paspoort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liset, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    In de zomervakantie gaan wij met de kleine op vakantie naar Frankrijk. Nou moet hij dan zeker bij een van ons in het paspoort. Bij wie hebben jullie de kleine in het paspoort en heb je dan ook een foto nodig. Want dat lijkt me nog een heel goede om een pasfototje te maken.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Onze kids hebben vanaf dat ze 4 weken zijn een eigen id/kaart. We woenen op de grens dus hadden die algauw nodig en een id/kaart zodat oma bijv. ook een keer met ze ff wegkan.

Voor een id kaart moeten ze ook op de foto en dat is best te doen hoor... compleet belachelijk met die nieuwe eisen en je bent er wel ff zoet mee maar uiteindelijk is het gelukt, of in ieder geval goed genoeg dat de foto niet werd afgekeurd. Jou kindje is al 4 mnd dus moet lukken lijkt me.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn is bij mij bijgeschreven in mijn paspoort.
    Je hebt inderdaad een foto nodig. De fotograaf hier heeft hem neergelegd en op zo'n manier een foto gemaakt, want zitten kan hij natuurlijk nog niet.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou gewoon een eigen paspoort of id doen. Anders moet jij of je man altijd mee, want je kunt je eigen paspoort niet gewoon meegeven als ID voor je kleine. Daarom hebben wij gekozen voor een eigen paspoort.
    De fotograven zijn inmiddels wel gewend om pasfoto's te maken van zo'n kleintje. 1 tip: doe een truitje met capuchon aan. Daar kan je dan je hand als steun onder houden, want je hand mag niet zichtbaar op de foto.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben er vorig jaar voor gekozen om Lotte in allebei onze paspoorten te zetten, je hebt hier idd een pasfoto voor nodig. Dit was zo gepiept en gaf verder geen problemen.

Een eigen IDkaart/paspoort vinden we haar nog te jong voor.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben voor de 2 meiden een eigen ID. Voor Kian nog nix..

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman staat bij mij bijgeschreven. De pasfoto maken was een heel gedoe grrrr maar na n aantal pogingen toch gelukt.

De eisen voor n foto voor n bijschrijving zijn voor baby's minder streng dan voor n eigen ID...

8. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Djaydee staat bij ons allebei in het paspoort bijgeschreven, en daar hebben we ook foto's voor moeten laten maken.

Belachelijk die eisen die ze dan ook nog stellen, ik heb van de fotograaf twee setjes meegekregen voor de prijs van één mochten ze moeilijk doen zei ze.

Jammer genoeg was de mooiste foto de beste, maar het is geregeld.

Groetjes Monique76

9. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Heb vandaag toevallig aanvraag gedaan voor het bijschrijven van Moira. Ze komt bij mij in de de passpoort te staan. Mijn pass moet over 2 jaar weer vernieuwd worden en dan is ze toch weer veranderd.
    We zijn gisteren naar de fotograaf geweest. Heb haar op de stoel gezet, en ik moest haar ondersteunen. Ging best wel goed, alleen mijn lieve Moira zat daar met haar openmondje, dus dat ging niet. Even prutsen met haar, en toen ging het wel.

Success!

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell heeft een eigen kaart. Dit kostte 30 euro. Bijschrijven per paspoort was 20 euro, dus totaal 40 euro. Bovendien moeten wij beiden ons paspoort volgend jaar verlengen. Mitchell heeft gezeten voor de foto, met mijn hand achter zijn rug. Hij was een week of 10 oud. Er zijn twee foto's genomen en toen was het goed. Het ligt er per gemeente aan of ze erg moeilijk doen geloof ik.

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, ja hier hebben we het hier al vaker over gehad. Hij moet mét foto waarvoor dezelfde eisen gelden als voor volwassen in een paspoort bijgeschreven worden. Hij mag niet lachen, mond dicht, beide oren zichtbaar en ogen open... :) Belachelijk :)

Joey is nog niet bij ons bijgeschreven, dat wil ik wel graag binnenkort gaan doen, want we willen op vakantie... Krijg ik dan een heel nieuw paspoort, of gebruiken ze mijn huidige ervoor? Kortom, hoe doen ze dat? Ik heb namelijk een splinternieuw paspoort :rolleyes:

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Saona: ze doen het gewoon in jou paspoort erbij. Een soort sticker krijg je dan.
    Heb ik ook.

De eisen voor een foto voor bijschrijving zijn trouwens minder streng dan de eisen voor een foto voor een eigen paspoort.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft een eigen paspoort, zo zijn wij er voor 5 jaar vanaf! (onze paspoorten waren beide ook nog 3 jaar geldig....)

Bij het maken van de foto's heb ik mijn handen onder zijn t-shirt gestoken om te voorkomen dat hij van het blok zou kukelen.....zie je niets van.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn heeft ook haar eigen id kaart zo kunnen we er allebei mee weg en aangezien we dicht bij de grens wonen is dit erg handig.

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wij hebben afgelopen vrijdag toevallig onze paspoorten laten maken en ook foto´s laten maken, wij hebben er voor gekozen om de kinderen in beide paspoorten te laten zetten. Wel zo handig mocht er wat gebeuren, je weet maar nooit in wat voor situatie je terecht komt en 1 ouder met 1 kind moet terug!
    Alyssa wilde dus haar mondje niet dicht doen en deze foto is gelukkig toch goedgekeurd!

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime staat bij mij bijgeschreven. Foto maken was zo gebeurd 5 min. max. De fotograaf zei wel dat als je kindje een eigen paspoort krijgt de eisen die aan een foto gesteld worden echt veeeeel hoger zijn.
    Succes.

Groeten Senseemillia

17. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Mijn paspoort is nog 3 jaar geldig. Dus ik zal binnenkort pasfoto's laten maken en hem dan bij mij in laten schrijven.

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wij zetten ons meisje bij mij in het paspoort omdat ik toevallig mijn paspoort moet verlengen in juni dus vandaar...
    en ik heb een brief gehad van de gemeente en ze moeten in derdaad ook op de foto..... vind het belachelijk maar jaa...

Deel Deze Pagina