Voortekenen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RondEnGezond, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RondEnGezond

6 jan 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies die al een kindje hebben,

Wat waren bij jullie voortekenen dat de geboorte eraan kwam en hoe lang hadden jullie dat van te voren?

Ik ben momenteel bijna 38 weken zwanger en heb al een paar keer dat gevoel van ''o nu gaat het gebeuren'' voorbij voelen komen... Maar telkens zet het niet door. Ik vind het prima zo hoor, maar die onzekerheid vind ik soms wel lastig. Sinds ongeveer een week is de kleine helemaal ingedaald en heb ik 2 keer s nachts een heel rommelig/onrustig gevoel gehad. Ook is mijn urine geler dan anders, voel ik veel druk op mijn bekken en houd ik (nog meer) vocht vast.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zelf nog geen ervaring, maar mijn 2 beste vriendinnen hadden ( toevallig? ) allebei het gevoel dat ze wat grieperig werden vlak voor de bevalling begon: beetje lamlendig gevoel, diarree, hangerig, hoofdpijn, loopneus. Na de bevalling was het griepgevoel bij allebei helemaal weg. Ik heb het ook wel eens gelezen dat dit voor kan komen.

3. Mamasita93

28 feb 2014
    70
    0
    0
    Bij mn oudste was ik gaan wii'n , en ik voelde me opeens heel raar .. Ik ben naar huis gegaan , aan de diarree gegaan , op bed gaan liggen/slapen , toen om 01:30 wakker geworden om te plassen & de weeen begonnen.

Ik ben morgen 38 weken zwanger van de 2e , ik ga deze topic volgen omdat ik tussen de 30 & 34 weken 3x opgenomen ben in het zkh met vroegtijdige weeen. Heb inmiddels een week last van voorweeen die niet doorzetten & ben benieuwd hoe andere mama's het ervaren :D

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm geen enkel teken of wat dat ook gehad.
    Om 00:30uur kreeg ik pats boem ineens weeën van een op de andere seconde en 2,5uur later was ze geboren. Wist niet wat me overkwam zo snel en zo uit het niets. Ik was 37 weken en (net) 3 dagen zwanger. Wist wel dat het kon maar ik voelde of merkte nog helemaal niets dus had nooit verwacht dat ze elk moment geboren zou worden. Ging lekker naar bed om 00:00uur wordt om 00:30uur wakker van heftige weeen, vk kwam kijken had ik al 5cm ontsluiting, en 2uur daarna is ze geboren.

5. Mamasita93

28 feb 2014
    70
    0
    0
    Doe mij dat ook maar hahaha :p

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik vond het wel behoorlijk heftig moet ik zeggen, en heb wel vanaf moment dat het begon non-stop 2,5uur weeën gehad dat was wel erg pittig geen moment om even op adem te komen.
    Alles wat ik had gelezen dat het rustig begint, je dan aan de weeën kan wennen, klopte niks van bij mij ik moest meteen schakelen dat 'm dat niet ging worden en moest even 2,5uur flink aan de bak non-stop. voor pijnstilling ging het allemaal te snel. 2,5uur topsport zonder pauze, of op adem te komen was toch behoorlijk aanpoten.
    Had voor mij ook best wat langer mogen duren en wel af en toe op adem komen. Ik was ook behoorlijk kapot daarna zoals iedereen na een bevalling.
    Dat een snelle bevalling iets om voor te wensen...... Wat andere in 10-12uurtjes doen deed ik in 2,5uur.

Maar verder niks geen complicaties dat gun in iedereen :)
    3uurtjes na de bevallig lagen we weer lekker thuis in bed :)

7. Fleurt2012

Fleurt2012 Actief lid

8 apr 2013
    460
    0
    0
    Ik werd in de ochtend wakker met buikkrampen..
    keek in de spiegel en ik had vlekken onder me ogen.
    me moeder kwam toen langs en het eerste wat ze zij:
    Jij gaat vandaag bevallen .. en jou hoor..
    2 uur later slijmprop verloren..
    om een uur of 7 braken me vliezen, en om 4 over half 3 is ze geboren.
    Op de uitgerekende datum haha.

8. Mamasita93

28 feb 2014
    70
    0
    0
    Nu 38.2 zwanger , voel me niet zo lekker . Hoofdpijn , spierpijn in mn nek/rug , rommelende buik , suf .. Oftewel ik voel me wat grieperig. Zou dit dan iets kunnen betekenen?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier geen voortekenen. Alleen wat last van mijn rug. Vk gebeld en zat toen op 7cm ontsluiting.
    Achteraf nog eens de afgelopen dagen doorgelopen maar ik heb naar mijn idee echt geen voortekenen gehad. .

Deel Deze Pagina