hallo iedereen, Ik moet morgen ( voor de 2e keer) afrijden en ik ben heeeeel zenuwachtig. Er staat ook best wel een grote druk op me want het is óf nu slagen of pas weer na de bevalling mogen afrijden. Je mag namelijk maar tot week 30 van je zwangerschap afrijden en de wachttijd om een examen aan te vragen is op dit moment ( hier in rotterdam) 4 weken dus het zou echt zonde zijn als ik het morgen niet haal!!!! Normaal gesproken neem ik altijd voor een examen valdispert maar omdat het nog niet echt duidelijk is wat de gevolgen daarvan zijn tijdens je zwangerschap, neem ik dit nu liever niet. Pleasssse help me!! heeft er iemand tips?? bestaat er iets van een kalmerende thee of zo die je wél mag? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet gewoon dat als ik zenuwachtig ben, ik rare dingen doe en dat rijbewijs voor mn bevalling wel kan vergeten. Groetjes, Manouk
Je kan ook plantival kopen is een natuurlijk middel waar je rustig van word. succes morgen ik zal voor je duimen. groetjes jacoba
Mijn enige tip is: Laat tijdens het rijden duidelijk zien dat je kijkt! ookal kijk je overdreven en maak gezellig een praatje met de examinator beetje inpalmen kan geen kwaad...ik weet niet of het helpt maar ik ben in elk geval wel geslaagd toen..
spannend, ja, ik heb ook homeopatische druppeltjes gehad van dkt vogel, maar ik weet niet of je die in de zwangerschap mag hebben. Heel veel succes en ik hoop dat je slaagd!!!!
Allereerst heel veel succes morgen!! Ik heb met 30 weken en met 34 weken nog afgereden en heb het bijde keren niet gehaald... 7 juli was me theorie ook nog eens afgelopen , ik denk dat ik over een half jaartje weer begin... Ik kon trouwens met 36 weken ook nog afrijden maar heb het afgeslagen omdat ik toch met het idee zat dat ik het weeeer niet zo halen
Ik zou niet weten wat je wel zou mogen hebben... Maar wat ik wel even wil met dit berichtje is: Héél veel succes morgen. Je weet vast dat je het kunt, laat dat zien, doe net of je super goed bent en kijk overdreven en goed in je spiegels! Zet ´m op, ik duim voor je groetjes!
hoi, ik heb weleens gehoord dat 2 bananen en 1 blikje redbull ook helpt. En dan vooral voor de concentratie. Maar of het werkt?? Ik heb toen die tijd ook homeopatische druppels gehad, maar heeft mij niet geholpen.
hey, Bedankt voor de reacties, Ik zal morgen wel even laten weten of ik geslaagd ben....of niet . Maar Marijke, heb jij wel gezegd dan dat je zwanger bent toen je moest afrijden? Ik moest namelijk zelfs met een bewijsje van mn verloskundige komen waarin stond dat ik morgen nog geen 30 weken zwanger ben.... Ik zou het wel heel vreemd vinden als ze in de ene stad strenger zouden zijn dan in de andere stad!!! Ik ga nu toch wel weer even informeren of dat ze in andere plaatsen minder streng zijn met regels mbt zwangerschap.... want het idee dat ik nog een kans zou krijgen als ik het morgen niet haal ( ook al is het in een andere plaats) dat zou toch wel het beste medicijn zijn tegen de stress!!! Liefs, Manouk
heel veel succes! en als wat er gezegd is, heel overdreven kijken en een gezellig praatje maken, laat niet teveel blijken dat je zenuwachtig bent....
Hoi Manouk, Denk eraan dat je niet alleen bent. Ik weet dat je het kan, want anders had je geen examen mogen doen. Kalmte kan je redden (afgezaagd, maar toch). Good luck Liefs
Ik moet om half 9 's ochtends!! Op zich een voordeel omdat je dan gegarandeerd in de file staat en de tijd dus wat sneller om is.... maar aan de andere kant vind ik in- en uitvoegen op de snelweg tijdens file doodeng, en ben daar dus de vorige keer ( onder andere haha) op gezakt. Een ander nadeel is dat ik NOG STEEDS last heb van ochtendmisselijkheid dus ik mag morgen om 5 uur opstaan om over te geven een hapje te eten weer over te geven nog een hapje te eten. dus als je me morgen om 5 uur 's ochtends op dit forum tegenkomt, dan weet je hoe het komt
nou ik denk juist dat je niet hoeft in te voegen....ze vermijden het namelijk dat je in de file komt te staan! want als je in de file staat kunnen ze ook niet zien hoe je het doet..dus ik denk dat je dan voornamelijk in wijkjes gaat rijden..en dat zou wel mooi zijn!
Heel veel succes morgen! Vanavond vroeg naar bed en dan kun je er morgen helemaal voor gaan! Druiven hielpen bij mij heel goed tegen de ochtendmisselijkheid en ze zijn ook nog eens goed voor de concentratie. Zet hem op!
Heel veel succes meid. Gewoon je best doen meer kun je niet. Je hebt wel geluk dat je in de vakantieperiode mag afrijden dat scheelt een stuk met de drukte op de weg. Hoop dan wel dat je ook nog een gunstig tijdstip hebt. Mocht ook in de grote vakantie afrijden om 1 uur 's- middags, was echt ideaal. Zal voor je duimen. Silly
Nou ik ben gezakt hoor!!! Ik was best zenuwachtig ( wist op een gegeven moment niet meer echt wat rechts of links was haha) en die examinator zat niet bepaald op een gezellig praatje van mij te wachten. Het klikte gewoon echt niet tussen ons. alles wat ik vroeg of zei werd met ow of ah of geërgerd beantwoord.
Ahhh wat jammer nou voor je ... Bij mij waren de zenuwen ook echt niet normaal meer... Ik moest bij me 3e keer een rotonde links afslaan en ik ging gewoon rechtdoor!! Mischien komt het ook wel door de zwangerschap dat je extra zenuwachtig bent... Ik moest in Amsterdam afrijden en daar deden ze er echt niet moeilijk over... Wel zijn me instructeur dat het na de 36 weken echt niet meer zou kunnen... Maar voor de rest deden ze er echt niet moeilijk over hoor!! Raar eigenlijk dat ze dat bij jou wel doen... hopelijk kan je over een paar weekjes nog een keertje, dat zou wel fijn zijn... Succes dan in ieder geval xxx Marijke
wat balen zeg!! wat een nare examinator heb je dan ook he! je moet het ook maar net treffen hoor....als hij een slechte dag heeft dan heb je minder kans op slagen dan dat hij een goede dag heeft..het zou niet mogen maar het is wel zo en verder moet je nog mazzel hebben met het overige verkeer...