3 jaar bezig en nu weer pauze..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel12, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi,

Mijn vriend en ik zijn inmiddels al 3 jaar bezig voor een 2e kindje. Ik heb een aantal miskramen gehad en na 1 miskraam waarbij ik gecurreteerd moest worden hebben we een pauze gehad. Afgelopen februari had ik een bbz waarna we weer even pauze hebben gehad. Van mij is bekend dat ik pcos heb en met mijn vriend was alles in orde. We hebben nu het laatste jaar IUI gehad. We zijn van het ene naar het andere ziekenhuis overgestapt omdat ze bij ons vorige ziekenhuis een aantal keer mijn eisprong hadden gemist en de bbz over het hoofd hadden gezien, het voelde niet zo prettig meer voor ons.

Nu in het andere ziekenhuis is vriendliefs zaadkwaliteit ineens slecht geworden. Het idee was dat het kwam door medicijngebruik maar van de arts die deze medicijnen voorschrijft kregen we te horen dat het weinig tot geen invloed heeft. Mn vriend gebruikt inmiddels nog maar 0,5 Mg van zn medicijnen en afgesproken was dat we dan zouden gaan voor ivf. Nu heb ik het ziekenhuis gesproken en willen zij ons ineens 2 maanden laten wachten en dan moet vriendlief zaad inleveren en dan kijken we verder. Terwijl er 2 weken geleden besproken is dat mocht hij deze medicijnen nog moeten gebruiken we ivf zouden gaan doen.

Ik word er echt een beetje moedeloos van.

Hoe doen jullie dat, omgaan met al die teleurstellingen keer op keer? :(

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Pff daar word je moedeloos van zeg.
    Ik heb geen wijze woorden, maar vind het super rot voor jullie.
    Ik hoop dat het straks met ivf snel raak mag zijn.

Duurde het bij de eerste ook zo lang?

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Vervelend dat jullie zo'n lang en moeizaam traject moeten doorlopen.

Het is normaal dat ze na twee maanden het zaadonderzoek willen herhalen. Het kan namelijk ook gewoon pech zijn geweest en dat het volgende keer weer gewoon goed is (zaad vernieuwd zich elke 3 maanden ongeveer namelijk). Dus het zou nog goed kunnen uitpakken juist.

4. momim

momim Niet meer actief

Wat naar zeg dat jullie al zo lang bezig zijn! Snap wel dat het ziekenhuis wil weten of de kwaliteit eenmalig zo slecht was of dat dit zo blijft. Hoe vaak heb je nu IUI gehad? Welke medicijnen gebruikt je vriend? Van lang niet alles is de invloed bekend! Moet hij het perse slikken of zou hij daar nog een aantal maanden mee kunnen stoppen?

5. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Nee, bij mijn dochter was het in 1 x raak. Ik moet wel zeggen dat het met een andere man was maargoed, mijn vriend is 2 x nagekeken en het lag alleen aan mij.

IUI hebben we sinds vorig jaar begin maart zo’n beetje, de tel ben ik kwijt. Afgesproken was dit nog 1 x te doen en dan ivf maar nu dus weer deze pauze.

Mijn vriend slikt risperdal, hij zat een paar maand geleden niet zo heel lekker in zijn vel, door allerlei gebeurtenissen en dus ook de miskramen en bbz. Nu gaat het weer prima met hem en de medicijnen bouwt ie wel langzaam af maar het verstandigst was het om het voor de zekerheid nog even te blijven slikken. Wel de helft van de normale hoeveelheid.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Oprechte vraag hoor! Maar mag je zo vaak iui dan? Als je de tel kwijt bent?

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Het is normaal dat ze zaadonderzoek na 3 maanden herhalen. Ivm verversen van het zaad. Het is jammer om snel met ivf ze beginnen met slecht zaad als dat te verbeteren is.

Doet hij zelf al alles om het optimaal te krijgen?? Dus geen alcohol, niet roken, extra zink en vitaminetsbletten gebruiken? Alle beetjes helpen! En kijk in de bijsluiter en online hoe het zit met vruchtbaarheid en deze medicatie. Misschien is het zelfs beter om te wachten tot hij niets meer gebruikt. Je wilt niet je eerste IVF verkeerd laten gaan door dit.

8. momim

momim Niet meer actief

Ik snap heel goed dat je zo snel mogelijk door wilt, maar het fijnst is toch als de omstandigheden optimaal zijn? Beter nog even wachten en dan een goede kans dan nog meer teleurstelling en achteraf het gevoel dat je kansen ‘verspilt’ hebt

Deel Deze Pagina