Ervaring stoomreiniger

Discussie in 'De lounge' gestart door Apple2015, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Ik zit zelf al enige tijd naar een stoomreiniger te kijken. Dit lijkt mij erg handig om wc, keuken en badkamer schoon te maken. Maar is het ook echt zo handig? Krijg je kalk echt weg met een een stoomreiniger?
    Kan je ook je ramen schoon maken ermee of jaloezieën?

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb er 3 jaar terug een gekocht. Volgens mij heeft m'n schoonmoeder hem nu. Drama ding.

Ik had hem voor de badkamer en ramen lappen. Ramen lappen was zinloos want het bleef nat dus ik kon er alsnog achteraan met een zeem.

Badkamer vond ik niks helpen. Alleen een hoop frustratie extra.

Oh en dweilen ook gedaan. 1 natte bende. Drama. Net handig.

Maar volgens mij ben ik een uitzondering. Ik hoor(de) veel goede verhalen. Daarom heb ik 'm toen oktober gekocht.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een karcher.superblij mee. Veel beter dan die troep als dirt devil en shark. Deze heb ik eerst van iemand geleend maar deze komen qua schoonmaken niet eens in de buurt van wat de karcher doet. Ik doe er alles mee.voornamelijk de vloeren dweilen maar ook de keuken, de ramen, stoffen meubels en kleed maar ook voor het ontdooien van de vriezer. Is binnen 30 uur gepiept. Denk erom dat je de ramen er in de winter niet mee kan doen. I.i.g niet als het buiten vriest. Dan heb je aan de ene kant van het raam vrieskou en aan de andere kant gloeiend hete stoom. Dat gaat je raam niet leuk vinden met kans op springen....
    Ik dweilde eerst met zo'n life-hite spons. Had altijd last van MN rug en schouders en dacht dat het schoon werd omdat water redelijk schoon was. Niet dus. Schrok gewoon toen ik voor de eerste keer met de karcher dweide:$ na een paar strijken was de doek gewoon pikzwart.

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Karcher echt ideaal alles gaat schoon

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook een karcher, ook voornamelijk voor het dweilen. En dat gaat prima op onze parketvloer.
    Kalk krijg je er denk ik niet mee weg hoor, want je gebruikt alleen water, waar ook kalk in zit ;). Hier zit weinig kalk in het water, dus eigenlijk nooit geprobeerd.

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Werkt dit ook goed om vloerkleden en bank mee te reinigen?

7. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Dank voor de reacties. Kan je ook laminaat schoonmaken ermee?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik dweil wel m'n laminaat ermee (zet dan wel de achterdeur open want het is wel nat maar als je dan op de bank gaat zitten is in 10 minuten alles droog als je gaat lopen zie je voet stappen. ) badkamer en keuken gebruik ik hem soms voor de randjes van gasfornuis en de randen van de wc. Maar voor dagelijks gebruik daar gewoon een doekje en een sopje. Bekleding van bank, auto, gordijnen, matrassen enz kan er allemaal mee ja.

9. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik lees even mee. Voor de dames die het ook voor tapijt en bijvoorbeeld de bank gebruiken; welke hebben jullie van Karcher? Ik zie zoveel verschillende soorten/maten.

10. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Interessant om te lezen!

Ik heb een mini-stoomreiniger voor kleding (nadeel is dat dit met snoer is, gelukkig wel een lang snoer) en daarmee stoom ik ook de tegels van de douche, de spiegels en de kranen (1x per maand). Vooraf neem ik de tegels grof af met een ontvetter zoals zeep of spiritus. Door de hitte van het stoomapparaat lost kalk op, volgens mij verdampt kalk niet, de kalk blijft ook achter in het verwarmingselement. Ik doe er daarom gedemineraliseerd water in.

Daarna zuig ik het water op met zo'n ramenlapper die het water (met opgeloste kalk) opzuigt. Werkt perfect, kalk verdwijnt en alles is echt brandschoon. Volgens mij de beste methode voor marmer waar je geen zuur voor mag gebruiken. Voor de vloeren gebruik ik gewoon ouderwets een dweil; dat wordt ook schoon. Ik zou daarom geen stoom-apparaat voor de vloer kopen. Volgens mij werkt deze methode ook voor moeilijk bereikbare hoekjes zoals kranen en w.c.-brillen.

succes!

11. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Ik heb een aantal maanden geleden een stoomreiniger van black en decker gekocht. Een aantal dagen geprobeerd en toen weer teruggestuurd.. erg ontevreden.

Hij reinigt hygiënisch klopt.... maar aanslag in de oven ging er niet mee weg, kalk ging er niet mee weg. Ook moet je vaak het waterreservoir bijvullen. Ik baalde onwijs :(

succes :)

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb de goedkopere versie van karcher met (dacht) 1 liter water. voldoet prima.
    je hebt ze ook waar expleciet bij staat dat je hem tijdens het gebruik bij kan vullen. de andere versies zou je eerst af moeten laten koelen. ik vul hem gewoon tussendoor bij. geen probleem..

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je moet er niet meteen wonderen van verwachten:)
    als iets erg vuil is dan krijgt een stoomreiniger het ook niet in 1x weg. vaak moet je erge vuil wat vaker stomen. vervolgens hou je het wekelijks bij met dat ding en is de klus zo geklaard. met erg vuile oppervlaktes gebruik je in het begin veel water dus veel bijvullen. had ik eerst ook met de keuken en vloer. en nu hoef ik hem nog alleen bij te houden en red ik het prima met 1 tank water.
    erge vlekken op de vloer stoom ik eerst en ga dan verder met de rest van de vloer. daarna weer terug naar de vlek en hoppa, zo weg.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor, hier ook.. en heb trouwens gewoon een karcher, dus geen goedkope toestand

als ik ermee dweil kan ik 20 min gaan zitten wachten tot het eens een keer droog is..
    Alles is zeiknat, als ik de tegels in de badkamer doe kan ik er nog met een droge doek achteraan... ellende

Hier staat hij dus te verstoffen

Deel Deze Pagina