'Moet' ik me zorgen maken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ana leigh, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hey dames,

Ik maak me en beetje zorgen... bedacht me van de week ineens, mijn vriend en ik zijn sinds half oktober 2012 bezig met een kindje krijgen.

Nu hebben de ouders van mijn vriend ruim 11 jaar moeten 'wachten' op hem, het lukt maar niet... nu weten we niet aan wie dat 'lag'. Zijn vader of zijn moeder, dat is niet zo bekend, volgens mij werd dat toen ook nog niet onderzocht (zijn moeder is nu eind 60).

Mijn moeder daarin tegen (begin 50) was supervruchtbaar, zodra zij met de pil stopte was ze tot 2 x toe binnen 2 maanden zwanger...

'Moet' ik me zorgen maken??? Kan het zijn dat onvruchtbaarheid erfelijk is..? Mijn moeder denk juist dat ik ook net zo vruchtbaar als haar zou zijn..

Liefs,

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Volgens mij is zo iets niet echt genetisch bepaald. En je bent nu bijna half jaar bezig, wat ik me heel goed kan voorstellen dat het lang is. Echter is het ook nog niet te lang.
    Doe je ovutesten en tempen? Misschien is dat een optie, om te zien of je wel eisprong krijgt? Veel huisarten geven dat nl ook als tip als het niet lukt, dus dan heb je dat alvast gedaan.

3. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Mijn moeder heeft 5 jaar moeten 'wachten'. Ik had dus ook de angst dat het bij mij ook lang ging duren. Maar bij mij was het de 3de ronde raak... Dus denk niet dat het erfelijk is.

4. Mijn moeder heeft 12 jaar moeten wachten en bij ons was het binnen 4 maanden raak. :)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Nee, hoe vruchtbaar je (schoon)ouders zijn heeft volgens mij niets te maken met jullie vruchtbaarheid.
    Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te raken (dus het kan ook langer duren zonder dat er iets mis is), dus als je in oktober nog niet zwanger bent zou ik als ik jou was een afspraak met de dokter maken. Eerder heeft toch geen zin.
    Succes!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan wel erfelijk zijn. Bij mijn schoonmoeder in de familie kunnen alle mannen langs de mannelijke lijn geen of lastig kinderen krijgen. Bij de vrouwen is er niks aan de hand. Toch hadden mijn schoonouders zeker 10 jaar nodig om kinderen te krijgen, en na 2 kinderen was het niet meer verantwoord om nog meer te krijgen ivm heftige bevallingen..

Mijn ouders zijn net zo lang bezig geweest. Met een aantal miskramen in die tijd. Uiteindelijk toch 2 kinderen gekregen, wel relatief makkelijke zwangerschappen.

Dus wij dachten, we beginnen maar optijd, dan hebben we nog alle tijd om de mmm in te gaan. En zo was ik van nr1 in de eerste maand zwanger, en bij de 2e 3 maand... Hier geen zuchtje erfelijkheid dus ;)

Mijn zusje heeft er ook 3, wel met een miskraam ervoor en elke keer 6-9 maanden, maar dat valt nog ruim binnen gemiddeld..

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.031
    6.779
    113
    zuid-holland zuid
    het kan wel erfelijk zijn, maar als je niet precies weet wat het was is dat moeilijk na te gaan.
    Mijn ouders hebben 9 jaar moeten wachten, bij ons was het in de 3e al ronde raak.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Thxx iedereen. :)

Ik weet dat we ook pas een half jaartje bezig zijn, en dat is ook niet erg, maar het schoot me ineens door m'n hoofd.. ;)

Ik heb wel ovutesten gebruikt, maar pas 1 maandje, en toen had ik die heel lange cyclus. Tempen heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat eigenlijk?

Liefs,

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik denk dat dat niet zoveel hoeft te zeggen.

Maar jou cyclussen zijn wel erg kort of weer heel erg lang. Ben je naar de dokter geweest toen je een cyclus had van 54 dagen? Misschien kan je huisarts jou adviseren.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Nee, heb wel gebeld op dag 43 ofzo, maar ik moest rustig afwachten, aangezien ik pas gestopt was met de pil. :)

Nu hoop ik toch wel op een 'normale' cyclus.

Liefs,

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Oke, hopelijk heb je snel weer een normale cyclus. Maar als ze onder de 21 dagen blijven of zo extreem lang zou ik toch gaan zeuren bij de huisarts hoor. Maarja ik zie dat je al op dag 27 bent, hopelijk heb je dan snel een positieve test! Of anders dat je snel ongesteld word.

Succes!

12. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Dankjewel!! :)

Liefs,

13. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Mijn moeder werd zwanger op haar 33ste en op haar 37ste en beide keren meteen raak. Ik werd zwanger op mijn 25ste na 8 maanden proberen... Vruchtbaarheid hoeft dus (zoals al gezegd) niet erfelijk te zijn. En het gaat niet alleen over jou hè, ook over je partner. Maak je geen zorgen, geniet en hopelijk ben je snel zwanger. Succes!

14. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28

Temperaturen doe ik ook,elke morgen nog voor dat je opstaat je temperatuur meten via de anus is het het beste,niet met zon oortermometer.en elke dag op hetzelfde tijdstip.ja helaas ook op zondag morgen:( anders ff googlen daar vind je vast wel iets.

15. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hmm okey! Bedankt voor de uitleg Kokkie! :)

Ik wacht nu even af, heb er geen vertrouwen in dat ik 'al' zwanger ben, dus mocht ik nu ongesteld gaan worden (vanaf maandag) dan ga ik ook maar eens temperaturen!

Liefs,

Deel Deze Pagina