Wat een weekend. Sinds vrijdag middag voel ik mij eigenlijk al slecht. M'n buik doet pijn. Eerst onderin nu boven in ( alsof m'n organen naar boven aan het verplaatsen zijn) dit duurt al 3 dagen en ik kan niet op of om. Het straalt zelfs door naar m'n rug. Liggen, zitten, alles doet me zeer. Ik lig dus al bijna het hele weekend op bed met een kruik op mijn buik. Ook eten gaat niet zo makkelijk. Ik zit na 5 happen al vol alsof m'n maag verdrukt word Ik weet niet of de pijn echt is wat ik denk dat het is. Morgen moet ik weer aan het werk. Heeft iemand tips hoe ik die dag in de kinderopvang door ga komen ? Mijn collega's weten nog niet dat ik zwanger ben dus dat word een pittige dag denk ik. En waar die pijn vandaan komt ?
Het is waarschijnlijk de groei van je baarmoeder. Je mag best een paracetamol nemen als je veel pijn hebt en mocht het te erg zijn, zal je even naar je verloskundige kunnen bellen.
Ja ik weet dus niet of ik hiervoor de verloskundige mag bellen. M'n vriend zegt van wel maar het is alleen een nummer voor spoed buiten praktijk tijden.
Ik zou een paracetamol nemen en lekker op tijd (proberen te) gaan slapen! Als je een goede nacht maakt, kun je er morgen vast wel tegen!! En wil het echt niet, toch even bellen hoor!
Ik herken je klachten wel. Had dat in het eerste trimester vaak. 2 paracetamollen hielp meestal en het niet kunnen eten; veel kleine maaltijden op een dag ipv 3 grote. Maar als jij het niet vertrouwd zal ik zeker de vk bellen. De mijne zegt dat ook altijd; bellen, bellen, bellen bij ongerustheid. Nu is het nog niet zo laat op de avond... En anders kan ze het wel goed over de tel beoordelen en ben jij wat geruster (slaap je weer beter van en voel je je morgen beter dan na een ongeruste nacht) En als je je morgen nou nog zo belabberd voel; lekker ziek melden!
Zoals mijn man altijd zegt: vertrouw je het niet bellen! Dus die tip wil ik jou ook geven. Ik zeg als ik op het spoednummer bel altijd ik weet niet of ik hiervoor moet bellen maar..... en dan zeggen ze altijd jij moet bellen wanneer jij het niet vertrouwd. Stress is ook niet goed voor de kleine, succes!
Net toch maar de vk gebeld. Ze vond het niet erg dat ik belde en begreep wel dat ik belde. Ze zegt dat ze zich geen zorgen maakt om de baby omdat die nog een stuk lager zit. En dat het inderdaad m'n darmen of maag kunnen zijn. Adviseerde me om lekker met een kruik en paracetamol naar bed te gaan en morgen verder aankijken. Ik heb donderdag weer een afspraak maar zou ook eerder kunnen komen als het niet gaat. Toch wel een geruststelling dat telefoontje.