wanneer stoppen jullie met werken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath1986, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik werk als verpleegkundige en bij ons worden de werk roosters per maand opgemaakt.

Een tijdje terug vroeg ik mijn hoofdverpleegkundige wanneer ik haar moet melden wanneer ik juist in zwangerschapsverlof wil gaan. Ze zei dat ik dit mocht zeggen als ik dit al wist, het was handig om te weten vanaf welke datum.

Ik heb nog 1 week gewoon verlof staan die op moet of ik ben dit kwijt. In België heb je recht op 6 weken voor en 9 weken na. Ik ben ook van plan om 4 weken ouderschapsverlof te nemen.

Vandaar de vraag, wanneer stoppen jullie met werken? Ik heb er totaal geen idee van! Ik twijfel tss 5 (4 weken zw verlof en 1 week gewoon verlof) of 7 (6 weken zw verlof en 1 week gewoon)

2. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ik doe 5 wkn van tevoren. Werk ook in de zorg als woonbegeleidster. Ik mag gelukkig mijn vakantiedagen meenemen en mijn verlof verlengen na de bevalling.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik stop over 6 weken. Dat is dan 4weken van te voren. Heb na. Mijn verlof nog 3 weken vakantie.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ben momenteel met verlof, 6 weken van te voren en dan nog tien weken erna:)

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben ook van België en werk ook als verpleegkundige
    Ik moét op 4 maanden stoppen.. Erna heb ik nog recht op 12 weken die we altijd krijgen en ik neem daar nog 8 weken borstvoedingsverlof bij

Gek dat dat overal anders is hier in de zorgsector hè!

6. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Tot 38 weken (ben er nu 32). Vind het echt zonde lang van tevoren thuis te zijn als je het achteraf zoveel harder nodig hebt. Maar het is een beslissing die ieder voor zichzelf moet maken.

Bij mijn eerste tot 5 maand na bevalling thuis geweest en vond het toen al vreselijk hem te moeten weg brengen. En langer thuis betekent ook langer borstvoeding kunnen geven.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    plan was 6 weken vooraf maar zit nu al thuis :(
    Bij dochter tot 6 weken vooraf gewerkt

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Gekke vraag maar heb je echt in Belgie borstvoeding verlof? En het lijkt alsof jullie verlof langer is dan in Nederland.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    In belgie krijg je na bevalling 12 weken + 8 weken borstvoedingsverlof= 20 weken....wow..

hier heb je 10 weken erna...en tot je kindje 6 maanden is hoef je geen diensten te doen.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wachtende ik zat al tegen mijn vriend: schaaahhatttt wij verhuizen naar Belgie!!

11. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga 6 weken ervoor, en neem 2 weken vakantie achter mn verlof op.

Ik mag dan op 1 december met verlof en aangezien dat een van de drukste maanden bij ons is, lijkt me dat prima :)

12. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik ga 6 weken ervoor en neem ook 2 weken vakantie na mijn verlof op.
    Ik weet dat ik rond de 38 weken ingeleid ga worden dus daarom sowieso 6 weken van te voren.

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik wilde bij mijn dochter 4 weken van tevoren met verlof.
    Uiteindelijk eerst een week 'van mezelf opgenomen.
    Bij een volgende kindje zou ik het net zo doen.

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Heb mijn vakantie dagen gespaard
    8 weken ervoor en 17 weken daarna

15. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt!

Heb toch de indruk dat de meeste toch een tijdje daarvoor stoppen met werken!

Om op de vraag te antwoorden van verlof in belgie, dit is overal anders hoor..

Wij werken tot een week voor de bevalling maar je mag natuurlijk je 6 weken al nemen hoor, daarna heb je 9 weken, in totaal dus 15 weken zw verlof in belgie.. Bij ons int ziekenhuis bestaat er geen borstvoedingsverlof, ik heb daar geen recht op!

Zo zie je maar dat er in ons land ook nog verschillen zijn en het gaat allebei om de zorgsector..

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja het ligt eraan in welke sector je werkt hè
    Ik sta in de zorg, dus bij ons wordt BV-verlof betaald (Wel maar 60% van ons loon)
    Ik weet niet hoe dat in de andere sectoren juist zit!

17. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Ik stop bij 31 weken...dan 3 weken vankantie, dan verlof en daarna nog 3 weken vakantie :)

18. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Wow das is goed geregeld! In finland zijn ze geloof ik een jaar vrij na de bevalling!

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik hoop precies tot de 36 weken door te werken net als bij mn vorige zwangerschap, zodat ik daarna nog zoveel mogelijk tijd met het kindje heb voor ik weer moet werken. Maar als dit niet lukt, dan is dat zo en dan stop ik gewoon eerder (en neem ik als dat nog lukt extra vakantiedagen op aan het einde van mn verlof).

20. pleegje

pleegje Lid

24 sep 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik ben met 34 weken met verlof gegaan, de 3 weken ervoor al gedeeltelijk minder en ander werk gedaan omdat de zorg aan bed echt te zwaar werd (werk op een afdeling waar veel opnames komen vanuit de spoedeisende hulpen vaak veel zieke mensen liggen waar veel intensieve zorg bij komt kijken)
    na de bevalling heb ik dus nog 10 weken en heb er 2 weken vakantie achteraan gepakt

Deel Deze Pagina