kan ik ook zwanger geraken op die dagen dat ik niet vruchtbaar ben je bent normaal paar dagen vruchtbaar per maand maar kun je ook zwanger geraken als je die dagen niet vruchtbaar ben kun je dan ook zwanger geraken
Nee, je kunt alleen zwanger raken als je vruchtbaar bent, dit heeft te maken met de doorgankelijkheid van je baarmoederslijmvlies en je eisprong. Als je eitje niet bevrucht is, gaat het eitje dood en is de kans op een zwangerschap voor die ronde verkeken! Je bent vanaf ongeveer 3 dagen voor de eisprong en op de dag van je eisprong het meest vruchtbaar!
Bedoel je dagen voor of na je vruchtbare periode? in principe ben je 3 dagen voor en de dag van je eisprong vruchtbaar, maar er zijn enkele uitzonderlijk gevallen bekend van langer levend zaad... Als je doelt op na je eisprong is het uitgesloten..
het schijnt dat zaad 2-8 dagen kan overleven.. dus langere tijd er voor zou kunnen.. erna zou niet kunnen. Maar er zijn ook uitzonderlijke gevallen bijvoorbeeld met 2 eisprongen. Familie van mij is zelfs zwanger geworden door seks tijdens haar ongesteldheid. Je weet het gewoon niet! maar standaard gezien is het inderdaad een paar dagen voor tot 12 uur na je eisprong.. zo heb ik het iig begrepen. Ik word altijd standaard 14 dagen na mijn eisprong ongesteld en altijd heel regelmatig. Dus ik kan de klok erop gelijk zetten!
Volgens de vk (en haar berekeningen) zou onze Lisa ontstaan zijn uit seks 7 dagen voor mijn eisprong.. of dat ook werkelijk zo is geweest ik niet.. toen hield ik me helemaal niet bezig met ovulaties etc.. veel seks hebben we die maand niet gehad igg
Bij ons ook...ook ruim voor de eisprong...had wel voor de gein berekening gedaan op internet...maar daarna eigenlijk niet echt rekening meer mee gehouden..maar weet wel dat het ruim voor de eisprong was en dat we het maar 1 keer hadden gedaan hihi..maargoed heb ook een regelmatige cyclus van 28 dgn en altijd precies 14 dagen na eisprong ongesteld..