Drukkend gevoel thv bikinilijn, rechtsonder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djaminah, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Sinds vorige week (ben nu 15 wk) heb ik af en toe een drukkend gevoel rechts onder in mijn buik, net boven de lies/schaambot. Misschien is het "gewoon" mijn baarmoeder of mijn darmen ofzo, maar het is geen fijn gevoel. Als ik er zachtjes op druk, is het al helemaal niet fijn.

    Het voelt een beetje als een luchtbel die in de weg zit. Vooral zittend of liggend voel ik het goed. Met autorijden verplaatst het drukkende gevoel zich door de beenbewegingen (remmen, koppeling etc) die ik maak.

    Heeft iemand hier ervaring mee!?!?
     
  2. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik herken het gevoel, heb het zelf ook. Volgens de VK is het bandenpijn. Ik had gehoopt dat het na een paar dagen weg zou trekken, maar helaas. Het blijft aanhouden. Het is een beetje een zeurende pijn. Mij helpt het wel om een warm bad te nemen of lekker plat in bed te liggen.

    Groetjes, Mayke
     
  3. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Hmmm ik dacht dat bandenpijn meer steekjes/krampjes was? Ik heb nu echt het gevoel dat er iets in de weg zit ofzo?
     
  4. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien is het de rand van je baarmoeder die omhoog komt :confused:
    maar zeker weten doe ik het niet ;)
    groetjes van Ramona
     
  5. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Nou ik moest net niezen, en ik zag sterretjes van de pijn door een steek in mijn lies! Het is dus wel aan het groeien allemaal, zullen we maar denken...
     
  6. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Hoi Djaminah,

    Mijn fysiotherapeut heeft me verteld dat zwangere vrouwen wel vaker klachten hebben in hun liezen. Het hoeven niet altijd je banden te zijn, ook de spieren die daar zitten krijgen het zwaarder.

    Zelf ken ik die pijn bij het niezen wel, ik nies heel veel door een vervelend kwaaltje aan mijn neus en ik heb al vaak gehad dat het echt pijn deed daar als ik moest niezen. Het enige wat een beetje kan helpen is zorgen dat je niet helemaal gestrekt bent als je niest (als je ligt je benen optrekken), en je hand op de plek leggen om een klein beetje tegendruk te geven.

    Als je er langere tijd last van blijft houden zou je het eens kunnen laten bekijken door een fysiotherapeut.

    Groetjes,

    Ireen
     
  7. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    T kan ook een cyste zijn, kleine kans maar toch. De klachten lijken heel rg op die van mij ooit. Als je volgende keer bij de verloskundige bent even vragen. Of als je binnenkort toch een echo krijgt even vragen of ze naar je eierstokken willen kijken. Komt best vaak voor tijdens de zwangerschap.
     
  8. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Goeie tip! Heb a.s. woensdag een echo ik zal het gelijk even vragen.
     

Deel Deze Pagina