Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben. 15 januari was mijn laatste menstruatie, na twee weken dacht ik een ovulatie te hebben maar de ovulatietesten zeiden niks, na vier weken kreeg ik weer ovulatiepijn en de testen waren positief, zwangerschapstest negatief. Dus voor mijn gevoel ben ik nu 4 weken zwanger, maar de huisarts gaat uit van 6 weken. Nu heb ik de avond voor die 'tweede' ovulatie, dus 2 weken geleden, in een restaurant rose varkenshaas gegeten omdat we er vanuit gegaan waren dat het nog geen kwaad kon (ik voel het altijd erg goed aan in mijn buik). Stom natuurlijk want nu ik in de piepzak. Kan het kwaad en zo ja, wat nu te doen? Verder let ik altijd op wat ik eet en nu net deze ene keer...
de kans dat het kwaad kan is echt heel klein. Je kunt er nix meer aan doen nu, probeer je niet te druk te maken. gefeliciteerd met je zwangerschap! probeer ervan te genieten.
Ten eerste heb je pas vanaf 6 weken een bloedband met je baby en daarnaast zijn er zoveel vrouwen die tot aan hun positieve testen alles nog eten en drinken. Zelfs mijn gynaecoloog geeft aan dat dit geen kwaad kan en raadt het zelfs aan als je al wat langer bezig bent (om zo normaal mogelijk te leven). Over een rose varkenshaasje bij 4 weken zwangerschap zou ik me echt geen zorgen maken. Twee dagen voor mijn positieve test zat ik nog aan de filet americain met cocktails. Ik was er namelijk van overtuigd niet zwanger te zijn . Zie het resultaat! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
nee kan geen kwaad! Anders zou je heeel lang rekening moeten houden met van alles! Ik was ind e 2 weken voor ik positief testen op vakantie, met het vliegtuig. Heb veel cocktails gedronken en heb vliegangst dus heb zelfs ocsazepam genomen!!!!!!!! Nu is mijn meid er nog niet(hoop vandaag!!!hihi) maar heb me laten vertellen dat dit geen kwaad kan! enne..er worden heeeel veeeel babies met heeeel veeeel alcohol verwekt! hihihi kus miek
Nee joh geen zorgen maken, er kan nog helemaal niks misgaan in zo'n pril stadium. Er is nog geen bloedband dus kan er ook niks 'verkeerds' naar de embryo overgaan. Genieten van je zwangerschap nu
ah joh, ik deed met 4 of 5 weken nog een stukje rauw gehakt in mn mond, er niet bij nadenkend dat dat niet mocht! Kan gebeuren en kan ook niet meteen heel veel kwaad hoor. Zeker in die eerste weken krijgt de beeb nog geen voeding uit de placenta.
Heeeel erg bedankt voor alle reacties! Ben gerustgesteld nu. We hebben het wel vandaag aan onze ouders verteld en de reacties waren overweldigend (mijn moeder had vorig jaar borstkanker en is nu nog steeds onder behandeling dus die was he-le-maal van de kaart, zo lief!) dus ik ben behoorlijk gesloopt... Nogmaals super bedankt en ik ga lekker ff languit op de bank!