liesbreuk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xxxblondiexxx, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxblondiexxx

xxxblondiexxx Niet meer actief

Hallo,
    ik ben op moment 27week zwanger.
    ik ben vandaag bij de huisarts geweest en die heeft geconstateerd dat ik een liesbreuk heb. nu heeft hij mij door verwezen naar het ziekenhuis maar duurt zeker een week voordat ik daar bericht van heb en moet dan nog eens een afspraak maken, en zit nog met aantal vragen. op internet vind je maar weinig over zwangeren met een liesbreuk.
    -is het normaal dat het zo lang duurt voor dat je doorgestuurd word?
    - moet ik nu ook meer rust nemen zodat het geen beklemde breuk word?
    -of bepaalde dingen juist niet doen?
    - moet ik nu ook in het ziekhuis bevallen? kan ik wel natuurlijk bevallen of word het keizersnee. ivm de druk die er tijdens het persen ontstaat?
    -kan een evt. operatie ook kwaad voor de baby?

ik hoop dat u mijn vragen gauw wilt en kunt beantwoorden.
    alvast bedankt,
    groetjes xxxblondiexxx

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het ligt aan de grote van de liesbreuk of er in de zwangerschap iets aan gedaan moet worden. We zien vaak dat in de zwangerschap pas klachten ontstaan van de liesbreuk om dat er door de baarmoeder druk op komt te staan. Na de geboorte verdwijnen de klachten vaak weer ( niet de liesbreuk)
    Het hoeft geen invloed te hebben op de bevalling, ook dit weer afhankelijk van de grote.
    Het duurt inderdaad vaak even voordat je terecht kan,dit is geen probleem. Geef bij het maken van de afspraak aan dat je zwanger bent.

Imke

Deel Deze Pagina