de buggy gezet. Hij had toen al wekelijks een bezoekje van de fysio omdat hij een voorkeurshouding had, dus daar heb ik het aan gevraagd. Hij zat toen al zo stevig in de buggy, dat zij geen problemen zag. Ze gaf wel aan dat het per kind verschillend is en dat hij inderdaad heel vroeg al in de buggy ging. Dus als je het echt wilt weten, laat er even door iemand naar kijken die er verstand van heeft. Overigens zat hij met 4,5 maand ook zelfstandig (als je hem op zijn billen neerzetten, hij kon toen nog niet zelf gaan zitten) dus dat was ook vroeg, maar zoals gezegd, kijk naar je kind en als je twijfelt, gewoon even navragen! (op de foto van de avatar was hij 5 maanden) Succes
oh, ik lees nu pas dat je de mutsy hebt, die hebben wij ook en inderdaad, gewoon naar je toe draaien, die buggy en zo kun je je uk ook gewoon in de gaten houden. Je kunt ook de buggy wat meer in de ligstand zetten, zodat je uk toch veel kan zien, maar het ruggetje niet zo belast wordt... Lastig he, zo'n nieuwsgierig kindje? Maar wel heel leuk!!!!!
Mijn meisje ligt nog in de kinderwagenbak. Hier zit er een labeltje aan de kinderwagen (bugaboo) dat ze vanaf 6 maanden in de buggy mogen maar ik zou toch eerder de buggy kiezen dan de maxi cosi, die is echt niet goed voor het ruggetje. Mijn wipstoel is van babybjorn en daar kunnen ze tot 2 jaar in volgens de folder, dus ik maak me nog geen zorgen. Ze vind het tot nu toe fantastisch.