Ik heb sinds gisteren een drukkend gevoel in mijn vagina. Net of heb ik een tampon in die niet helemaal goed zit, of dat er een ei uit moet Mijn buik hangt ook vrij laag. Kan het zijn doordat de baby veel onderin zit (zie ik elke echo weer) of moet ik me zorgen maken (indalen of vroeggeboorte)?
Hallo Mama079. Het kan inderdaad die kleine zijn die laag in de baarmoeder ligt. Dit is niet erg. Is gewoon de voorkeur van liggen van die kleine. Het kan ook een vaginawand verzakking zijn, dus laat er je verloskundige even naar kijken/voelen. Groetjes Ineke.
Dank je voor je snelle antwoord! Een vaginawandverzakking is dat iets ernstigs en wat kan ik er aan doen?
Hallo Mama079. Bekkenbodemspieroefeningen. Dus de bekkenbodem aanspannen enkele seconden vasthouden en dan weer ontspannen en dit een flink aantal maal per dag. Is het echt een verzakking en het gaat niet weg met oefeningen en je hebt er last van, is een operatie een optie. Maar dit gebeurd niet in de zwangerschap. Want in de zwangerschap heb je onder invloed van de hormonen en de druk van de baarmoeder kans op een fysiologische verzakking die na de bevalling weer weg kan gaan, mits je natuurlijk de oefeningen doet. Groetjes Ineke.