Wat is dit????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi meiden,

Ik ben nu 19 wkn en 2 dgn. Ik heb op sommige dagen net zoals vandaag een vreemd gevoel onderin mn buik thv blaas en liezen.

Het is mijn tweede zwangerschap en ben bekend met harde buiken. Dit is echter geen harde buik want die komen en gaan. Dit is een constante zeurderige druk/trekkerig gevoel. Heb het soms een hele dag en soms helemaal niet. Maar is het er dan is het er ook constant.

Het is ook niet zoals de klassieke bandenpijn. Dat ff fel steken en klaar.

Alsof je al een uren vast zit in het verkeer en onwijs moet plassen. Mn urine is nu al meerdere malen gecontroleerd en op kweek gezet en alles is prima.
    ik plas wel vreemd nu ik weer zwanger ben. Niet vloeiend sluizen open en klaar maar gedoseerd.

Wie o wie herkent dit?
    Donderdag heb ik weer controle maar word echt gestoord van de onzekerheid.

Hoop dat iemand me meer kan vertellen.

Liefs!

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb dat ook regelmatig, bij mij heeft mijn blaas een behoorlijke opdonder gekregen bij de eerste bevalling en deze is gewoon veel gevoeliger nu, zodra de baby er maar een beetje op ligt, heb ik continu aandrang en voelt het plassen ook niet fijn. Als ze dan gaat verliggen, heb ik nergens last van. Ik ben bijna 29 weken zwanger nu, dus kan goed voelen waar ze ligt.
    Ik heb wel 2x blaasontsteking gehad deze zwangerschap, maar dit is echt anders. Als mijn darmen vol zijn (ook nogal onregelmatig tijdens de zwangerschap bij mij), voel ik ook extra druk, erg irritant.
    Ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde hebt als ik, maar wilde toch mijn ervaring delen....

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nou wil je toch heel erg bedanken voor je reactie! Ik heb ook wel een gevoelige blaas maar heb echt geen idee wat er mee is. Dat irritante gevoel heb ik vandaag al de hele dag en word er echt chagrijnig en onzeker van. Heb jij dit gevoel ook wel eens een hele dag? Ik zal donderdag even vragen of ze niet ook even naar mn blaas kunnen kijken.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Meestal vooral later op de dag, ik heb het idee dat mijn blaas dan ook gevoeliger wordt doordat het gewicht van mijn baarmoeder erop heeft geduwd de hele dag en als dan de baby er ook nog op gaat liggen of nog erger er tegenaan gaat hikken, dan is het echt bijna niet uit te houden. Als ik ga liggen op bed of op de bank, wordt het gevoel meestal minder, dus vandaar dat ik toch denk dat het echt de druk is (zie dan ook erg op tegen het moment dat ze gaat indalen).
    Aan mijn vorige bevalling heb ik een lichte vorm van stress-incontinentie over gehouden (bij sporten draag ik maandverband, normale activiteiten is een inlegkruisje voor de zekerheid voldoende), dus mijn blaas is ook echt gevoelig.
    Ik heb verder niet naar mijn blaas laten kijken (behalve dan de kweekjes ivm blaasontstekingen), ik vind het irritant, maar maakte me eigenlijk geen zorgen. Ik hou je topic in de gaten, mocht er nu toch wat geks zijn, moet ik er misschien ook achteraan.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Nouja naast dat mn blaas raar doet vraag ik me ook af of het misschien toch iets van groeipijn is ofzo.
    Ik twijfel echt aan alles want alles in deze zwangerschap is anders dan de 1e. Het gevoel van onze zoon is ook anders omdat de placenta voor ligt. Bij mijn dochter lag hij achter.
    Ik heb dit gevoel vandaag al nadat ik wakker werd tot nu.

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bij mij zijn het heel erg banden en spieren onder in mijn buik en liezen. Er zijn denk ik verschillende vormen van banden pijn. Als mijn buik hard groeit heb ik de velle steken doe je beschrijft. Maar verder vaak last van mijn banden en spieren. Na een drukke dag is het vaak extra. En met volle blaas nog een beetje meer.
    Het lastige plassen heeft misschien met spannen en ontspannen van je bekkenbodem spieren te maken? Die krijgen nu veel te verduren.

