blaasontsteking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liesben, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1 Liesben, 8 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2011
    Hallo,

Afgelopen vrijdag is er bij de huisarts een (vermoedelijke) blaasontsteking vastgesteld. Ik had wel wat vage klachten, en met name het zeer frequent moeten plassen (van soms maar hele kleine beetjes) en de vaker optredende harde buiken maakten dat ik op mijn werk (ik ben verpleegkundige) eens eens stickje in de urine dompelde. Daarop zag ik dat deze flink positief uitsloeg voor leukocyten. Huisarts gebeld, urine ook daar ingeleverd. daar zagen ze indd ook leukocyten. Niet meteen bacteriën (onder microscoop bekeken), maar na beraad toch gestart met antibiotica (nitrofurantoïne, 6 dgn).
    De urine is wel op kweek gezet.
    Nu zijn de klachten die ik had wel al wat afgenomen, maar vandaag sloeg het stickje nog steeds flink positief uit voor leuco's. Maar ja, ik moet natuurlijk ook nog bijna 4 dagen antibiotica slikken :)
    Nu is eigenlijk mijn vraag, kan het indd dat het even duurt voordat urine "schoon" is? Ook al zijn klachten al veel minder? Of kunnen die leucocyten ook wijzen op iets anders zoals een vaginale schimmelinfectie? Ik heb wel veel meer afscheiding dan normaal, maar dat is de hele zwangerschap al zo. Verder geen jeuk of iets.

Of ben ik gewoon te ongeduldig? Tja, ellende is dat ik die sticks gebruiksklaar zag liggen....eigenlijk stom dat ik het nu al weer wilde testen halverwege de kuur :)

Ik hoop dat je mijn verhaal nog begrijpt :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

halverwege een kuur testen heeft inderdaad niet zoveel zin.
    Leuco's kunnen ook komen door afscheiding ja. Als je test dan het liefst met ""schone middenportie" urine. Wacht even die kweek af, dat is toch veel betrouwbaarder dan zo'n stick.

Mirjam

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dankje Mirjam, je hebt ook helemaal gelijk. Maar dat wist ik eigenlijk al ;)

Deel Deze Pagina