zegt de mate van nesteldrang iets over de komst van de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Bij mijn eerste flink over tijd gegaan. De nesteldrang begon rond 38/39 weken echt toe te nemen.
    In deze zwangerschap heb ik daar sowieso meer last van, al vanaf een week of 6, maar het begint nu zo extreem te worden.

Alles voor de komst van de baby ligt gewassen en gestreken in de kast. En dat is absoluut niks voor mij. Ik ben eerder te laat of te laks met zulke dingen dan op tijd. Alle spuugdoekjes liggen gestreken in de kast, het huis is brand en brand schoon. Alle kastjes van de keuken en badkamer zijn al meerdere keren uitgepakt rn schoongemaakt. Ik kan me ook niet bedenken wat ik in mijn verlof Nog zou moeten doen. Alle plinten, ramen, vensters, kastjes. Alles is spik en span. En dat voor iemand die heel erg rommelig is.

Mijn zwangere vriendinnen in dezelfde termijn of verder hebben die drang Nog helemaal niet. Die wachten tot hun verlof. Dat deed ik bij de eerste ook maar nu stoort elke kruimel mij. Dus ik dacht, ben ik me onbewust aan het klaar maken omdat wellicht dit kindje eerder komt? Of gewoon extreem last van hormonen? Hihi Ik zal het over 10 weken weten:)

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.278
    2.037
    113
    Ik denk het niet. Sommigen krijgen helemaal geen nesteldrang haha. Bij mijn eerste kreeg ik de nesteldrang gratis bij de positieve test, nu bij de tweede heeft het zich een weekje geleden aangediend :D

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bij mijn eerste kreeg ik vanaf het eerste trimester nesteldrang en die is geboren met 41 weken :p Nu ben ik nog weinig nesteldrang tegen gekomen, meer nest drang xd

4. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn eerste twee zwangerschappen niet echt nesteldrang.
    Bij de derde echt extreem met 34 weken. Ik ben met 35 weken bevallen. Ik had wel het idee dat met lichaam door had dat ik het "nest" op orde moest brengen.
    Ik maakte nog in die week een grapje dat de Babylon komen, want alles was klaar....

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier zei het niks. Ik kreeg het rond week 34 ineens enorm op m'n heupen. Babykamer schoot niet op, en duurde me allemaal te lang. Maar beeb zit nog op dr plek :).

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik hoop het niet! Ben nu 20 weken en het begint ernstige vormen aan te nemen.

7. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Haha grappige vraag!
    Hmm ik had nesteldrang wel het ergste bij m'n derde en die was duidelijk het vroegst (38 weken). Maar ik denk dat het voor mij ook belangrijk was dat ik dacht dat dit de laatste keer was. Ik was er op voorbereid dat de derde de laatste zwangerschap zou zijn, dus daardoor wilde ik er extra van genieten en alles mooi op orde hebben.
    (Even off topic, alle3 zijn met keizersnede geboren en vaak is dat de max, maar bij mij zag alles er zo goed uit dat wij eventueel een vierde kindje (en dus keizersnede) zouden mogen. Vandaar ;) )
    Geniet van je zwangerschap én nesteldrang! Nu denk ik af en toe: hmm had ik maar wat nesteldrang na m'n zwangerschappen ;)!

8. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik heb ook al een aantal weken last van lichte nesteldrang. Als ik weer kleertjes gekregen en/of gekocht heb was ik ze gelijk, hang ik ze netjes op, strijk ik ze en liggen ze netjes in de kast. Terwijl voor de zwangerschap: waste ik onze kleren, lag het een week in de wasmand en dan bedacht ik me om eens langzaam de was weg te vouwen/strijken en op te bergen.

Het huis is nu veel schoner, ik kom thuis van mijn werk en ga stofzuigen, iets wat ik normaal alleen in het weekend doe (door de week met de Swiffer). Ik moet zeggen dat ik er best gelukkig van wordt, haha.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier al wel nesteldrang, maar hij hoeft van mij nog niet te komen hoor!

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Haha als ik had moeten wachten op nesteldrang dan was ik nu nog niet bevallen van de eerste:D ik hoop deze keer toch op z'n minst op een klein beetje nesteldrang, want mijn huis zou het wel kunnen gebruiken;)

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb bij alle vier geen nestel drang gehad,
    Bij de eerste bevallen met 36.3
    Tweede 36.5
    Derde 37 weken
    Vierde 36.1

Allemaal dus redelijk vroeg bevallen zonder nesteldrang :)

12. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Bij de eerste zwangerschap nooit nesteldrang gehad.
    En bij deze tot nu toe ook nog niet.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gelukkig niet haha ik had bij mijn eerste zwangerschap enorme nesteldrang best vroeg in de zwangerschap.En eerlijk ? Het is nooit meer over gegaan.... Wel minder geworden hoor ;)

14. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    heb bij alle drie de zwangerschappen nog geen last gehad van nesteldrang... :)

15. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb al nesteldrang vanaf week 21 . :(:p ik word er helemaal dol van , wel schoon in huis ,
    Bij mijn andere zwangerschappen week 35 ( zijn wel week 37 geboren)

Deel Deze Pagina