Hallo Brigitte, Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest en met haar heb ik besproken dat ik ons ukkie tot en met zondag de kans wil geven om uit zichzelf te komen en dan maandag of dinsdag inleiden. Nu moest ik vandaag terug komen omdat ze me wilden strippen (gisteren constateerde ze dat dat kon) en vandaag constateerde een andere verloskundige dat ik noh niet te strippen was. Wat me nu zo'n beetje opgelegd is, is om dinsdagochtend terug te komen om te kijken of ik dan gestript kan worden en dat er wel dan een afspraak gemaakt gaat worden om naar de gyn te gaan om dan woensdag of donderdag ingeleid te worden. Hoe langer ik hier over nadenk, hoe meer het me tegenstaat dat er voorbij gegaan wordt aan wat ik graag wil. Ik heb altijd gezegd dat ik met 41 weken ingeleid wil worden, maar nu probeert zij het te rekken naar de 42 weken. Omdat ik bang ben dat de placenta verminderd gaat werken na de 41 weken, wil ik de verloskundige gaan contacten om mijn mening te geven en aangeven dat ik het wil zoals ik eerder beschreven heb. Mocht zij hier niet mee akkoord willen gaan, kan ik dan wel contact op nemen met het ziekenhuis om alsnog ingeleid te worden op de termijn die ik wil onder begeliding van ziekenhuispersoneel en niet met mijn verloskundige? Ik krijg bij mijn verloskundige namelijk een beetje het idee dat ik weinig in te brengen heb.. Uiteraard hoop ik het hardst dat ik gewoon één dezer dagen uit mezelf mag bevallen.
Hoi Dreamz3, ik ga er gewoon vanuit dat je bevallen bent! Je kunt inderdaad een second opinion vragen in het ziekenhuis, maar dan is het wel aan je vk om je door te sturen. Ik snap je angst hoor, maar er is wetenschappelijk geen bewijs dat inleiden bij 42 weken ipv bij 42 weken leidt tot minder problemen bij het kind. Dus wat dat betreft zou ik me niet te bang maken. Maar het is wel vervelend als je je niet gehoord voelt bij je vk. Vanaf 41 weken willen gynaecologen je al zien om een inleiding te plannen mocht je echt niet willen afwachten. Hoop dat je al lekker in je kraambed ligt! Groeten Brigitte