Vooralsnog maakte mijn kereltje drie slaapje op een dag; Om 07:00 er uit 09:00-10:00 slapen 12:00-14:00 slapen 16:30-17:30 slapen 19:30 naar bed Het laatste slaapje wilt hij eigenlijk niet meer, maar ik merk dat hij het toch nog wel nodig heeft. Hij wordt anders rond 17:00 zo jengelig, en dan gaat het warme eten helemaal niet. Ik probeer hem dus nog wel naar bed te doen rond die tijd. Vanaf wanneer gaan ze naar minder slaapjes?
hadden wij rond die tijd ook! toen fruit net voor eerste slaapje gaan geven werd toen 10-12 en voor 2e slaapje nog wat drinken wat dan 14:30 tot 16:00 werd
Hier ging ze met 7 maanden ineens langer slapen. En doordat ze langer sliep kwamen we uit op 2 slaapjes, met soms nog een uitzondering van 3 slaapjes. Wanneer we weg gaan nog veel meer want dan doet ze hazeslaapjes in de doek.
Hier ging ze ergens rond de 7 maanden naar twee dutjes, een om 10 u en een om 14 u. Inmiddels is ze er mee gaan schuiven en lijkt het weer nergens op
tja... anders per kind.. ik heb er nu al wel eens dagen tussen zitten dat hij maar 2x slaapt :S.... gelukkig slaapt hij snachts heel veel.. dus volgens het cb is dat niet zo een probleem.. hier vaak van 19:30 - 8:00 met 1 voeding. dus een uur of 12.. en dan overdag 3x 45 min.... of soms 2x en dan is er 1 slaapje langer, bijv. 2 uurtjes.
Ik zit met hetzelfde en mijn zoontje is ongeveer even oud. Hij wil echt dat laatste slaapje niet meer (krijsen in bed, alsof we 'm vermoorden ofzo...) maar hij is niet te genieten aan het eind van de dag omdat hij zo moe is. Erg onhandig. het rekken van het middagslaapje vind ik wel een goede, dat ga ik proberen....