Het duurt nog wel heel wat weken voordat ik aan de bevalling hoor te denken maar ik merk dat ik nu al nergens aan toe kom. Op dit moment ben ik nog steeds bezig met opleiding HBO. Best wel pittig maar erg leuk om te doen Geniet er met volle teugen van Ik heb volgende weke tentamens dus erg druk. Daarna nog een periode met tentamnes 10 weken verder en wanneer ik op het eind loop (39 weken) heb ik de laatste tentamens op school. Dus je snapt wel dat tot aan de periode van de laatste tentamens het heel erg druk is met school. Ook thuis erg druk hele huis word van binnen verbouwd. Op 3 slaapkamers moeten er allerlei klusjes worden gedaan (schilderen, behangen, gordijnen zelf maken ja weet het kan het uitbesteden maar vind het leuk om zelf te maken, lampen ophangen) de kinderen verhuizen allemaal van kamer zeg maar. Oudste naar zolder waar nu allemaal mijn spullen liggen, jongste nu naar kamer van de oudste dus ook en baby straks naar kamer van nu jongste... dus zowel op school als thuis heel veel dingen te doen tot aan de periode van bevalling erg druk druk druk.... wat zouden jullie doen? Ben single dus zal "alleen" de bevalling moeten doen. Anders gezegd ik ga er vanuit dat me ex er niet bij is en of ik hem erbij wil hebben is een 2e. Gezien de drukke periode verlang ik nu al naar de bevalling en de rust periode daarbij. Zelf zit ik eraan te denken om alleen de bevalling te doen met verloskundige en eventueel kraamverzorgster. Gewoon met z'n 2en of 3en zodat ik voor mezelf zeg maar "rust" heb. Vinden jullie dat er nog iemand bij moet zijn voor steun voor mij? (bij de ene bevalling die ik heb gehad was alleen personeel van ambulance vanwege hevige sneeuwval, bij de andere bevalling lag ik meer te slapen en kan ik me er weinig van herinneren).
ik denk dat jij moet doen waar jij je goed bij voelt. ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens beide bevallingen niet zo veel heb mee gekregen van mijn man en bij de eerste ook mijn moeder. tis dat ik een man heb, maar als ik die niet zou hebben had ik het denk ik ook liever in mijn eentje (met kv en vk natuurlijk) zou doen... niemand waar je rekening mee hoeft te houden, alles op je eigen tempo! sterkte in iedergeval met alle drukte en vergeet niet ook te genieten van je zwangerschap
Je moet denk ik prioriteiten gaan stellen. Je kunt druk blijven doen en dat kan goed gaan, maar dat kan je ook op gaan breken in de vorm van vermoeidheid of de zwangerschap die niet meer zo voorspoedig loopt. Zo kan de baby achter gaan lopen op groei als je echt te veel zou gaan doen. Overigens knap hoor, wat je allemaal in je eentje doet! Sommige mensen kunnen dit heel goed, ik zou er niet aan moeten denken als ik het zo lees, haha. Wat ik me afvraag: ís de periode na de bevalling wel zo rustig? Stel dat je onverhoopt een keizersnede krijgt, hoe ga je het dan aanpakken? Je zult van te voren ook wat rust moeten krijgen wil je fit de bevalling in gaan en redelijk snel kunnen herstellen. Veel succes!
mijn moeder zat gewoon aan de zijkant...ik heb helemaal geen last van haar gehad...en deed het ook voor haar...zij vond het zo gewedlig...en uiteindelijk vond ik het ook heel leuk. hoe zij vertelde hoe ik het deed....en wat er allemaal gebeurde enz....wat zelf ben ej natuurlijk niet geheel bewust van alles om je heen! vind het ngo steeds leuk om te horen hoe zij het ervaarde!
@sula in geval van nood kan ik me moeder bellen zij neemt dan even de taak om zorg van de kinderen op zich dit valt op zich nog wel mee qua drukte hoor het kan nog erger heb me baan ook al opgezegd hoor hihi