Wat een goede tips hier. Onze dochter van een maand slaapt slecht. Ze wil niet in haar eigen bedje slapen overdags. Als ik haar in de box leg is er niets aan de hand. Ze is gewoon echt gewend aan geluid en zo. Maar toch zit me dit niet zo lekker. Nu slaapt ze dus overdag in de box. Maar daar wordt ze nu erg vaak wakker. Nu moet ik dus wachten op de laatste voeding en haar zo in haar bed stoppen. (kruik voorverwarmd) Het is niet dat ze daar huilt maar ze slaapt er erg onrustig in haar bedje. Ook krijgt ze een fles van 150cc (nutrilon) en drinkt er de laatste twee dagen maar de helft van en valt dan alweer in slaap. Dan krijg je van die hazenslaapjes dus! Dat is heel snel weer wakker, en het lijkt net of ik heel erg lang aan het voeden ben. Ze heeft pas 1x een nacht doorgeslapen tot half zes in de ochtend. Het duurt ook ERG lang voordat de fles leeg is, minimaal een uur en dan nog boeren enzo.. pfftt. Onze andere dochter loopt ook nog rond. Het is wel zo dat we nu allebei op het tandvlees lopen, ik ben gewoon best moe nu. Misschien hebben jullie een handige tip voor ons. Ze krijgt om de drie/vier uur haar eten maar als ze maar halve flessen drinkt wordt ze dus om het uur of anderhalf uur wakker en geven we haar het 'overige' eten nog (wel een nieuwe fles hoor) Het geduld heb ik wel hoor, maar ik voel me zo tekort komen aan mezelf. man en andere dochtertje. Mijn man vindt de zorg van de dochters het belangrijkste hij zegt altijd wij komen nog wel. (weet ik) maar toch.. Ik wil graag een GOED ritme hebben voor onze kleine meid.
met een maand is een goed ritme nog moeilijk te krijgen maar een uur over een flesje is wel lang. Wat voor een speen heb je er op zitten= Misschien krijgt ze het allemaal niet goed naar binnen en is ze te moe om alles op te drinken
Als ik je verhaal zo lees denk ik meteen aan een grotere speen op de fles... het lijkt wel alsof ze zoveel moeite moet doen om haar fles te drinken dat door dat harde werken ze alweer in slaap valt van moeheid voordat hij op is. Dan wordt ze natuurlijk ook weer wakker van de honger. Wellicht krijgt ze op deze manier ook wel teveel lucht binnen waardoor ze weer (meer) krampjes krijgt. En over je laatste zin: 'Ik wil graag een GOED ritme hebben voor onze kleine meid.' ik denk dat je dat los moet laten... zo'n kleintje heeft geen ritme en dat is niet te forceren (dat is althans mijn idee). Lekker genieten van je meisje en de rest komt vanzelf....
Heey! Wij hebben de andere speen al geprobeerd. Daar was ze te gulzig voor en toen kwam de fles er bij wijze van spreken weer uit. Gelijk hebben jullie zeker, maar ik wordt gewoon onzeker van de hele situatie. Een week geleden ging het wel goed met de fles leegmaken, en nu ineens gaat het zo traag. Super vermoeind! De kraamzorg zat zo te porren op, rust, reinheid, regelmaat en relatie. Vooral dat laatste ook nog, ik dacht hoe moet dat met ons twee (man en ik) Het slokt ons gewoon op, hij doet ook de nachten en ik weet dat het gewoon vrij lang duurt voordat ze weer slaapt. Het komt ook wel goed, maar het lijkt net of zij telkens van schema veranderd. Dan is het weer zo, en dan weer zo! Ik geniet echt wel van de kleine meid, het is alleen zo lastig om het juiste ritme te vinden. Misschien moet ik haar overdag maar aan een ledikantje gaan wennen. Want in de box krijgt ze misschien teveel prikkels?
Ja dat is inderdaad zo... de eerste paar maanden veranderen de meeste kindjes heel erg van schema hoor, dat hoort er helaas bij, daarom zei ik ook dat je het idee van een ritme even moet laten varen. Welke fles/speen/voeding gebruik je nu? Het komt echt allemaal goed, ook met je relatie hoor Het heeft gewoon even tijd nodig. Je kindje is nog zo klein. Louise sliep trouwens overdag de eerste maanden ook in de box of bij mij en ik vond het heerlijk. Ik heb een ks gehad dus moest zo min mogelijk trappen lopen en had dus ook geen puf om haar steeds in haar bedje te leggen (boven). Maar je moet kijken naar wat voor jou en je kindje prettig is, en dat is in het begin even lastig om dat uit te vogelen.
Hier ook een boxslaper in het begin en meneertje slaapt nu steeds vaker in zijn bedje. Dus ja, het komt echt allemaal goed als ze wat ouder zijn denk ik.
