Flesvoeding geven, wat nodig voor borsten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door poohbear81, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik wil als ik bevallen ben mijn kindje flesvoeding geven. Moet ik nog speciaal iets in huis halen voor mijn borsten? (omdat ik dan geen borstvoeding geef) Strakke bh's ofzo?

bedankt alvast!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    goede stevige bh, en een kool..(witte kool/spits kool ofzo) voor de bladeren. die geven verkoeling bij stuwing:) die kan je dan in je bh leggen.hielp bij mij goed

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Er zijn ook pilletjes o.i.d. te krijgen die melkproductie tegengaan! Even navragen bij de vk, zij moet er iets voor hebben.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Heyhey, een strakke bh, en die moet je 24u per dag dragen. Bij mij werd geadviseerd zelfs onder de douche een bh te dragen. Ook omdat de douchestralen je borsten stimuleren. Dus 2 stuks is handig, en evt wat strakke hemdjes voor daar nog overheen (met name 's nachts).

Die pilletjes hebben nogal heftige bijwerkingen geloof ik... even goed navragen hoor. Ik heb bij beide geen BV gegeven en geen pilletje nodig gehad, wellicht valt het erg mee.

Oh, en ik zou wel een doosje zoogkompressen kopen want vaak komen er toch wat druppels colostrum naar buiten.

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    een stevige bh en zoogcompressen

6. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    bh, zonder beugels voor s nachts, en 1 doos zoogcompressen.
    ik deed appelstroop in een boterhamzakje en die in de vriezer, dat kun je vormen naar je borst als het uit de vriezer komt omdat het zacht blijft. was een tip van de kraamverzorgster. Stuwing was wel vervelend, maar dat was na 1,5 dag wel over.
    pilletjes doen ze eigenlijk bijna nooit bij normale bevallingen dacht ik .

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die pillen zijn vrij heftig, die zal je ws niet krijgen bij een normale bevalling. Die worden namelijk onder andere gegeven aan moeders die bevallen zijn van een overleden kindje. Een kindje verliezen en dan ook nog stuwing krijgen is wel een beetje erg triest namelijk!

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier geven die pillen niet meer vanwege die heftige bijwerkingen.

ik gebruikte alleen een strakke sportbh. alleen niet onder de douche richte de straal er gewoon niet op.
    verder deed ik kraamverband nat maken en in de vriezer.
    je kraamzorg kan je ook tips geven. ik was binnen 3 dagen van mijn stuwing af.

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    inderdaad strakke sport BH ( 2 stuks). Verder had ik boterhamzakjes met bevroren erwten voor je in BH en ook natte maandverbandjes in de vriezer gedaan ( om een litermaat heengevouwen, zodat ze een gebogen vorm hadden). Die pilltjes geven ze niet zomaar meer.

10. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips ;),ik ga vd week even wat strakke bh's kopen en zoogcompressen. Misschien tegen die tijd ook maar even wat in de vriezer leggen.

11. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    ken je niemand vaak een oudere tante of oma ofzo die kan inbinden? met een laken? dan kan ze meteen je buik in binden

verder gewoon uit proberen wat werkt
    ik heb wel die pilletjes gehad omdat ik erg veel melkproductie had
    maar ze hielpen niet erg veel heb tot 7 weken melkproductie gehad
    het spoot er in het begin de 1ste 4 weken met straaltjes uit zo gouw me meisje begon te huilen

ben benieuwd hoe het dit keer gaat hoop niet zo heftig meer als toen.

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik had bij de geboorte van de oudste van de gyn. pilletje gehad tegen borstvoeding, werkt geweldig, negens geen last van gehad.
    nu ben ik pas van de 2e bevallen, dit keer niet medich dus bij ha recept voor pilletje gevraagd, kreeg het zonder probleem!
    en ik weet niet wat de bijverschijnselen zijn maar ik heb igg echt nergens last van gehad.

13. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sportbh's gedragen heel de dag. Na een paar dagen waren ze keihard en wat pijnlijk maar vond het echt meevallen..
    Heb zoogcompressen nat gemaakt en ingevroren in een zakje en dan soms even in een washandje er tegen aan gehad.

Ik heb wel een tijdje die zoogcompressen gebruikt omdat ik bleef lekken maar ik had echt verwacht dat ik er veeeel meer last van zou hebben.

14. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Ik had echt extreme stuwing, ik ging door de grond van de pijn, vond het nog heftiger dan de bevalling zelf! Heb 2 dagen liggen huilen in bed van de pijn, kon mijn kindje niet eens vasthouden! Mijn borsten paste niet eens meer in een BH, en waren zo hard als steen! Hoop voor jou dat het mee zal vallen! x

15. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik had behoorlijke stuwing, en gebruikte strakke bh's die al bijna niet meer paste, en kraamverband in 2en geknipt in een boterhamzakje in de vriezer en die erop leggen.. zoogkompressen heb je ook nodig.

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb die pilletjes drie dagen na mijn bevalling gehad omdat ik last van extreme stuwing. Als ik dat had geweten, had ik ze meteen na de bevalling genomen. Ik zou dus zeker informeren of je die pilletjes kan krijgen, want de stuwing vond ik echt het ergste van alles (zelfs bevallen doe ik liever...). Maar goed, het verschilt natuurlijk ook per persoon.
    De bijwerkingen zijn heftig, maar vooral bij hogere dosis. Ik heb nergens last van gehad!

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hebben jullie dan niet het gevoel, zelfs niet als je gigantische stuwing hebt en het er in straaltjes uitspuit als je kindje huilt zo iets van; "laat ik mijn kindje toch maar eens aanleggen"? Ik zit hier echt met krakende hersens achter de computer om te proberen te begrijpen waarom je dan niet probeert om borstvoeding te geven? :)
    Verder als tip: Ik heb gehoord dat salie en munt de melkproductie erg remt, dus daar zouden jullie sterke thee van kunnen trekken.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    oleander: ik had dat wel.
    ik wou echt geen borstvoeding geven,het hele idee stond me tegen,niets voor mij.
    Toen idd 2 dagen na de bevalling het letterlijk in 2 stralen uit mijn borsten spoot toen ik onder de douche vandaan kwam ,zette het me aan het denken.
    Misschien afkolven dan.....mijn kraamverzorgster vroeg voorzichtig of ik niet toch eens wou proberen aan te leggen..nou vooruit dan maar.
    Ik was verkocht.
    Helaas door een spoedoperatie na 1,5 week moeten stoppen.

De 2e heb ik ruim 2 jaar gegeven ;)

Uiteraard respecteer ik iedereen in zijn keuze.

TO: het doorgeknipte kraamverband uit de vrieze vond ik fijn.

19. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Wauw, mooi verhaal! :)

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Zakjes met stroop zijn erg prettig! Tip gebruik wel diepvrieszakjes, en geen boterhamzakjes;)

Deel Deze Pagina