Dag allemaal! Ik raak nog wel eens in de war van hoever je nou zwanger bent haha. Als je uitgerende datum bijv. 5 januari is... ben je dan 39 weken en 7 dagen zwanger? Dus dat je dan aan je 40ste week begint? Of ben je met je uitgerekende datum aan het eind van je 40ste week, dus 40 weken en 7 dagen? Thanks alvast Hihi! Izabella
In NL is 40 weken de uitgerekende datum. In Frankrijk is dat 41 weken. Hoe dat in andere landen is geen idee.
Uhhh , 39 weken en 7 dagen is toch 40 weken ?! I dont get it... 40 weken is 40 weken en als je daar overheen gaat ben je dus overtijd... en ben je 40 weken en 1 dag bijvoorbeeld. Tot aan 42 weken later dan dat zal t kindje niet komen en dan is t vast en zeker ook gehaald ...
Ik heb helaas geen Frans paspoort. Op mijn NL paspoort staat de keiharde, onverbloembare werkelijkheid. Gelukkig bestaat er Tippex...
Nou dat dacht ik dus ook maar op een andere site staat: Aan het eind van de 40e week van je zwangerschap ben je aanbeland bij je uitgerekende datum. Vandaar dat ik een beetje in de war was!
Ja maar bij 39+1 zit je in de 40e week dus dat klopt net zoals je 35 bent je in je 36e levensjaar bent
En ze zeggen ook voor de uitgerekende datum tellen ze 280 dagen bij de eerste dag van je laatste menstruatie dus dat zijn dan toch 40 volle weken? Haha ik denk dat ik het gewoon moet laten rusten
Dat klopt toch ook? Je krijgt de 2 weken voor je eisprong ‘cadeau’, dus 40 weken vanaf eerste dag laatste menstruatie.