Fles van Avent en speen 1. Speen twee mocht er ook al op, dat deed ik ook. Maar toen ging het iets te snel voor mevrouw. Ik weet ook echt dat ze nog klein is, maar ik ben zo bang dat ik haar dadelijk verwen (door bij me te houden, terwijl ik weet dat ze me nodig heeft) Vorige week heeft ze onder toezicht op de buik geslapen en daar sliep ze zo een volle vier uur! Haar zusje is ook een buikslaper. Deze kan haar hoofdje al optillen (vrij vlot) maar toch.. dat vindt ik dan weer eng. hahaha. Wat een gezeur van mij. Is het dan ook gewoon dat je zo ontzettend moe bent van alles, en dat het lijkt dat je alleen nog maar voor de kinderen kan zorgen?
Dat gevoel dat je beschrijft lijkt me heel normaal! Is het misschien een idee om andere flesjes en spenen te proberen?Een uur lijkt mij ook heel lang, 15-25 minuten is ideaal. Misschien een Difrax fles met S-speen?(zit er standaard bij) Ik roep maar wat... Veel succes!En; het komt allemaal weer goed!
Verwennen kun je ze de eerste 6 mnd niet, dus gewoon lekker laten gaan. Ritme komt er vanzelf in op den duur
Nee hoor je zeurt helemaal niet! En door de veranderingen, bevalling, vermoeidheid ben je inderdaad de eerste tijd alleen maar met de baby bezig, dat is heel normaal en dat komt echt vanzelf goed. Verwennen doe je echt niet hoor... ze heeft gewoon haar mama in de buurt nodig! Louise is ook een echte buikslaper en deed dit al vrij snel. Ik vond het ook heel erg eng in het begin hoor. Misschien kun je in de kleinste speen een gaatje erbij maken? Dan is de opening iets groter maar nog kleiner dan een nummer 2. Of inderdaad andere spenen/flessen proberen.
Dames! Bedankt! ik ga straks even de Difrax fles halen met S speen. haha, nog nooit van gehoord! Maar het is meer voeden en vasthouden dan iets anders lijkt het ... Vannacht ook, had ik haar om 12.00 de voeding gegeven om half drie heb ik d'r maar op mij laten liggen want ik viel zowat om van de slaap. Maar nu ben ik klaarwakker... misschien ben ik zelf over de slaap heen. hihi. Het komt ook wel goed, maar het is gewoon zwaar.. bedankt voor alle tips! knuffel Joelle
Hai, Hoe herkenbaar! Onze kindjes schelen maar een paar dagen als ik het goed heb. En vannacht had ik hem om 04.00u de fles gegeven (wel maar 120cc met 2 schepjes, dus geen volledige voeding). Hij is wakker gebleven tot 06.30u, toen maar de eerste volle fles gegeven en daarna is hij gaan slapen. Hij heeft dit heel vaak gehad, dat hij bij de laatste fles van 23.00u of de nachtfles gewoon echt klaarwakker is na de voeding en dan niet wilt slapen. In bedje leggen heeft dan echt geen zin, want dan begint hij te huilen. Over het langzame drinken. Bij ons is dit ook op een gegeven moment een probleem geworden. Wij zijn sinds eergisteren dus overgegaan op de Difrax met speen S voor 0+maanden. Dat gaat wel een stuk sneller. Je zou ook nog de Dodi-fles kunnen gebruiken met de 1-2-3-speen en dan wellicht stand 2 of 3 proberen. Verder slaapt ons mannetje ook nog niet overdag in zijn eigen bedje, wel 's ochtends na de eerste fles. Als hij dan al slaapt is het in de box. Dit vanwege mijn keizersnede en een gebroken arm van mijn man! Maar hij is ook heel onrustig de laatste tijd en wilt de laatste paar dagen ook in de box niet slapen, maar wordt alleen op onze arm rustig. Ben ook al met hem naar een ostheopaat gegaan en er zat hem veel dwars. Tja, bij ons is het ritme er ook nog niet. Maar dat zal allemaal wel goed komen op een keer, dus ik kan het nog goed aan. Wel heb ik gedacht of inbakeren wellicht een optie zou zijn om hem veel rustiger te laten slapen?
Mijn zoontje begon ook toen hij ongeveer 4 weken oud was, met slecht slapen overdag. Uiteindelijk heeft bij ons het inbakeren écht super geholpen. Vraag het eens op het CB. Mijn zoontje is nu 3,5 maand en slaapt sinds iets meer dan een week niet meer ingebakerd. En het gaat supergoed! Succes met alles!
Ik was even aan het rekenen en je kindje is 5 weken oud. Het slecht eten en moeilijk slapen zijn volgens mij ook tekenen van een sprongetje. Misschien dat ze daar last van heeft? Het consultatieburo adviseerde iemand die ik ken om haar kind gewoon in de box te laten slapen als dat voor beide partijen de meeste rust geeft. Dus je zult moet kijken wat rustiger is voor haar, in de box slapen of boven in haar bedje.
Ik ga in ieder geval de tips echt wel opvolgen... vandaag heeft ze ook een aantal uurtjes op mijn arm mogen slapen en was in de box vrij onrustig. ook vannacht hetzelfde liedje! Het komt allemaal wel goed. hopelijk helpt de difrax fles, vindt het niet erg om te voeden maar het lijkt wel een complete dagtaak... bedankt en ik post met meer nieuws. hihi.
