Ik kan hier zo weinig over vinden. Ja over de eventuele risico's wel e.d en over het feit dat je gewoon natuurlijk mag bevallen erna maar niet over hoe "anders"het is. Zelf ben ik net 3 weken zwanger en voel toch pijntjes in de buurt van het litteken die ik niet gewent ben. (on)bewust maak ik me hier dan toch druk over. Ik ben toch zeker niet de enige? Ook ben ik benieuwd hoe anderen tegen een volgende bevalling aankijken/aankeken? Groetjes
Ik ben er ook wel benieuwd naar! Mijn bevalling was een ramp.. de eerste van de tweeling is via de natuurlijke weg gekomen maar de 2e met een spoedks! Nu dus opnieuw zwanger, ik voel zelf nog niks aan mijn lidteken maar ben wel benieuwd of dat komen gaat?? Ik lees dus even mee!
Ben nu ook in verwachting na een keizersnede (5 jr geleden) Volgens de VK is het normaal dat je wat pijn bij je litteken krijgt. Dat moet natuurlijk ook helemaal weer meerekken. Voelde het in het begin wat rekken en dergelijke. (rond 13-14 weken) toen mijn buik echt ging groeien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best bang ben voor de bevalling. Vorige keer was een hell en heb daar geen zin in. Heb het wel al aangegeven bij de VK en daar gaan we rond de 20 weken zwangerschap uitgebreid over hebben. Als je ongerust bent, bespreek het met je VK of huisarts. Ik heb zelf ook nooit iets van boekjes of dergelijks gezien over dit onderwerp
ik heb aan het begin van me zwangerschap een beetje last gehad van me ks maar nu niet meer misschien dat het nog gaat komen ik ben ook echt bang voor de bevalling bij me zoontje vond ik het een hel en ben zo bang voor weer zo bevalling hopelijk gaat het nu wat makkelijker maar zal het wel met me gyn bespreken als ik weer op controle moet
ik heb ook een helse bevalling gehad mijn zoon lag in een volledige stuit en wou het op de normale manier proberen maar na 2 dagen puffen zuchten schelden en weet ik het is het toch een spoedkeizersnede geworden omdat ik 9 cm had en het voetje kwam er al uit en als ik nu al aan deze bevalling moet denken krijg ik het al op me heupen. ik heb dan geen last van het litteken dat dan weer niet me vk zei dat ik het gewoon moet aangeven bij in het ziekenhuis als ik daar heen word gestuurd met 32 weken hopelijk gaat het wat makkelijker deze keer.
Hmm ik heb af en toe echt steken bij het opstaan, alsof mn spieren verrek net boven mn lies ofzo. Geen kramp maar maak me er wel zorgen om.... misschien toch maar een vragen wat dat kan zijn. Ik zie op een of andere manier ook wel tegen een bevallling op, terwijl ik er eigenlijk geen rede toe heb. Ik sta eigenlijk helemaal wel anders in de zwangerschap. Ben me zo veel meer bewust wat er mis kan gaan...zo raar!
ik heb bij daniel een keizersnee gehad en bij deze zwangerschap totaal geen last van litteken gehad! Tijdens de bevalling wel even, vlak voordat ik persdrang kreeg. Maar al met al is het me super meegevallen! wel is het litteken iets verandert van vorm, kan wel zien dat er toch spanning op heeft gestaan
Ik voel eigenlijk niets bijzonders aan het litteken, of ik ben me er niet bewust van.. In ieder geval geen pijn.
ik ben ook zwanger na een KS en ik heb zeker tot en met week 20 flinke pijn gehad aan mijn litteken, en nu ineens niets meer. ook door het uitrekken van mijn buik, is het litteken beetje uit fatsoen getrokken. ik ben op mn dood voor de bevalling, ik WIL zo graag normaal bevallen dat het bijna mijn zwangerschap verpest, ik wil te graag. Morgen weer een belangrijke groei echo, en hopen hopen dat ik mijn ingang ook als uitgang mag gebruiken
Hier ook zwanger na ks. Vind het ook spannend hoor. Ik heb ook wel last van mijn litteken, helemaal als ik een harde buik heb. Volgens de vk is dit normaal, omdat het mee moet rekken en het is stugger weefsel. Tijdens de bevalling moet ik constant aam de ctg en weeenregistratie liggen weed me gisteren verteld. Zo kunnen ze de baby en de heftigheid vd weeen in de gaten houden. Mij werd verteld dat de weeen niet te snel achter elkaar in heftigheid.moeten komen, dan zullen ze het iets gaan remmen omdat de kams dan groter is dat het litteken scheurt. Weet natuurlijk niet hoe dat in andere zziekenhuizen is, maar dat kun je altijd informeren! Ik vind het in ieder geval wel fijn dat het zo goed in de gaten wordt gehouden tijdens de bevalling
Ik heb helemaal geen last gehad tot nu toe van het litteken. Begin oktober 2009 een spoed ks gehad en in jan 2011 zwanger geraakt van de tweede. Mijn verloskundige raadde me aan om zsm Vitamine E te gaan slikken omdat dat heel goed is voor de flexibiliteit van weefsel. Belangrijk dus omdat het litteken wel wordt opgerekt maar ook als je vaginaal wilt gaan bevallen deze keer. De vitamine E moet dan wel alle 8 elementen (MF8-tocols) van de vitamine-E familie; 4 tocoferolen en 4 tocotriënolen bevatten. Misschien heb je er wat aan.
Ben blij om te horen dat er meer "last"hebben van het litteken. Ben niet blij voor jullie natuurlijk maar wel dat ik niet enige ben..haha Krijg je nog extra controles eigenlijk ivm eerder keizersnede?
Hier ook zwanger en de vorige keer een spoedkeizersnede gehad. Alleen de eerste weken heb ik een beetje last gehad van het litteken maar tot nu toe helemaal niet meer. Ik ben nu 27 weken dus heb nog wel even te gaan. Pff bevalling ik denk er nog maar even niet te veel aan
Hoi allen, Ik heb soms veel jeuk bij mn litteken, maar verder geen last. Ik krijg met week 34 weer een echo en ga vanaf dan naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Heeft iedereen dit? Ik vind het ergens wel jammer. Verder maak ik mij niet zo druk over de bevalling (tenminste, dat maak ik mezelf wijs). Ik heb geen voorkeur voor een natuurlijke bevalling oid aangezien ik geen idee heb hoe dat zal vergaan. Ik hoorde trouwens van mijn VK dat een wond van een keizersnede slechts in 1,6% van alle gevallen echt scheurt. En ik hoorde ook dat ze, wanneer ik weer de week 40 passeer, niets gaan forceren met hormonengel ed (dat vergroot de kans op scheuren?).