Lieve verloskundige, Ik heb een medicijnvraagje. Hoeveel kwaad kan het als je medicijnen gebruikt vóór, rond en ná de eisprong. Kan dit bijvoorbeeld invloed hebben op de ontwikkeling van de eicel, de bevruchting of evt. innesteling? Ik heb formule-w gebruikt cutaan vanaf cd 4 t/m 3 dpo (ongeveer 16 dagen), hierin zit 170 mg/ml salicylzuur. In de bijsluiter staat dat je dit voor zover bekend veilig kunt gebruiken, maar wel even overleggen met de arts voordat je het gaat gebruiken (heb ik helaas niet gedaan). Op internet vind ik helaas toch ook andere berichten over salicylzuur, dus nu ben ik wat onzeker, ook omdat ik het niet overlegd heb. Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.
Hoi Lisa2, excuus voor de late reactie. Het is niet erg als je als je dit medicijn hebt gebruikt rond de ovulatie. De halfwaardetijd is heel kort en het medicijn is vrij snel uit je lijf verdwenen. Je hebt het wel wat langer geslinkt, dus je hebt een stapeling van het medicijn gehad. Dan duurt het iets langer voor het uit je systeem is. Maar er is tot 5-6 weken nog geen uitwisseling tussen jou en het vruchtje. En voor zover ik weet heeft het dus geen invloed op een eventueel vruchtje. Ik weet niet precies of het de kwaliteit van de eicel aantast, maar als er staat dat het zou mogen in ioverleg met de arts, dan is er meestal ook geen keihard bewijs dat het dus schadelijk is. Maar dit kun je ook nog even navragen aan de huisarts. Groetjes Brigitte