7,5 maand, niet op benen staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ise, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Mijn dochter van 7,5 maand zet geen kracht in haar benen. Als ik haar op haar benen neerzet zakt ze als een pudding weer in. Dat lijkt mij erg laat, of valt dat wel mee?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee joh, hoe kom je daarbij?

Rond die leeftijd gaan ze eerst tijgeren en kruipen en zelfstandig zitten.

Pas later trekken ze zichzelf op aan de bank of salontafel en kunnen dan met steun staan.

Je moet het niet forceren; ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tijd en wijze!

3. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje is nu 10,5 maand en kan pas sinds een week of 4 "staan" zonder dat hij door zijn benen zakt. Maar dit kan hij alleen op schoot, optrekken aan de tafel o.i.d. doet hij echt nog niet.

Ik dacht bij mijn zoontje ook dat het niet zou komen toen hij dit met 9 maanden nog niet deed, hij zakt gelijk weer door zijn beentjes. En ineens deed hij het, uit zichzelf en bleef hij gewoon met gestrekte beentjes staan.

Komt vanzelf!

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Met 7,5 maand niet op de benen staan? Waarom wil je je kindje eigenlijk staand neerzetten op die leeftijd?
    Zoals hierboven al staat, rond die leeftijd kunnen/gaan kindjes doorgaans rollen, tijgeren, kruipen e.d., zelf gaan staan doen ze gemiddeld pas wat later - en je kindje staande neerzetten is niet echt goed, als het zelf nog niet kan gaan staan.

5. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    is helemaal niet erg hoor,
    mijn kleine meisje kan pas sinds een week op haar benen staan, optrekken doet ze nog niet en kruipen ook niet.

ze tijgert wel als een speer.

staan hoef jouw kleintje nog helemaal niet te kunnen hoor, komt vanzelf als ze er aan toe zijn.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik vind het heel goed dat je de ontwikkeling van je kindje in de gaten houd. Het is erg leuk om te zien hoe ze steeds een stapje vooruit gaan.

Soms moet je nog even geduld hebben, jouw kindje heeft nog alle tijd om te leren. Geniet er maar lekker van!

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik bedoel inderdaad niet het zelf optrekken, maar het staan op schoot bijvoorbeeld. Dat ze in ieder geval kracht in haar beentjes zet. En dat is nu niet zo, ze zakt dus zo weer in. Ik heb een zoon van 3 en hij kon dat al eerder. Niet dat ik ze vergelijk, maar vroeg me toch af of ze op deze leeftijd kracht in de benen "moet" hebben.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi

Hier precies het zelfde verhaal, hij kan pas net 2 weken 'staan' als je zijn handjes vast houd, maar optekken oid doet hij niet hoor. Maar goed ik heb een trage hij tijgert en kruipt ook nog steeds niet.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mijn zoontje doet dit nu al zo'n anderhalve week, (hij is 16 weken) zodra hij op schoot zit wil hij overend en staat dan op mijn benen en giert het uit van de lol...en zet zelfs al beetje stapjes... volgens CB mag dit dus nog niet ivm. de heupjes, dus trek hem niet te vaak meer overend, maar ieder kind is gewoon zo verschillend in ontwikkeling! vriendin van mij heeft een dochtertje van een half jaar en die heeft ook "pudingbenen" dus, je kunt er geen leeftijd aan verbinden denk ik!

10. tulip

tulip Niet meer actief

geeft helemaal niks, sowieso is het heel slecht om kindjes op die leeftijd op hun beentjes te zetten. Dus wees maar blij dat ze het nog niet kan, anders heb je straks steeds een boos meisje wat alleen maar wil staan, terwijl dat niet de bedoeling is.

