Hoe lang na langdurig pilgebruik zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lolsmurf, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben benieuwd hoe lang het bij jullie duurde voordat je zwanger was na langdurig pilgebruik.
    Zelf heb ik ruim 11 jaar de pil gebruikt en we zijn sinds 28 mei met de pil gestopt. Tot op heden (voor zover ik weet ;)) nog niet zwanger.

Groetjes!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb (ruim) 10 jaar de pil (meestal microgynon 30) geslikt voor ik stopte om te proberen zwanger te worden van de eerste. Dat heeft lang geduurd. Iets meer dan een jaar voor de eerste zwangerschap (vmk). Na ruim een half jaar was ik opnieuw zwanger en dat ging gelukkig goed.
    Na de eerste zwangerschap heb ik een tijdje een lichte pil geslikt (cerazette) maar daar ben ik vrij vlot weer mee gestopt. Ik was nu bijna een jaar pil-vrij, denk ik. En nu was het in de tweede ronde 'raak'. Geen idee of dit aan de pil ligt, trouwens. Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Of misschien snapt m'n lijf na de vorige zwangerschap pas hoe het moet. ;)

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Na dertien jaar pil heeft het hier drie jaar geduurd. Mijn zus heeft hem ook zo lang geslikt en was de eerste keer zwanger! Het wil dus niet alles zeggen...

4. me83

me83 Niet meer actief

ik slikte 14 jaar lang microgynon of diane 30.. en eerste keer was na 3 rondes raak.. (dit werd een vmk).. hierna na weer drie rondes zwanger..( toen helaas ons kindje verloren met 17 weken)

de miskramen hebben natuurlijk niks met het pilgebruik te maken maar was vond ikzelf wel vrij vlot zwanger elke keer..

hopelijk mag het bij jou ook snel raak zijn!

5. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

7 jaar de pil geslikt en in de 9e ronde was ik voor de eerste keer zwanger

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    10 jaar de pil geslikt en zwanger in ronde 9!

7. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    11 jaar pil geslikt, microgynon 30. Gelijk eerste ronde zwanger maar werd een vmk toen daarna gelijk weer zwanger en daar is mijn dochter van 2 van..toen weer 2 jaar de pil geslikt en deze keer in ronde 2 alweer zwanger.

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    12 jaar de pil geslikt, zwanger in ronde 8 :)

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

12 jaar geslikt, derde ronde raak bij de eerste baby...

Merkte wel dat de eerste twee maanden mijn cyclus nog een beetje op gang moest komen, had rond nod alleen bruine afscheiding... De derde keer was het denk ik weer gewoon geweest want toen was ik zwanger...

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    12 jaar de pil geslikt, daarna na 18 maanden zwanger, dat werd een miskraam, daarna binnen 1 maand zwanger. en nu 10 maanden bezig voor de tweede.

11. kleintje1985

kleintje1985 Actief lid

9 nov 2011
    448
    0
    0
    NULL
    Lunteren
    10jr microgynon 30 geslikt, 29september 2011 gestopt, 26maart vmk gehad en nu bijna mn NOD.

12. Iske

Iske Lid

6 aug 2012
    91
    0
    0
    13 jaar de pil genomen bijna een jaar gestopt met de pil, de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil geen regels gezien. dan zijn ze er beginnen door komen maar altijd onregelmatig en nu zo 2 a 3 maand zijn ze eindelijk terug regelmatig, maar nog niet zwanger.
    Mss doordat ze nu terug regelmatig zijn dat het gemakkelijk zal zijn voor zwanger te geraken.
    Heb ook wel met stress enzo gezeten want ben tijdens dit jaar ook getrouwd dus mss dat dit allemaal parten gespeeld heeft bij mij.
    Dus hopelijk binnenkort zwanger bij mij.

13. mamavanjoya

21 mei 2009
    15
    0
    0
    medewerkster boetiek
    doesburg
    Toen ik voor het eerst stopte met de pil ( micro.30) 4maand niks toen ben ik ten huwelijk gevraagd en dacht ik wil niet met zon dikke buik trouwen dus weer aan de pil maar uiteindelijk toch weer gestop dec 2005 na 3 maand zwanger maar geen menstruatie gehad na het stoppen. Uiteindelijk zijn we dus wel zwanger getrouwd :)nu gaan we voor een 2de en ben nu half juni gestopt met de pil en helaas nog steeds geen menstruatie :( weer afwachten en elke maand maar een test doen.

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bijna 10 jaar de pil geslikt, meteen de 1e ronde zwanger. Na de zwangerschap geen pil meer geslikt en toen pas in ronde 12 of 13 zwanger...

15. latnach

latnach Lid

2 mrt 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    13 jaar Microgynon 30 gebruikt, gestopt en meteen zwanger.
    Na de 1e, wederom Microgynon 30 gebruikt, voor ongeveer 1,5 jaar, en weer 1e ronde zwanger! :$

16. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    9 jaar de pil geslikt en ook voor zo ver ik weet nog niet zwanger :(
    dat schild echt per persoon vriendin van me was eerste maand al zwanger de boffert!

Deel Deze Pagina