Drukke baby/later adhd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fairytale, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje die volgens de mensen die verder van ons af staan zeker ADHD heeft...

Daar ben ik het dus zeker niet mee eens. Ik zeg altij...Ik heb een ontzettend ondernemend en nieuwsgierig mannetje die staat te springen om de onbekende wereld om hem heen te ontdekken... Hij ontwikkeld zich is een snel tempo, maar hij slaapt super, is altijd vrolijk en kan zichzelf heel goed vermaken met van alles en nog wat... Wat is er mis met een leergierig, ondernemend kind?!

Zo zie ik mijn kind en niet het drukke kind waar "vreemde" het over hebben..

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Hier een beetje hetzelfde verhaal....
    Hij is (al vanaf de geboorte) heel actief; slaapt weinig en wil alles meemaken.
    Hij wil eigenlijk meer dan dat hij kan en dat frustreert.:D

3. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is juist weer helemaal niet gefrustreerd. Hij oefent, oefent en oefent totdat hij kan wat hij wil en hij heeft echt lol in het oefenen. Doordat hij zo ondernemend is vind hij het ook heerlijk om te gaan slapen en dus lekker te liggen in zijn bedje. Hij slaapt ook best wel veel denk ik. Hij slaapt van 19.00 tot 8.00/8.30 en dan nog 2 keer op een dag 1 1/2 a 2 uur, hoewel hij nu soms ook maar 1 keer slaapt. Hij is nu trouwens bijna 14 maanden.

Ik moet wel zeggen dat nu hij goed kan lopen hij opeens heel anders druk is. Hij is nu "echt" aan het spelen, zijn fijne motoriek aan het ontwikkelen. Wil nog niet zeggen dat hij soms de kamer door "rent".... Het blijft een ondernemend kindje!

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rozemarijke ik ben het helemaal met jou eens. Heerlijk hoe goed jij verwoordt wat ik zou willen zeggen. En hoe herkenbaar wat jij vertelt. Ik heb zelf adhd en zoals jij je man omschrijft klopt ook wel een beetje over mij. Het irritante hyper zijn of geen ander signaal meer binnen lijken te krijgen.
    Mijn zoon met adhd-odd is toendertijd ook onderzocht op pdd-nos.

Over drukke baby's.. Mijn 4 kinderen zijn als baby allemaal even 'druk' hoor. Het waren juist andere signalen die mijn zoon anders maakte dan de rest. Het meest kenmerkende van zijn babytijd, vind ik als ik eraan terug denk, toch wel het niet goed kunnen verwerken van prikkels en zijn velen huilen daar- door/bij.

En nu hij 6 is kan hij best eens lui op de bank hangen hoor, net als ik.( Alleen soms hoort daar gewoon een bewegend lichaamsdeel bij:p) Het is dus niet zo dat wij stuiterend ons bed uitkomen en daar aan het eind van de dag ook weer instuiteren.. Om maar eens een misverstand uit de wereld te helpen.;)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij ons klopte het cliché verhaal wel. ik ben met 22 weken opgenomen omdat ze dachten dat ik weeén had. dat warend e trappen van mijn zoon. tegen de tijd dat ik moest bevallen had ik 8 gekneusde ribben. hij is in turbo stand zo'n beetje lachend geboren.

de eerste maanden sliep hij heel veel. na 10 maanden kwam de grote ommekeer. vanaf toen is hij druk, veeleisend, en ontzettend dwars geworden en gebleven. hij is nu 14 heeft adhd pddnos en nog wat dingen. als men dus vraagt of het aangeboren is. zeg ik volmondig, ja.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er wordt hierook niet beweerd dat het niet aangeboren zou zijn, want dat is het zeker. Maar wat er wordt gezegd is dat het onzin is om de diagnose ADHD te stellen bij een baby, alleen maar omdat deze erg beweeglijk is.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

een officiele diagnose mag pas gesteld worden als ze minimaal 6 zijn.daarvoor weten ze het vaak al wel maar mag het niet hardop gezegd worden of in een rapport geschreven.

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon is de diagnose adhd-odd gesteld toen hij 5 jaar was.
    Dit staat ook officieel op papier en in rapporten.
    Hij was 5 jaar en 4 maanden.
    Met medicatie zijn we een jaar later gestart. Volgens mij wordt medicatie voor 6 jaar afgeraden.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

nou dan zijn de eisen dus zelfs alweer naar benden afgesteld de laatste 10 jaar. ik vind dat een goede zaak. hoe eerder een kind een goede diagnose krijgt, hoe eerder het op de goede plek toegelaten kan worden voor begeleiding en scholing die erop afgestemd is.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 jaar is volgens mij nog steeds wel gebruikelijk hoor.
    Maar in ons geval was het bv zo,
    Moeder met diagnose adhd
    Broer was daarvoor al door dezelfde instantie onderzocht
    Symptomen ed. waren zeer duidelijk
    Ik denk dat ze bij gezinnen zoals ons eerder tot onderzoeken overgaan.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja, was bij ons ook zo.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me voorstellen dat ze bij gezinnen met meerdere ADHD-ers wel eerder tot onderzoek overgaan en eventueel ook eerder een diagnose durven te stellen. Er zit toch een erfelijke factor in.

't Zal wel een vrolijke boel zijn bij jullie thuis. :D Hier ziet het er met maar 1 ADHD-er al regelmatig uit alsof er een bom ontploft is. Maar ik ben nu aan het poetsen hoor! Ik werk heel hard, dat merken jullie wel. :)

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb gelukkig maar 1 ahdh er en die telt voor ongeveer 10 mensen qua chaos en rommel. maar ik heb er wel 3 met een ASS stoornis. en dat is soms wel te merken ja. (alleen niet aan de rommel maar aan andere dingen)

Deel Deze Pagina