Hier kon ze dat toen ook nog lang niet hoor. Tot 9,5 maand kon ze alleen maar rollen. Met 9,5 maand kon ze zitten, kruipen pas met 10,5 maand, optrekken en ergens aan staan met 11 maanden. Maar... met 13 maanden liep ze al helemaal los.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee hoor geen zorgen mijn zoon kwam er zo rond de 11 maand pas achter waar die twee dingen die onder aan hem bungelden voor waren :D

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik vind het niet laat.....
    Hier een manneke wat pas bij 7,5 maand begon met draaien.
    Ze doen alles op hun eigen tempo.....

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Enigszins off-topic, maar ik lees vaak dat kindjes 'pas' met tien maanden kropen, en 'pas' met acht maanden rollen.. maar dat is echt niet laat.. voor kruipen 'staat' elf maanden, voor rollen negen maanden. Jammer dat mensen denken in termen van 'pas' en 'al' eigenlijk. We zouden gewoon moeten genieten van onze kindjes, en ons pas :)D) zorgen moeten maken om de ontwikkeling als een kindje écht duidelijk veel trager is dan het gemiddelde.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is juist slecht voor heup ontwikkeling als je dit gaat oefenen. Kinderen gaan dit pas doen als ze eraan toe zijn. ( uit hunzelf dus).
    Ik snap überhaupt niet, waarom die kinderen altijd alles maar vlot moeten kunnen.... geniet toch van die babytijd.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met danabelle en jingels eens!
    Mijn zoontje is een trage, volgens sommige normen. Maar ik weet precies waardoor het komt en had niet anders verwacht met zijn karakter en zijn vele ziek zijn van de winter.
    Ik vind het juist heerlijk dat ik pas sinds kort achter hem aan moet nu hij door de kamer kan tijgeren

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zoiets had ik dus ook, van blijf jij maar lekker ff zitten/liggen... maar hij gaat echt uit zichzelf zijn beentjes helemaal strekken en hij wil staan, lachen, gieren brullen vindie dat... dus doe het zo nu en dan omdat hij het leuk vind, maar probeer het wel te beperken ivm. de heupjes inderdaad!

hij probeert nu te rollen van rug naar buik, lukte vanochtend wle en nu niet, en nu istie boos :p

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ben gewoon blij met deze post, weet je dat!? Ik krijg op een gegeven moment zowat het idee dat ik 'n ontiegelijk sloom kind heb en dat voor de tweede keer!
    Nou is 't nog niet zo erg, maar soms erger ik me aan die wedloop..

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ben blij dat jij blij bent met mijn post :) Mijn dochter is vrij gemiddeld geloof ik, maar soms is het net alsof andere mensen er een wedstrijd van maken! Ze vinden haar dan snel, of langzaam, of gemiddeld, en daar hebben ze dan weer een mening over.. pff, ik vind haar gewoon líef en míjn dochter! Het is toch niet nodig om te denken in termen van 'al' en 'pas' en 'sloom' of 'snel'? Is trouwens ook een reden dat ik mijn dochter nooit op haar voeten heb gezet voor ze zelf kon staan - en haar alleen in de kinderstoel heb laten zitten voordat ze zelf kon zitten. Nergens voor nodig om kinderen in een houding neer te zetten waar ze nog niet zélf aan toe zijn. Hoe 'leuk' ze het ook vinden..

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor dat is niet erg, geen zorgen. Waarschijnlijk doet je kindje het van de een op de andere dag. Mijn buurmeisje wilde al steeds staan op schoot toen ze (echt waar!) 3,5 maand was. Mijn dochter ging met 9,5 maand staan op schoot, en mijn buurmeisje en mijn dochter zijn tegelijk gaan lopen :)

20. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    wees maar blij dat ze het nog niet wil/kan ..
    mijn zoontje deed het al met 4 maanden en het mocht dus niet.. maar het was het enige wat hij wilde en hield je het tegen (wat we dus elke keer braaf deden) dan werd hij boos/gefustreerd.
    moeilijk hoor om een kind uit te leggen dat het niet mag...

Deel Deze Pagina