Je leest vaak dat baby's in de buik reageren op aanrakingen. Ik ben nu 26 weken en voel sinds een week of 4 onze baby dagelijks (mijn placenta ligt voor dus ik voel het vooral van binnen). Alleen als ik mijn hand op mijn buik leg als hij aan het trappen is, dan is hij meteen stil. Mijn vriend ligt soms wel 30 minuten met zijn hand over mijn buik voor hij een schopje geeft en als hij merkt dat er dan een hand aan de andere kant is, stopt hij meteen. Als ik er niet op reageer met een aanraking gaat hij lekker driftig door. Is dit normaal dat je baby stopt als je juist probeert te reageren?
Dat hij stopt is toch juist een reactie? Ik vind het al heel bijzonder dat hij dus kan voelen dat er een hand ligt, al is dat misschien niet de reactie die je graag had gewild. Ik merk ook niet dat ons kindje naar je hand komt zwemmen oid, wat je wel hoort. Ik ben nu ietsje verder en ga steeds beter voelen dat er lichaamsdeeltjes van haar zitten, waar ze me geschopt heeft. Als ik daar een beetje over strijk dan blijft het daar zitten, maar als ik er een beetje tegenaan duw, trekt ze het terug. Dan voel ik me wel een beetje flauw dat ik haar zit te verstoren trouwens...
Ik denk persoonlijk dat het juist belangrijker is dat ze schopt... daar moet je inderdaad juist blij om zijn... ze plaagt je waarschijnlijk als ze je hand voelt... Bij mij is het zo dat als ik mijn hand erop leg hij soms meteen stopt... Maar me vervolgens daarna wel een paar keer op mijn hand schopt... zelfs als ik verander van plek... Ik maak me eigenlijk meer zorgen om het feit dat ik nu 20 weken en 5 dagen ben en ik het idee heb dat mijn kindje niet reageert op geluidjes van buitenaf.... bijvoorbeeld als ik de autoradio harder zet... Hij schrikt tot nu toe alleen van onverwachte bewegingen van mij... Gisteren was ik wezen bowlen en de muziek stond behoorlijk hard (toen was de baby behoorlijk onrustig in mijn buik) volop schoppen... Maar ik vroeg me af of dat kwam door de muziek... of omdat ik zat...
ik heb het zelfde probleem.... als de kleine ana schroppen is en ik of me vriend leg de hand op me buik... Houdt de kleine gelijk op.... echt idiaal vindt ik het want soms word je er wel een beetje gek van.... maar als je het echt wilt voelen.... moet je heel voorzichtig en heel zachtjes je hand op de buik leggen en dan het liefs 1 milimeter van je buik af dus dat hij hem wel aanraak maar niet gewoon op je buik leg... dat geef meestal het beste resultaat .... bij mij help het omdat de kleine precies het zelfde doet namelijk....
Zoals Babel zegt: stoppen is ook een reactie!! Elke zwangerschap én elk kindje is anders, geniet er maar van! Maar het aanraken of zelf reageren zou ik niet stoppen hoor! Gewoon lekker blijven doen!
Dank voor de reacties. We gaan het vandaag eens proberen met de hand een milimeter er vanaf Bedankt voor de tip. Vanochtend ging hij voor het eerst wel door met trappen toen de kat tegen mijn buik aan ging liggen. Alleen toen besloot de kat dat het genoeg was
Mijn ventje trapt wel tegen mijn handen aan maar als me mannetje zijn handen op mijn buik legt stopt meneer gelijk Hij mag zijn papa nog niet zo
Toen een vriendin zwanger was van haar zoontje, schopte hij altijd wel tegen haar hand. Als ik wilde voelen en ik mijn hand op haar buik legde stopte hij.. Toen hebben we hem gefopt, zodra hij schopte legde zij haar hand op haar buik en met een vloeiende beweging haalde zij haar hand weg en legde ik de mijne neer. En zo heb ik hem lekker wel gevoeld! En ik heb maar 1 keer gemerkt dat mijn dochter schrok van harde muziek. Dat was op een kermis. Elke keer als ik langs een attractie liep, ging ze tekeer en als ik er verder vandaan liep, was ze weer rustig.
Zowel mijn zoontje als dit kindje heeft nooit gereageerd op mijn aanraking Althans, niet voor zover ik weet.
Volgens mij is dat niet zo erg... die van mij reageert ook niet echt op geluid of muziek ofzo. Misschien is er sowieso wel genoeg omgevingsgeluid gedurende de dag, dat een beetje muziek er ook wel bij kan? Het hoeft volgens mij niet te betekenen dat je kindje straks doof is.
Ja iemand zei dat het ook later pas kan komen omdat het gehoor pas nu echt aan het ontwikkelen is... pas met 22 weken dat ze echt al "goed horen" zeg maar... las ook zoiets op internet... maar volgens het groei boekje zou het met 20 weken al moeten gebeuren... volgende week ga ik naar de Verloskundige en zal ernaar informeren... Hopelijk is je conclusie juist... .
heel erg bekend de kleine van ons stopt ook met bewegen als ik me hand er op leg en als me partner zijn hand er op leg schopt die wel en als die de hand dan aan de ander kant van me buik legt gaat de kleine daar heen