Hey allemaal, Zodra ik ontdekte dat ik zwanger was ben ik gestopt met roken en blowen (deed roken al niet veel, hooguit 1 sigaret per dag en s'avonds voor slapen gaan een jointje, niet meer dan 1). Nu is het zo, sinds ik gestopt ben merk ik dat ik heel onrustig slaap, vaak nachtmerries heb en gewoon men draai niet vind en heeeeeeel moeilijk in slaap geraak. Weet iemand hier een goede oplossing voor? Ik weet dat Albert Heijn van die slaap thee heeft maar ik weet nu niet zeker of dit ook kan voor zwangere vrouwen? Bedankt alvast!
Je hebt blowen gebruikt als slaapmiddel, nu pak je opeens niks meer. Zal je lichaam aan moeten wennen. Ik zou proberen even door te zetten en niks te.pakken zodat je.lichaam weer went aan het zelf rustig worden en natuurlijke stoffen aanmaakt. Als je nu weer wat anders gaat pakken ga je daar weer aan wennen
Doorzetten! Mensen denken dat je door blowen beter gaat slapen maar dit is niet zo. Kwaliteit van je slaap wordt geruineerd. Nu moet je lichaam je natuurlijke slaapcyclus weer opbouwen.dus even door DE zure appel heen. Probeer vast slaaptijden aan te houden.....
Dat blowen helpt om betere te slapen is verkeerd gegrepen, het helpt je om je gedachten tot rust te laten komen en dat merk ik vooral bij men vriend, die dit al jaren doet omdat hij altijd heel druk in zen hoofd is Tot nu toe houd ik het goed vol en heb ik niet de drang om er toch eentje op te steken maar wordt soms gewoon irritant van mezelf omdat ik zo cranky wordt xD
Hmmm misschien ligt t ook aan zwanger zijn. Heel veel zwangeren dromen levendig, worden vaak wakker om wat voor reden dan ook en kunnen hun draai niet vinden. Hoe ver ben je nu? T verschilt ook vaak per trimester. Van rituals en body shop heb je ook een spray die je op je kussen kan spuiten, de geur hiervan helpt je te ontspannen. En misschien een lekker bad voordat je naar bed gaat? Helpt hier goed .
ja maar blowen is 1 van de middeltjes om dan rustig te worden en dat middeltje kun je niet meer gebruiken. Als je nu een ander middeltje gaat pakken heb je er niks aan, zo leert je lichaam t zelf niet. Je lichaam went eraan en gaat dan zelf minder doen, logisch! En wat MommieD zegt slapen in de zwangerschap wordt je niet altijd vrolijk van. Hele levendige dromen, niet slapen, veel draaien of juist teveel slapen. Lang leve de hormonen!
Ik ben nu in men 8ste week, dus eerste trimester en we hebben helaas geen bad, anders graag Zal eens keertje kijken voor zo een spray al heb ik dit in het verleden ookal geprobeerd en ik vond het niet echt ontspannend ruiken
Ik ben ook niet van plan om iets anders te nemen... Die thee was meer bedoelt om eens een keer om de paar dagen gewoon voor rustig te kunnen worden en men gedachten te helpen kalmer worden. Ben geen verslaafd iemand die continue iets moet hebben, ik heb voor de zwangerschap in totaal een half jaar geblowed en dat elke keer maar 1 jointje per avond, noem ik niet bepaald veslaafd (bedoel ook niet dat jij me verslaafd noemt, maar dit was even voor de duidelijkheid ) En idd heb ook gelezen en gehoord dat je hormonen je echt niet helpen maar het is wel ineens een grote "klap" omdat ik ook meteen ben gestopt met blowen. Ik wil zeker weten NIET een vervangmiddel hebben maar meer iets dat mij op enorm moeilijke nachten terug rust kan geven als het me echt niet lukt van in slaap te vallen ofzo terwijl ik enorm moe ben
Om je hoofd rustig te krijgen zou je ook kunnen proberen om een luchtig boek te lezen op bed. Werkt ook goed om je gedachtes te parkeren en kalm in slaap te vallen. En t is in jouw geval in combinatie van gewenning en hormonen waardoor je nu niet goed kunt slapen. T lijkt me beter dat je vriend op n andere manier leert om t in zn hoofd kalm te krijgen dan met blowen.. als de baby er straks is zal die behoorlijk vaak wakker worden snachts en hoe willen jullie dan telkens werr opnieuw gaan slapen? Succes ermee en werk er beide aan.
Hij heeft het ook nodig voor medische dingen, voor zen nek, en hij rookt ook gewoon buiten. Eenmaal die s'avonds slaapt en terug wakker wordt snachts, heeft die geen probleem omdat die dan al rust in zen hoofd heeft. Heb al al men boeken uitgelezen en heb geen zin om ze voor de 10de keer opnieuw te lezen xD Rest van men boeken liggen nog in Belgiƫ dus moet ik nog ongeveer een week voor wachten voor ik die kan ophalen Gaat nu ook gewoon beter met in slaap vallen voor me, meestal zit ik nu nog even op de tablet een spelletje te doen (lezen kan ik daar niet lang op door het felle licht)
Wat hier goed werkt: hartcoherentie. Je zoekt een rustig plekje op, zet een wekker voor over bijv. 10 minuten en gaat op je ademhaling letten. 4 tellen in, 6 uit. Je kunt hierbij een tikkende klok gebruiken of een metronoom (app). Dit houd je dan vol tot je wekker (zachtjes) afgaat. Is erg rustgevend en ook gezond
Jou lichaam moet wennen aan slapen zonder joint, dus natuurlijke slaap heb je nog niet. Je kunt ook kijken of je slaaphygiene optimaal is. Dat zijn de voorwaarden om goed te slapen. Rustig en ontspannen zijn, de slaapkamer niet te warm, slapen alleen in bed.. Dus tv kijken enzo in de huiskamer, regelmaat in je dag, inspannen op de dag. Succes!
ik sliep juist heel onrustig wanneer ik nog even een spelletje ging spelen op de telefoon/tablet. Nu lees ik elke dag en dat geeft mij voldoende rust om als een blok in slaap te vallen. Je zou je tablet op nachtstand kunnen zetten of het licht kunnen dempen dan zou je als nog kunnen lezen. Succes
ik doe zowiezo alleen slapen in bed, buiten dan 5 min (en dan bedoel ik echt maar 5 min) voor het slapen gaan even een spelletje checken (Hay Day, is dus niet iets waar je heel lang mee bezig kan zijn ). We hebben geen tv in de slaapkamer omdat ik dat niet wil. Het is hier gemiddeld 17 graden binnen dus dat vind ik persoonlijk ook niet te warm Ik heb regelmaat in men dag, ik ga geregeld wandelen, heb vrienden waar ik naartoe kan. Ook ben ik nog altijd opzoek naar werk
Heb het altijd gedaan voor ik ging slapen, even nog een spelletje checken, dus dat is een normaal ritme voor mij Als ik lees, push ik mezelf meestal veel te lang omdat ik dan nog net dat ene stukje wil weten wat er gebeurt
toen ik gestopt was met roken heb ik 3 weken echt slecht geslapen, ineens was het over. Ik vond het echt vreselijk om 3 uur klaar wakker te zijn, maar nu achteraf ben ik heel blij dat ik het volgehouden heb. veel succes!