Hoe was jullie 2e zwangerschap vergeleken met de 1e?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gelukkig1324, Nov 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gelukkig1324

Nov 19, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve mensen,

Is het waar dat je veeel sneller groeit bij de 2e zwangerschap? Hoe gaat je lichaam met een tweede zwangerschap om in het algemeen? Ben vrij benieuwd! Ik snap dat elke zwangerschap op zichzelf verschilt, maar bedoel vooral de algemene dingen!(hormonen, ontwikkelingen, bevalling, een ander kind om voor te zorgen..)

Ik ben net als de eerste keer erg snel geirriteerd.. en moet om alles huilen! Heb dit keer meer rugpijn en merk nu sneller op dat ik vaker moet plassen..

Ik hoor graag van jullie!

2. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Eigenlijk hetzelfde alleen was tijdens de 2e enorm druk omdat oudste toen net 8 mnd was
    Maar heb er weinig van gemerkt.

Uiteindelijk wel te vroeg bevallen wat ik niet en artsen zagen aankomen helemaal omdat ik 41+ was vd oudste

Oh was bij 1e veeeel aangekomen en bij 2e juist bijna niks beide klein buikje

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Pfff zit nu in het derde trimester van mijn tweede zwangerschap maar ik vind deze zwangerschap lichamelijk echt veel zwaarder. Vorige zwangerschap heb ik gewoon tot de 36 weken volledig gewerkt nu zit ik al vanaf de vierde maand in de ziektewet en werk nog maar een paar uurtjes. Echt zoveel meer klachten. Verder word ik naar mijn gevoel inderdaad sneller dik al zeggen de meeste om me heen dat dit wel meevalt.

4. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Deze zwangerschap is wel anders dan de eerste. Bij beide zwangerschappen kreeg ik al snel een buik, maar bij de eerste danste ik er doorheen en was ik super vrolijk. Nu heb ik toch wel last van m'n bekken en heup en ben ik veeeel sneller op mijn tenen getrapt.
    Bij de eerste kwam ik 18 kg aan, hield erg veel vocht vast. Zit nu op een kg of 7, dus hoop wel dat het vocht me bespaard blijft. Ben er bang voor, want kan nu alweer kuilen drukken in mn kuiten die dan zo mooi blijven staan. Ik kon de eerste keer op het einde geen schoenen meer aan, zo dik waren mijn voeten en mijn birkenstocks moest ik de gesp op het laatste gaatje zetten.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Al mijn zwangerschappen waren hetzelfde, behalve dan dat ik bij de laatste al een peutertje rond had lopen die erg ondernemend was (understatement :D) en ik dus geen moment rust had. Wat dat betreft is de eerste zwangerschap makkelijker, dan kun je tenminste in alle rust toegeven aan de, in mijn geval, misselijkheid en bekkenpijn.

6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Tot nu toe verloopt deze zwangerschap eigenlijk hetzelfde als de eerste en heb ik werkelijk niks te klagen. Ik voel me prima en ik kan eigenlijk alles nog doen. De enige verschillen: nu minder kilo's aangekomen, vermoeider ivm rondlopende dreumes en sneller maagzuur (nu begonnen bij 22 weken, 1e zwangerschap pas rond 36 weken ofzo).

7. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

Aug 21, 2015
    696
    32
    28
    1ste nergens last van.. op een gegeven moment alleen last van ischias..

Deze zwangerschap.. Sneller een buik, misselijk, vermoeidheid, volgens mij is mijn humeur om te schieten (Hoor nog geen klachten van dochter en man, ach ze zijn zo lief voor mij
    Voor de rest voel ik mij best fijn..

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    eerste zwangerschap alleen veel rugpijn gehad me tot het eing verder goed gevoeld en 15 kg aangekomen.
    tweede de hele tijd moe geweest bekkenfysio b12 tekort en zwangerschapsdiabetes.
    3 kg aangekomen maar het was lichamelijk veel zwaarder dan de eerste.
    schijn wel beide keren niet te genieten zijn geweest

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had de eerste zwangerschap door externe factoren heel veel stress waardoor ik lang misselijk ben geweest en lichamelijk had ik heel veel bekken pijn tot ze met 35 weken indaalde. Ze kwam overtijd, met een spoed keizersnee. De tweede keer was mn buik een stuk kleiner, minder vruchtwater, kleiner kindje. Ik was minder lang misselijk en kon meer mn rust nemen omdat de stress factor weg was. Hd wel veel harde buiken door blaas ontsteking maar had een betere zwangerschap qua pijn. Bevalling ging voorspoedig en snel, via natuurlijke weg. Bij ons dus wel 2 heel andere ervaringen.

10. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Ik vind deze zwangerschap makkelijker. Bij de eerste had Ik eigenlijk geen klachten, behalve de zwangerschap doodmoe. Dat was Ik nu alleen de eerste 14 werken. Verder vind ik het lichamelijk heel iets zwaarder maar wandel er Tot nu toe goed doorheen.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eerste viel mee, behalve ischias vanaf 20 weken.

Deze zwangerschap lijkt sneller te gaan maar veel en veel zwaarder. Veel bekkenpijn, heel moe, kan niet meer normaal bukken om me aan te kleden etc.

Van mij mag hij over 3 weken komen.

12. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

Dec 14, 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap was een makkie, ondanks we midden in een grote verbouwing zaten heb ik tot 37 weken mee kunnen helpen, tot 35 weken gewerkt..

Deze zwangerschap is veel anders, ik heb iedere keer weer wat, rugpijn door o.a. reuma, bekken pijn, lang misselijk geweest, ribben gekneusd en nu weer misselijk van het maagzuur, totaal geen energie, enz.. Nog 2 werkjes en dan mag hij er echt wel uit! En dan nog dat vreselijke schuldgevoel tegenover dl omdat ik chagrijnig ben door de pijn en niet kan doen wat ik wil...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,266
    16,648
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vond de tweede zwangerschap vooral op het einde zwaar worden.Bij de eerste ben ik met 35 weken bevallen maar de tweede bleef gewoon zitten tot 40 weken.
    De oudste was nog geen 2 jaar en dan wordt het wel pittig en ik hield ook veel vocht vast maar je hoort mij niet klagen.
    De derde zwangerschap ging ook heel goed.
    Wel vocht en vermoeid maar tot op de dag van de bevalling fietste ik nog rond en werd ik nog gespot in het winkelcentrum.
    Op de één of andere manier kan ik goed zwanger zijn haha ;)

14. ourmiracle

Jun 22, 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het niet te vergelijken. De eerste zwangerschap was ik zwanger van 1 kindje en nu van 2. Dit maakt de zwangerschap toch wel heel anders... Denk je alles te weten kan je weer overnieuw beginnen haha :p baal wel dat het nu 1 groot medisch circus is geworden ik niet thuis mag bevallen en niet bij de verloskundige mag lopen. Maarja alles voor de kindjes!

Share This Page