Carriwell verstelbare support band

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roeska123, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Hallo allemaal,

ik ben nu bijna 27 weken zwanger, en ik heb last van heel veel spanning op mijn buik.
    Mijn buik is al flink groot en trekt dus ook flink aan mijn rug.

Nu zat ik te denken aan een buikband en vond de Carriwell verstelbare support band.

Heeft iemand hier ervaring mee? Helpt dit echt? Een buikband uberhaupt?

Ik ben de hele dag thuis omdat ik niet werk en zit dus veel. Is het dan ook handig om een buikband te dragen, of is het alleen voor veel staan en lopen?

Momenteel heb ik een sjaal heel strak om mijn buik geknoopt, maar voel nog niet echt verlichting.

Ik hoop dat er iemand is die me wat meer info kan geven.

Alvast bedankt!

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb die van Anita en ik ga hem zondag als we een dagje dierentuin gaan doen weer voor het eerst om doen. Is me alle zwangerschappen goed bevallen.

3. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Mij is verteld dat je nooit zomaar buikbanden mag gaan dragen. Alhoewel ik niet weet waarom, maar ik zal je vk of gyn toch even navragen.

4. Derbi

Derbi Niet meer actief

Alleen als je echt last hebt dragen en niet de hele dag. Je spieren in je rug en omstreken worden hier namelijk slap en lui van.

5. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi
    Ik heb hem ook van Anita. Ik sta 9 uur lang op m'n werk de laatste 3 uurtjes krijg ik ook echt last van m'n rug en banden en dan doe ik hem om. Je moet hem niet voortdurend dragen dat is niet goed voor je spieren. Thuis doe ik hem meteen af en het is ook niet voor als je veel zit. Meer voor veel
    Lopen en staan

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    dank julllie wel voor jullie reacties.
    Ik ga volgende week eens overleggen met de verloskundige.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik lees mee. Ik overweeg een bekkenband voor als ik deze zomer met 33 wk op zomerkamp ga. Maar een bekkenband is net weer wat anders dan een buikband... of niet?
    Ik heb ook zo'n elastische buikband, volgens mij van Anita en die vind ik wel fijn als ik lang moet staan! Maar de mijne is dus niet verstelbaar...

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Ik lees ook even mee! Ik ga deze zomer ook met 24 weken op zomerkamp haha maar. Buik groeit al aardig en moet behoorlijk wat dansles geven de hele week.
    Wel een goeie om even te overleggen met de vk! Ga ik ook maar even doen :)

@sanny welke kamp ga je? Zou wel heel toevallig zijn als we naar de zelfde gaan

9. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb met de verloskundige overlegd.
    ze geeft aan dat het niet verstandig is om een band te dragen als ik veel zit. zoals iemand hier ook al aangaf.

dus ik ga geen band dragen. gewoon erg rustig aan doen en liggen als het niet meer gaat. dat helpt me in ieders geval heb ik gemerkt.

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Sorry! Ik lees je reactie nu pas!
    Ik ga niet op een danskamp, maar meer een survival/feestkamp voor jongeren van 16-18 jaar. Elke ochtend doe ik met een busje de boodschappen samen met iemand die gaat sjouwen, haha (die heeft geen rijbewijs, dus ik ben vooral chauffeuse) daarna is het relaxen (tenminste, dat was vorig jaar op hetzelfde kampterrein met bijna dezelfde mensen zo) soms een beetje helpen in de keuken of met de feestruimte in een nieuw thema aankleden.
    Ik doe dus zelf niet meer met survivalactiviteiten of lange wandelingen ofzo, maar ondanks dat er tijd is voor een middagdutje, zijn de dagen best lang en met de feestjes sta ik veel achter de bar nu dansen wat minder goed gaat :D
    Daarom leek het me handig om een bekkenband aan te schaffen, die ik dan de laatste uurtjes ter ondersteuning kan dragen. Dan begin ik elke ochtend gewoon weer zonder. Maar dinsdag moet ik weer naar de vk, dus ik ga ook maar eens overleggen!

Deel Deze Pagina