Na inleiden gelijk naar huis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marley, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Mag je na inleiden (mits alles goed is natuurlijk) dezelfde dag naar huis?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, ik mocht na de 2e inleiding meteen naar huis.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ligt er aan hoe laat je bevalt en hoe laat de kinderarts zijn / haar ronde doet. In ieder geval bij ons ziekenhuis mag je pas naar huis als de k.a. Je baby gezien heeft. Dus als die om 9 uur 's ochtends zijn ronde doet en je bevalt om 10 uur, heb je gewoon pech.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, ik mocht dezelfde dag nog naar huis.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja,ben om 11:27 bevallen en om 13:45 al klaar om naar huis te gaan.
    Nu moet ik zeggen dat ik op en top fit was en zin had om grote broer van school te gaan halen.
    Dus hup,hup snel douchen en aankleden.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja hoor mag. Ik ben om 15,04 bevallen en 16:45 zat ik in de auto naar huis.

Bij de eerste beviel ik om 19:56 toen moest ik wel blijven.

7. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ligt eraan waarom je word ingeleid, hier vanwege een hoge bloeddruk en moest toch echt nog 2 dagen blijven eer dat ik naar huis mocht

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ligt idd aan de reden van inleiding. Ik moest n nachtje blijven vanwege PE. Ook was mijn zoontje dysmatuur dus dat was een andere reden om te moeten blijven.
    Ik mocht de volgende dag begin van de middag naar huis.

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hier moest de kinderarts nog even naar mijn ukje kijken. Ze konden een fontanelletje niet vinden, en de arts was er pas de volgende dag weer (om 21:20 bevallen) dus ik moest de nacht blijven. Maar als alles goed gaat, kun je in principe zo weer naar huis geloof ik.

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Kinderarts hoeft de baby alleen te zien als daar een reden voor is hoor. Niet standaard en als er een reden is, hoef je niet op een visite ronde te wachten, dan wordt hij gewoon (met spoed) gebeld.
    Waarom wordt je ingeleid? Want bijv.met een hoge bloeddruk moet je na inleiden 48 uur blijven. Maar inleiden omdat je "gewoon" overtijd bent, mag je daarna meteen naar huis hoor. Als alles goed gaat met jou en baby gaat een kinderarts daar geen kostbare tijd aan 'verspillen'.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.031
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat zal vast per ziekenhuis verschillen, want ik hoefde echt geen 48 uur te blijven ondanks mijn inleiding i.v.m. hoge bloeddruk. Het ziekenhuis waar ik beviel had het beleid om je wel ´s nachts te laten blijven als je ´s avonds beviel. Ik ben de volgende ochtend naar huis gegaan.

12. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ok, dat wisselt dan erg per zkh. Hoor hier in mijn omgeving (verschillende zkh-en), dat je dan 48 uur moet blijven ter observatie van de bloeddruk. Ligt er misschien ook aan hoe lang de bloeddruk al hoog is en hoe hoog wellicht.

13. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik word ingeleid omdat ik 42 weken ben. Verder zijn er geen zorgen om mij of de baby. Bloeddruk is goed.. Tijdstip van bevalling zal wel van invloed zijn idd.. En natuurlijk hoe het met kindje en mij is..
    Bedankt allemaal!

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik ben op vrijdagochtend opgenomen en ingeleid, en zaterdagavond bevallen. Ik kreeg verhoging van de ruggenprik dus moest een nachtje blijven. De volgende dag was mijn dochter meer dan 10% afgevallen en dronk slecht dus mochten we niet weg. Uiteindelijk maandagavond thuis gekomen.

15. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik ben ingeleid met 41+5 i.v.m. overtijd en minder leven voelen.
    Ben toen de volgende ochtend om 8:41 bevallen. Wij mochten niet direct naar huis omdat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept. Moesten 8 uur blijven ter observatie en de kinderarts kwam in die tijd ook langs om de kleine te controleren.

Als mijn dochter niet in het vruchtwater had gepoept dan had ik waarschijnlijk al binnen 2 uur na de bevalling naar huis gemogen.

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Overal anders dus.
    Mn jongste had ook in het het vruchtwater gepoept en hoe hij moest gewassen worden en mn vruchtwater had meer weg van diaree vertelde de vk.
    Toch ik ben bevallen om 09.40 na huid op huid en eerste bv stond ik om 11 uur onder de douche ( kinderarts was al geweest en had alles goedgekeurd)
    Mochten ip om half 12 naar huis maar mochten als we wilde ook even mee lunchen nou het was zaterdag ml ging bijna van zn stokje van de honger en er waren frikadellen haha dus nog even gegeten.
    Waren om half 1 thuis.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben zaterdag ochtend ingeleid. Bevallen en 16:36 en zondag ochtend mochten we naar huis toe.

18. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik moest blijven maar had tijdens de bevalling een erg hoge bloeddruk (onderdruk). Helaas, wilde graag naar huis.

19. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik word ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes en moet dan minimaal 24 uur blijven ter observatie (ikzelf en de kleine) om te kijken hoe onze suikers het doen.
    Ik denk dat het per situatie verschillend is.

20. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier ingeleid door te weinig vruchtwater en had de hele zwangerschap een hogere bloeddruk.. Alleen bloeddruk was reden voor 24 uursopname en mijn kleintje moest de dag er na nog een keer extra gecontroleerd worden door een kinderfysio.. Maar verder mag je gewoon naar huis geloof ik als alles gewoon goed gaat ;)

Deel Deze Pagina