Stuitligging 34 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wivine89, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Hi Allemaal,

Ik maak me zorgen, Sinds vorige week ligt de baby in een stuit, voel ook duidelijk zijn hoofd onder mijn ribben, en bevestigd door de verloskundige.

Ik heb geen grote buik, dus ben bang dat er geen ruimte is om te draaien.. Ook zie ik mega tegen een keizersnede op.. Zijn er hier dames waarbij de baby zelf nog een koprol gemaakt heeft? Of ervaring hebben met een versie?

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Geen ervaring, die van mij lag tot 32 weken in stuit. Gelukkig toch nog zelf gedraaid.

Succes! Hoop dat je kleine alsnog draait

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Hier wel ervaring met stuitligging, alleen is ze ook blijven liggen. Het draaien van de baby wilden ze bij mij niet doen. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden.

-x-
    Mooiezomer

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jazeker. Mijn dochter lag tot 36 weken in stuit en is toen zelf gedraaid. Ik wilde geen versie laten doen en zag ook erg op tegen een keizersnede, maar dat was dus niet meer nodig. Mijn buik was ook niet enorm maar dat zegt niks. Ze is met 40+1 weken geboren in hoofdligging.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Relax nog tijd zat, heb je al een versie afspraak staan? Google even op versie kundigen, de slagingspercentages verschillen van 40% tot 80% en overal kan je terecht en word het vergoed.
    Moxa therapie, voetreflex, accupunctuur maar bovenal Spinningbabies is erg succesvol!

Hieronder wat artikelen over sectio tegenover vaginale stuitbvalling, maar nog kans genoeg hoor dat de baby draait :)

https://www.google.nl/amp/s/dekritischeverloskundige.wordpress.com/2015/01/14/een-vaginale-stuitbevalling/amp/

https://www.google.nl/amp/s/dekritischeverloskundige.wordpress.com/2014/11/25/keizersnede-zonder-reden/amp/

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochters hebben de 'koprol' zelf gemaakt bij resp. 36 en 37 wkn (dag voor versie) ;), en zijn daarna keurig blijven liggen en thuis geboren.
    2e kindjes hebben vaak wat meer ruimte en dus ook betere kansen dat spontaan draaien voor 36 wkn.

Mooiezomer vindt dit leuk.
  7. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Hier een eigenwijsje wat met 35 weken ineens in stuit lag en een week later weer netjes met haar hoofdje naar beneden. Op deze termijn kan het dus nog alle kanten op.

8. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel. Baby ligt eigenlijk de hele zwangerschap al in stuit en ik heb ook niet het idee dat het uit zichzelf van plan is te draaien. Aanstaande maandag de liggingsecho en dan zullen wel zien hoe het verder gaat. T is ons derde kindje en heeft ruimte zat maar heeft blijkbaar voorkeur voor stuit. Ik vind het maken van een eventuele keuze ook super lastig met bevallen. Ik hoop dat je baby vanzelf nog draait!!

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Mijn eerste lag altijd in stuit en ik heb daarom ook gekozen voor een keizersnede.
    Lag je kindje eerst wel goed? Als hij/zij pas net in stuit is gaan liggen kan ze wellicht nog terug draaien

10. Bolleke12

Bolleke12 Niet meer actief

Ik lees graag even mee. Ik ben bijna 35 weken en ook mijn kindje ligt nog steeds in stuit ( de hele zwangerschap al ) en ik heb het voorgevoel dat hij zo ook lekker blijft liggen. Volgende week dinsdag hebben we weer een liggings/groeiecho ivm zwangerschapsdiabetes. Ik weet niet of ze hier de baby willen draaien rond 36 weken, wij wonen in Frankrijk. Ze hebben het er iig nog niet over gehad. Een stuitbevalling zie ik niet zitten. Dus ik hoop dat ze hem nog kunnen draaien of dat hij zelf nog draait en anders wordt het een keizersnede. Bij mijn eerste ook een keizersnede gehad, alleen door een andere reden maar dat is me met de genezing en napijn 100% meegevallen. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat deze keer. Onze dochter is nog in Nederland geboren ;)

11. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier eentje die al de hele zwangerschap in stuit ligt.
    Vorige week gedraaid (vanzelf) en 4 dagen later toch weer in stuit gedraaid.
    Ik zou sowieso een keizersnede krijgen maar denk dat ik anders ook ervoor had gekozen.
    Vind zo’n draaipoging maar niks.

12. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft ook mijn hele zwangerschap in stuit gelegen. Ik had ook een vrij kleine buik maar ons meisje was ook aan de kleine kant. 2 versies gehad, zonder resultaat. Het lukte wel om het stuitje uit mijn bekken te liften zegmaar maar mevrouw weigerde gewoon te draaien. Bij de tweede poging door de gynaecoloog lukte het bijna maar uiteindelijk net niet. Ik moet zeggen: dat is best heftig. Met 2 man sterk staan ze als een gek aan je buik te sjorren. Niet al teveel over nadenken :|

Ik wilde heel graag natuurlijk bevallen en dat is ook gebeurd. Bevalling ging erg goed en snel. Was wel even spannend toen het lijfje er uit was en hoofdje nog niet maar binnen 10 seconde daarna was ze er. Bevalling heeft in totaal vanaf start weeën 4 uur geduurd :) persen duurde nog geen 10 minuten. Voor de zekerheid knippen ze je in zodat het hoofdje zeker er doorheen past maar voor mijn gevoel was het niet nodig geweest.
    Ik zou zo weer dezelfde keuze maken als het nodig was.

13. Bolleke12

Bolleke12 Niet meer actief

Ik heb gisteren met 35+3 weer een echo gehad ivm diabetes en hij was gelukkig gedraaid. Bijna niks van gemerkt dit keer, dat was met mijn dochter wel anders...
    Hopelijk blijft de baby nu ook zo liggen.

14. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Bolleke12 Wat fijn dat hij toch nog gedraaid is. Scheelt weer. Nu zo blijven liggen.

-x-
    Mooiezomer

Bolleke12 vindt dit leuk.
  15. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Wivine89 Hoe is het met jouw baby? Nog in stuit?
    Hoeveel weken ben je zwanger?

-x-
    Mooiezomer

16. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier keurig gedraaid de nacht dat ik 36 weken werd. Lag al de ganse zs in stuit. Baby heeft nog tijd genoeg!

17. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik heb twee stuitliggers gehad, bij de eerste een versie gehad, zonder succes. Ik vond het indrukwekkend, niet pijnlijk. Twee maal een ks gehad, pijnloze bevalling en de tijd erna vind ik ook meevallen. Ben nu weer zwanger en krijg sowieso weer een ks. In mijn bekken liggen baby’s standaard in stuit, het kan blijkbaar niet anders. Gelukkig woon ik niet in Afrika, dan was het een helse bevalling geworden....brrr

18. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hier ook
    mijn kleine meid lag eerst netjes voor de "poort" met 33 weken en kon volgens de vk niet meer draaien

nou ze is vervolgens ook in een stuit gaan liggen mocht toen ook een versie doen of keizersnede en vervolgens is ze toch gelukkig maar weer zelf terug gedraaid naar de juiste positie

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze kleine meid ligt nu ook nog in stuit. Ik ben aankomende zondag 35 weken zwanger en heb volgende week vrijdag de liggingsecho. Als ze dan nog niet is gedraaid gaan ze hoogstwaarschijnlijk eerst een versie doen. Ik heb morgen nog eerst een zwangerschaps voetreflex massage in de hoop dat het effect heeft en ze nog uit haar eigen draait. Ik vind het best spannend, ook al kan ze zeker nog goed gaan liggen. Ik weet niet of ik na de lange/pijnlijke bevalling van de eerste een eventuele stuitbevallig ga trekken.

Deel Deze Pagina