veel thee slecht als je zwanger bent?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marlie81, Jan 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Ik hoorde vandaag iemand zeggen dat thee drinken niet goed is als je zwanger bent. Ik drinkt best veel thee maar heb hier nog nooit van gehoord. Het lijkt wel of je niks meer mag als je zwanger bent of is dit gewoon een fabeltje?

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik drink ook veel thee, heb nog nooit gehoord dat het slecht voor je is... ben ook benieuwd naar de antwoorden, misch. dat iemand het weet...

3. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik had ook gehoord dat te veel thee ook niet goed is! dus drink ook niet meer dan 2 a 3mokken op een dag! ;)

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Dat klopt idd.......
    KOmt door de theïne die in de thee zit...Vergelijkbaar met cafeïne in koffie...

ALs je dan thee wilt drinken kun je beste groene thee drinken, die is theïnevrij.

5. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Bij de tuinen kun je caffeinevrije thee krijgen. daar mag je zoveel van als je maar wil.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

alle thee van Zonnatura zijn looizuurarm en theinevrij.... deze mag je onbeperkt drinken! Is kruidenthee, dus nog gezond ook!

Van 'gewone' thee, zoals bv van pichwick, zit dit allemaal wel in.... met uitzondering van rooibosthee, deze thee is van nature theinevrij...(en groene thee volgens mij niet)

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Bedoelde idd rooibosthee...........

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    veel thee is buiten de zwangerschap ook niet echt goed je kunt er nierstenen enz van krijgen
    maar dan moet je wel heel veel drinken denk ik

maar in de zwangerschap is teveel ook niet goed door dat goedje wat erin zit ben de nam kwijt

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    2 kopjes thee staat gelijk aan 1 kopje koffie qua caffeine. Niet teveel van drinken dus!
    Ik drink gewoon rooibos thee.

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik drink ook rooibosthee. Daar zit geen cafeïne in en ik vind het lekkerder dan ''gewone'' thee. Je hebt ze ook met fruitsmaakjes van Pickwick.

11. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Bedankt voor de tips meiden....dat wordt dan dus toch minderen ;) Die andere theeën die je juist wel mag vind ik weer niet lekker.

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Hier ook rooibos thee...ik proef t verschil niet echt met "normale"thee :)

13. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik vind rooibosthee en kruidenthee ook niet te drinken, maar die van de tuinen met allerlei vruchtensmaakjes zijn heerlijk hoor. kan ik je echt aanraden.

14. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Nadeel van gewone thee is ook dat thee (mede) kan zorgen voor verstopping.

Voor mij dus ook rooibosthee.

15. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Chips om dit te lezen. Ik drink best veel thee op een dag. Nou, ik zal maar gaan minderen dan. :(

16. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Maakt het dan niet uit welke rooibosthee? Gewoon van elk merk?

En ik heb ook nog thee van Lipton, maar ik kan niet goed zien of hier ook theïne in zit... Weet iemand dat misschien?
    Er staat alleen op ingrediënten: thee 89%, natuurlijke aroma en bloemblaadjes... Mag ik deze dan ook gewoon drinken? Ben een enorme theeleut haha...

Groetjes misspiggle

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dit is m'n derde zwangerschap en ik dronk en drink altijd veel thee. Maar wel heel lichte thee dan, zit amper een kleurtje aan. Mijn twee zoons is niks mis mee, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. ;)
    Tegenwoordig lees je van alles wat slecht voor je zou zijn. Vind het vaak ook wel overdreven hoor, als ik eerlijk ben.
    Misschien als je elke dag vijf liter drinkt... Maar dat doet toch niemand.
    Je drinkt toch ook melk of karnemelk of vruchtensap erbij, dus die paar koppen thee zullen vast meevallen. 8)

18. minime28

minime28 Lid

Nov 27, 2007
    39
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb gehoord dat groene thee van de Pickwick kankerverwekkende stoffen bevat. Ik weet niet of het waar is, maar ik drink het niet meer! Ik drink rooibosthee van Zonnatura!

Liefs Petra

19. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Minime28 volgens mij zit bijna overal wel iets in dat kankerverwekkend is.... Dus ik zou me daar dus echt niet druk om maken. Als het echt zoooo gevaarlijk is dan ligt het niet al jaren in de winkel in Nederland.

En de smaak van roibosthee verschilt wel heel erg met normale thee hoor. Ik lust het echt niet! (De geur al hihihi). Mijn dochter lust het overigens wel, dus die krijgt dat wel bij haar lunch.

En groene thee daar zit wel theeïne in. Volgens mij stond hier pas geleden ergens een linkje met de theeën van PickWick waar geen theeine in zit.

Share This Page