wie ervaring met remifentanil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rosao, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

In het ziekenhuis waar ik ga bevallen kun je als pijnbestrijding een infuuspompje met remifentanil krijgen. Dat kun je dan zelf bedienen als je het nodig hebt. Er schijnen vrij weinig bijwerkingen aan te zitten en is ook voor de baby niet gevaarlijk.

Nu vraag ik me natuurlijk af hoe het in de praktijk werkt..... Is het moeilijk om het pompje te bedienen zodat het op het juiste moment werkt, zorgt het wel voor vermindering van de pijn etc....

Ik weet nog niet of ik wel pijnbestrijding wil, maar wil er in elk geval alles over weten :)

Groetjes Rosa

-- uitgerekend 24-11 van een lief meiske

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

misschien even op google kijken?

3. glowy21

glowy21 Lid

13 dec 2006
    5
    0
    0
    Hallo Rosao,

Ik heb deze vorm van pijnbestrijding gehad en het is écht een aanrader.
    Je krijgt een infuus in je hand en via een soort mini-afstandbediening kan je steeds na 5 minuten op het knopje drukken. Bij mij stopte het apparaat er 2 keer mee en meteen was de pijn weer volledig aanwezig. Zonder dit middel had ik het niet gered. Helaas werd het voor mij na 14 uur behoorlijk afzien alsnog een keizersnede.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je krijgt gewoon een soort van duerbel achting iets in je hand waar je op kunt drukken... Ik heb in het ziekenhuis gewerkt op een afdeling waar deze methode veel gebruikt werd, en de meeste patienten vonden het de uitvinding van de eeuw!

Deel Deze Pagina