De titel zegt het al. Ik vraag me af of het kan? En of het geen kwaad kan? Ik lees er veel over maar heb geen tijd gehad om aan me vk te vragen... De baby zit toch al goed verstopt? Ik denk niet dat het kwaad kan. Wat denken jullie?
Gewoon dansen kan geen kwaad lijkt mij, anders zou iedere vrouw ook niet meer mogen lopen en 24 uur per dag op bed moeten blijven Gewoon doen dus! Vindt je lichaam het op een gegeven moment niet leuk meer dan merk je dat snel genoeg.
Gewoon lekker blijven doen!! Ligt wel een beetje aan de soort dans kan me voorstellen dat over de grond schuiven enzo wat minder prettig wordt
Als het niet zou mogen, zou ik een heeeeel groot probleem hebben Gewoon lekker blijven dansen, krijgt de baby op tijd ritme gevoel! Ken veel zwangere dames die tot het eind heerlijk op de dansvloer hebben staan salsadansen. Genieten dus!
Ligt er ook een beetje aan wat voor dansen je doet en hoe je zwangerschap verloopt. Niet dat t slecht zal zijn, maar klassiek ballet of juist hiphop lijkt me lastig met een flinke buik Ik doe zelf buikdansen en dat is juist ontzettend goed. Ik las laatst een artikel waar allerlei oefeningen in stonden die je rustig aan kon doen tijdens je zwangerschap, en 9 van de 10 oefeningen doen wij bij t buikdansen
Ligt eraan watvoor dansen je doet. Is het modern of acro met liften en kans op vallen zou ik daar voorzichtig mee zijn. Dingen als zumba, salsa, stijldansen, buikdansen, gewoon in huis dansje doen kan prima. Als je heel intensief danst houd dan je hartslag in de gaten te hoog schijnt niet goed te zijn. Hoewel dat met bovenstaande dansen niet zou gebeuren.
Tuurlijk kan je dansen fietsen sporten hard lopen etc Ik tenniste tot 18 weken intensief (selectie) 1e zwangerschap. Laatste twee tot 12-13wk omdat al groot buik al is. Je kan gewoon tot bevalling sporten als je wil. Niet intensiever dan ervoor maar op niveau. Ik doe ook straks mom in balabce tot bevalling. Met 20wk moet wel stoppen met sit ups
Ik doe zelf aan moderne dans en dit heb ik de eerste weken even gelaten maar ben inmiddels 11 weken zwanger en heb het weer opgepakt. Niet alles doe ik mee maar over het algemeen gaat het goed. Mijn lichaam geeft vanzelf aan als het te veel is en dan stop ik ook of doe ik heel rustig aan. Wat voor dansen wil je doen?
Valt wel mee hoor Hier vrij lang gedaan in de zwangerschappen. Je moet alleen wel je evenwicht goed in de gaten houden, want je zwaartepunt wordt anders. Ook stijldansen kan gewoon.
Ik heb tot 20 weken moderne dans gedaan, daarna gestopt omdat ik vaak moe was van het vele spugen door de dag en nacht heen. Ik heb alleen de buikspieroefeningen gelaten omdat je deze vanaf een bepaalde week niet meer mag doen.