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Teske,

Oke dus jij hebt ook wel eens dat continue zeur gevoel wel eens? Mijn man kwam thuis vanmiddag en het werd eigenlijk direct daarna stukken minder. Nu is het bijna weg. Het heeft denk ik ook met spanning te maken. Maar het is echt geen harde buik die herken ik uit duizenden.

ik heb al opgelegd gekregen van de gyn dat ik rustig aan moet doen dus echt druk doe ik nu niet.

Vind zn maf gevoel. Het liefst heb ik de hele dag een gyn bij me die af en toe voelt van ohh je baarmoeder is nog rustig hoor :)

Ik hoop zo op gerustelling donderdag!

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan een geïrriteerde blaas zijn doordat de baby erop ligt ofzo, maar dat gedoseerd plassen kan ook komen omdat je bekkenbodem niet goed ontspant.

Hier ligt deze baby de hele zws al regelmatig op mijn blaas te dansen en dat is echt een ontzettend rotgevoel. Zorgt voor pijn en gevoeligheid in mijn onderbuik.

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Mykelti,
    Aha dus dat kan het ook nog zijn.. ik hem mijn placenta aan de voorkant liggen dit keer, misschien extra druk? Het is nu al ffies rustig. Hoe kan ik mijn bekkenbodem beter ontspannen? Ik denk dat ik door alle spanningen de boel verkramp ofzo.

Het zeurende gevoel is jou dus ook bekend. Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik dacht na een zwangerschap wel te weten wat ik kon verwachten maar alles is zo anders!

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Liefs!

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Klinkt heel erg als groeipijn, tenminste hoe ik het ervaar. Heb vaak 1 of 2 dagen vrij continu aanwezig zeurderig trekkerig gevoel, dat ik soms ook moeilijk rechtop kan lopen/staan (herken je dat) en daarna weer een aantal dagen dat het weg is en mijn buik ook een stukje groter lijkt :). Misschien heb je dat ook wel. Maar als je het niet vertrouwt gewoon even bellen. Dan kan je vast gerustgesteld worden of dat ze het even bekijken allemaal.

11. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Mijn placenta ligt ook voor en heb een druk mannetje in m'n buik. Ik heb bijna gedurende de hele dag zeurderige buikpijn. Beetje zoals bij ongesteldheid. Ik kwam er met de 20 weken echo achter dat ons mannetje ook nog eens veel schopt (of kopstoten geeft) in de blaas. Ik heb het dus gewoon afgeschreven als banden pijn en een drukke baby :). Ik moet wel zeggen dat ik vanaf 2 weken geleden wel erge buik en onder rug pijn kreeg wn dit bleek m'n bekken te zijn. Ik heb van de fysio een oefening gekregen en ga morgen een afspraak maken bij de mensendieck (NAv advies van de vk vandaag). Dus let goed op je lichaam en wordt je de pijn teveel, schakel dan hulp in. Sterkte!!

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Bee, ja herken dat wel ja! Ik heb donderdag een afspraak dus wacht het even af. Ik loop via het ziekenhuis en telefonisch geven ze bijna geen advies dus moet dan altijd direct komen.. is wat lastig en wil ook niet lopen stressen.
    Hoop dat het groeipijn is. Ze hebben nog van alles op kweek staan en krijg daar donderdag ook uitslag van.
    Bedankt iedereen voor het meedenken. Het is zn irritant iets wat ik helemaal niet herken!
    Liefs

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oke dus die placenta zou ook nog wel eens vervelend kunnem zijn zo aan de voorkant! Ik heb onze zoon nu vaak op de echo gezien en als die beweegt nou! Springen, rekken, strekken heel gymnastiek! Ik ga het donderdag gewoon allemaal bespreken. Heb ook trekkerig gevoel in mn zij vandaar dat ik ook echt nijg naar bandenpijn maar volgens internet en alle folders etc is dat kort en stekerig. Dit zeurt maar door..

Deel Deze Pagina