hoi hoi. Onze oudste zoon is altijd al een slechte eter geweest. Hij is te klein en te licht voor zn leeftijd. We zijn tijdje terug naar het ziekenhuis geweest om te laten onderzoeken of er een reden hiervoor is maar gelukkig is dat niet zo Ze zeiden dat we naar 'n dieetiste moesten gaan en dat hebben we gedaan. Hele goede tips gegeven en we hebben een beloningssysteem ingevoerd en dat werkte als een trein! In 3 weken was ie 1,5 cm gegroeid en 1 kilo aangekomen. Helaas werd ie toen ziek. zware griep en wilde gelijk niks meer eten. Echt op gang komt het ook niet weer. Met het gevolg dat ie 1 kilo is afgevallen en nu al 3 weken ziek is. Hij heeft gewoon niks om bij te zetten. Nu gisteren bij de dieetiste hebben we besloten om Erik nu toch drinkvoeding te gaan geven. Vooral in tijden dat ie ziek is. Zodat ie wel de voedingsstoffen binnen krijgt. Maar ook op dagen dat ie heel slecht eet mag ie een drinkvoeding. Ze heeft het voor me besteld. Krijg dan een doos thuis met 8 verschillende smaken ofzo? En dan wat ie lekker vind moet ik dan weer bijbestellen. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan...! Heeft iemand ervaring met drinkvoeding voor kinderen? Is het lekker? Drinken ze het makkelijk op? En merkten jullie al snel verschil? Groetjes Mamzie
Niet voor kinderen wel voor volwassenen. Van nutricia. Ik vond het smerig en moest vooral in het begin heel erg wennen om het naar binnen te krijgen. Ik hoop dat het voor kinderen beter te drinken is. Verder wens ik je veel succes want een ondergewicht en zeker bij kinderen is niet gemakkelijk.
Erik heeft Nutridrink Heb het vanmorgen binnengekregen. Heb gelijk geproeft en het smaakt erg lekker! Net milkshake Gelukkig deelt Erik mijn mening erin hihi Zn eerste flesje heeft ie al op.
ik heb geen ervaring met drinkvoeding speciaal voor kinderen. mijn moeder die terminaal ziek was kreeg wel speciale drinkvoeding van de apotheek. ik hoop voor je kindje dat het een ander soort voeding is want die was echt niet lekker. ik stel me toch voor dat het voor kinderen wel lekkerder is, op basis van peutergroeimelk ofzo. dat vinden de meeste toch wel lekker.
de drinkvoeding voor volwassenen is inderdaad niet lekker. en voor kids goed te doen. let wel op dat dit bijvoeding is en geen vervanging. zo heb ik het tenminsten van onze revalidatie arts op school begrepen. hiermee bedoelend dat het voor hem geen gewoonte wordt om dan maar iets te drinken inplaats van te eten. ik werk op een school voor lichamelijk en geestelijk beperkte kids. nu hadden wij een leerling in de klas die door zijn sonde het eten in zijn mond niet prettig vond aanvoelen en hierdoor niet at. misschien dat jou zoon textiel overgevoelig is en daardoor het niet prettig vind te eten. heel veel kids hebben dat in meerdere of mindere maten. vaak vinden ze dan ook spelen in de zandbak niet fijn of vingerverven. er zijn goede hulpmiddelen voor als het zo mocht zijn om hem daarbij dan te ondersteunen. hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. heel veel sterkte
Mijn dochter krijgt nutrinidrink en vind dit wel lekker, soms doe ik het voor de afwisseling door de sojamelk. Wel is het altijd oppassen dat ze er niet te vol van word want dan wil ze niet eten en het moet een aanvulling zijn en geen vervanger
Bedankt voor de reacties! We geven de nutridrink ook na het eten ( als ie niet voldoende heeft gegeten ) of als vervanging van het eten als ie te ziek is om te eten. Tot nu toe gaat het best goed. Heb zelfs het idee dat ie wat stabieler is geworden in zn gedrag. Eerst was ie vaak heel moe en daardoor enorm prikkelbaar. Nu lijkt ie wat rustiger. Maar goed, dit is pas de derde dag dus kan niks met zekerheid zeggen natuurlijk Hij vind de choco smaak wel lekker en de aardbei smoothie. de vanille smaak vind ie niet lekker. Benieuwd wat ie nog meer lekker vind ( of niet )
Maar heb je dan niet dat je kindje de volgende maaltijd over slaat of krijgt hij maar een keer per dag? Ik geef het om 09.00 u maar dan wil ze vaak niets voor de lunch omdat ze vol zit.. en dat is ook met het avondeten als ze om 15.00 een flesje nutri heeft gehad. We doen daarom nu om 09.00 en om 15.00 een half flesje en voor het naar bed gaan een hele ( 19.30) . Ze weigerd dan wel de tussendoortjes om 10.00 en 16.00 uur ( fruit of een rijstewafel )
op mijn werk krijgen clienten deze voedingen ook , ik zelf word n beetje onpasselijk van de vanille lucht de aardbei en mokka gaaan nog wel mja dat is voor volwassenen hij is nu 4jaar ? misschien legt hij een verband tussen ziek zijn , naar voelen en niet eten ? het zou mijn oplossing niet zo snel zijn (ma ik zit niet indezelfde situatie als jij) om het eetprobleem op te lossen met iets wat hij wel lekker vind .
Ja het is hier nog een beetje zoeken naar de tijden. Gisteren heeft ie 2 keer een half flesje gehad. De eerste na de lunch en toen de andere helft voor het slapen gaan. De dieetiste zei dat we zelf een beetje moesten bepalen hoevaak ie de drinkvoeding krijgt. Het ligt eraan of ie ziek is en of ie op die dag voldoende gegeten heeft. Als ie ziek is dan mag ie er 2 - 3 op een dag. Maar op dagen dat ie heel goed eet hoeft ie maar een halve of 1 op 'n dag. Het is voor ons echt per dag bekijken.
wat goed zeg dat je nual verbetering in zijn gedrag merkt. hij zal dan toch erg moe en slap geweest zijn door het slechte eten. hopelijk knapt hij goed op van dit spul, dat hij weer sterk geneog wordt om zelf meer te gaan eten.