Drukke baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi,

    Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad! En alles zag er goed uit.. het kindje loopt op schema! Het grappige was.. het kindje bewoog al! Je zag em op en neer gaan.. hahaha.. :D

    De verloskundige zei dat dat rond deze tijd nog niet zoveel voor kwam, wat is jullie ervaring hiermee en betekend dit automatisch dat je een drukke baby krijgt?
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Dat hadden wij ook met de 12 weken echo.
    Je zag hem/haar echt van de ene naar de andere kant 'springen' :D
    Het is nog steeds een druk beebje. Ik voel het bijna de hele dag door bewegen.
    Het is nog even afwachten hoe het straks wordt. Of het nog steeds zo'n drukte makertje is of mss wordt het wel een heel rustig kindje. :eek:
     
  3. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ik had het ook. mooi gezicht he.
    Volgens mij komt het wel vaak voor hoor ;)

    Betekend niet dat je een druk kind krijgt , wees gerust hihi :)
     
  4. daffie

    daffie Lid

    8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo,

    Mijn baby was met ook met ongeveer 10 weken druk aan het bewegen.
    Bij mij heeft de verloskundige er niets van gezegd ofzo dat het meestal nog niet echt (veel) bewoog.
    Ik heb wel al vanaf dat ik de baby voel een hele drukke baby.
    Smorgens smiddags of savonds het maakt niet uit ik voel hem bijna heel de dag door.
    Ik heb gehoord dat ze aan het einde van de zwangerschap wat rustiger worden, nou de mijne niet hoor :) .
    Wel schopt het nu niet echt meer maar zijn het meer draai bewegingen wat ik voel.

    Groetjes van Daffie
     
  5. Oopsie

    Oopsie Actief lid

    23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik had de echo met 9 weken en daarop kon je ook al duidelijk zien dat hij/zij met de beentjes en handjes aan het bewegen was...

    Of het een druktemaker gaat worden weet ik niet... ik voel 'm nog niet...
     
  6. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hier nog een ;)
    Heb toen bij de 9 maanden beurs ook weer een echo laten maken met 10 weken, en toen bewoog het ook al flink, die vrouw zei toen ook nou nou.

    En deze kleine beweegt veel meer als mijn dochter toen ;)
    Ben ook benieuwd...

    jessica
     
  7. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi hoi!
    Haha, wij hebben het ook gehad met de echo! De kleine was zo druk met 10 weken dat ze 'm niet eens kon opmeten... Ze zei: Nou, dit maak ik niet vaak mee, maar het wordt even niks zo, even geduld nog... Toen kreeg ik dus ook de indruk dat zij het zelf niet zo vaak meemaakte. Wel heel leuk hoor om je kleintje zo levendig te zien! Afgelopen dinsdag hebben we het hartje gehoord en toen hoorden wij ook steeds zo'n geluid alsof je hard in een microfoon blaast... Bleek ook weer van het bewegen te komen! ;)
    Ben heel benieuwd hoe het de rest vd zwangerschap gaat!

    Groetjes Chris
     
  8. Fibi

    Fibi Bekend lid

    9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ook die van mij is erg druk, tot nu toe eigenlijk bij alle echo's die we hebben laten maken, echt zo'n stuiterballetje. Met de nekplooimeting had ze gewoon echt moeite om meneer in een goede houding te krijgen om te kunnen meten.

    Vorige week bij de verlos kreeg ik ook al een opmerking dat ons beebje zo "vitaal" is aangezien ze het hartje moeilijk te pakken kreeg. Het enige wat je constant hoorde was het bewegen van het beebje (dus veel geschop etc.) en als het hartje er dan eindelijk was verschoof ie snel weer van plek. :)
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb gelezen dat het op die leeftijd nog vooral reflexen zijn en dat het dus niet hoeft te betekenen dat je een druk kindje krijgt.

    Wel grappig om dat zo te zien! lijkt me leuk zo'n fladderaar
     
  10. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Had bij de eerste zwangerschap in het begin een redelijk rustig kleintje, maar verder in de zwangerschap zat het geen minuut stil. En dat was juist een super rustige baby in de wieg.

    Nu is het weer van dat dus dat wordt afwachten.
     
  11. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Hier nog zo'n druktemaker! Met de echo van 12 weken al bijna niet te "vangen" voor een foto, met 21 weken al helemaal niet! :) Ik voel mn beeb eigenlijk de hele dag door, flinke trappen krijg ik soms, maar dat neemik voor lief ;) VK bevestigd ook dat ie extreem beweegelijk is. Ben benieuwd of dat zo blijft......

    Groetjes Mona
     
  12. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik had het met mijn vorige zwangerschap ook, ze is de hele zwangerschap druk gebleven en daarna nog steeds.... Niet lastig druk, maar een meisje die niet lekker even rustig kan zitten. Ze is nu bijna 3 en het wordt nu wel minder. Nu kan ze rustig zitten kleuren/tv-kijken enz. Maar als baby t/m ong. 2 jaar was ze een druk meisje!
     
  13. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    grappig!

    ik heb dan een tweeling, en je ziet steeds dat de onderste veel meer beweegt dan de bovenste...die was met 13 weken niet op te meten, en altijd bezig als we een kijkje nemen.

    De laatste weken is die bovenste ook actiever geworden... ze steken mekaar gewoon aan:p
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha, lief hè om zo'n frummeltje al te zien bewegen! En Justin was giga druk constant in mn buik. En nu is ie zo mak als n lammetje hihi. De vk zei dat als de beeb druk in de buik is, ie meestal rustig is buiten de buik. In mijn geval klopte dit dus maar denk dat t wel n fabeltje is hoor.
     
  15. lkm

    lkm Actief lid

    3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    heb vrijdag ook mn 12weken echo gehad
    ook een druk draakie in de buik die dus ook niet stil wou blijven liggen voor de nekplooimeting
    uiteindelijk toch gelukt en de uitslag was uitstekend
    verloskundige stond ook vertelt van het drukke gedoe en bleef maar roepen :) :)
     

Deel Deze Pagina