Hallo, Ik ben 18 weken en 5 dagen vandaag. Eergisteren en gisteren heb ik last gehad van een beurs gevoel van onderen, ik merkte het toen ik op de fiets stapte. Ongeveer waar je zitbeenknobbeltjes zitten. Nu heb ik de laatste 2 dagen iets meer gedaan dan normaal.. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Maar nu had ik gisteren avond een discussie met mijn vriend, raakte dus geïrriteerd en toen kreeg ik (we zaten in de auto) kramp in m'n onderrug. In die 10 minuten is dat wel 3x zo geweest, echt van die pijnlijke kramp. Toen ik thuis was gelijk op bed gaan liggen.. Mijn baarmoeder was iets hard, maar niet pijnlijk, heb de baby nog gevoeld. Maar vandaag is de kramp iig over.. Is dit een teken dat ik toch net iets teveel heb gedaan..? Want ik voel me af en toe al net een niets nut omdat je zo weinig mag en vind het dus moeilijk om nog minder te doen. Ik dacht, stel mijn vraag hier, wil niet voor elk wissewasje nr m'n vk bellen, maar vond het toch ook wel raar en wil graag weten waar dit mee te maken kan hebben.... Alvast bedankt!! Groetjes.
hoi, je botten verweken door de zwangerschap waardoor je al snel dit soort pijntjes kan krijgen terwijl je eigenlijk nog niet eens zo veel doet. IS dus heel normaal. Let er gewoon op, zodat je weet waar je grenzen liggen. Je baarmoeder is een spier die reageert op bewegen en stressfactoren. Het kan daarom zijn dat je een harde buik krijgt en dat dit uitstraalt naar je rug. het kan geen kwaad. Groeten Evelien
Bedankt! Ik had inmiddels toch even nr de vk gebeld en die vertelde mij idd hetzelfde. Nogmaals bedankt! Groetjes