Tis wat het met die kleintjes en hun ritme. En je denkt ik heb er al 1, dan moet nr 2 toch wel makkelijker zijn te doorgronden. Nou.. vergeet het maar.. hahaha... Hier ook een kleintje (7 weken nu) en een ander kindje rondlopen. Ik heb juist het idee dat omdat je je aandacht moet verdelen, je die tweede veel minder goed leert kennen in korte tijd, terwijl dat bij de eerste veel makkelijker ging. Toen was het ook de volle aandacht voor de baby he. Ik ben sinds 2 dagen steeds op aan het schrijven wanneer voeding, hoeveel, maar vooral ook hoeveel wakker, om een beetje zicht te krijgen op het ritme en hoeveel die kleine wakker is. Sterkte in elk geval.
Hoi, Omdat ik het idee had dat mijn zoontje het lekker vindt om in de kinderwagenbak/nestje te liggen, heb ik vandaag het nestje van de kinderwagen in de box gelegd en hem daarin te slapen gelegd. En hij heeft enorm veel geslapen vandaag! Dus duidelijk een verbetering (zie mijn eerdere reactie). Alleen nu afwachten of hij, omdat hij zo goed heeft geslapen vandaag overdag, nu vannacht veel wakker zal zijn!
Hier zat er flink wat ontlasting dwars bij mijn dochtertje. De fles is nog niet vervangen, in dit dorp kon ik het niet krijgen, mijn man koopt hem straks. Verder is mijn tweede dochter even logeren, zo kunnen we even op adem komen Want ik heb echt een beetje last van chagarijnigheid! (wat ik heel erg vind, maar het is wel zo) Het komt echt door de nieuwe situatie, en het hoge verwachten van mezelf hoor. In zijn totaal zijn we meer met voeden en boeren bezig dan met andere dingen. Pfttt.. toch voel ik me nu stukken beter heb tot 12.00 uur geslapen! Echt heel erg fijn van mijn man. haha! Zo zie je de dingen ook wat positiever. Fijn dat de wandelwagenbak heeft geholpen zeg! Ze heeft hier in het ledikantje geslapen vannacht, een tip van het cb was om haar daar echt aan te laten wennen. Het is wel goed gegaan, rond twaalf voeden, rond half 2 weggelegd en toen heeft ze tot zes uur geslapen. Dus de sprong wil ze wel maken! haha. Spannend...
Gisteren en tot nu toe ook nog vandaag is het echt heel goed gegaan. Hij heeft gisteravond om 22.30u de laatste fles gehad. Om 23.00u naar bedje. We hebben de kinderwagenbak in het ledikantje gezet, slaapzakje aan en hij heeft geslapen tot 05.00u! We waren eerst bang dat hij wellicht weer lang wakker zou zijn 's nachts, omdat hij overdag zoveel heeft geslapen. Maar niet dus. Ik heb hem rond 05.15u de eerste volle fles (120cc+4) gegeven (op zijn kamertje, in het donker met alleen wat licht van de gang) en ik heb hem direct na de fles weer in bedje kunnen leggen. Hij is vervolgens pas weer om 09.30u wakker geworden. De fles weer gegeven en na 1,5u (11.15u) hebben we hem nu weer boven in de kinderwagenbak liggen en hij slaapt nog steeds! Ons dochterje van 1,5 jaar is een half uurtje later naar bed gegaan, dus we genieten nu echt even van 2 uurtjes 'rust', hehe..... Ik weet wel dat er een risico bestaat dat hij gaat wennen aan die kinderwagenbak, maar ja...dat zie ik dan wel weer. Ik merk dat dit wellicht hem toch wat meer een veilig gevoel geeft! Waarom zou ik hem dat ontnemen...hij vindt het echt prettiger zo. Verder hebben we vandaag druppels van VSM gekocht voor het zachter maken van de ontlasting. Het is toch lekker als je even kunt 'bijtanken'....en echt niet erg om jouw dochtertje (hoe oud is ze?) uit logeren te doen! Uiteindelijk heeft ook zij meer aan een uitgeruste mama! En 's ochtends even uitslapen is ook zeker lekker! Mijn man laat mij meestal ook 's ochtends liggen. Hij is door heel vervelende omstandigheden (een gebroken arm gekregen een uurtje nadat ik thuis was gekomen met ons zoontje uit het ziekenhuis na de keizersnede) ook al sinds de geboorte van ons zoontje thuis en aangezien ik niet zwaar mag tillen, dus ook mijn dochtertje niet, verzorgt hij dus in principe ons dochtertje in deze periode. Dus ik ga 's nachts eruit voor ons zoontje en hij 's ochtends voor ons dochtertje. Goede deal dus!
Ze slaapt nu op de buik en wordt niet wakker. Wel beneden in de box hoor. Maar hier ligt ze gewoon zo lekker dat ze niet wakker wil worden! Heel erg vreemd, maar goed.. ik twijfel nu wat het beste is voor mijn kindje! Wat fijn dat hij zo goed in de wandelwagenbak wil slapen. ik ben nu ook helemaal op, echt gewoon zo moe! Het komt allemaal wel in orde haha!