Hallo allemaal, Ik zou zo graag positieve verhalen horen over zwangerschappen waarbij het WEL goed is gegaan na 1 keer een miskraam te hebben gehad. Ik ben nu zelf weer zwanger na in nov. een vroege miskraam te hebben gehad. Ik ben best wel onzeker afgewisseld door af en toe er vertrouwen in hebben. Nu zit ik best veel op deze site, maar ik lees de laatste dagen anders niet dan mensen met negatieve ervaringen. Ik vind dat overigens heel erg en gun dat niemand. Maar op dit moment kan ik wel wat positieve verhalen gebruiken. Voor mij is deze week van de zwangerschap heel spannend, vorige keer ging het in deze week mis. Liefs Emmely
hi, Deze keer weet ik (nog) niet, maar ben vorige keer gelijk na mijn vroege miskraam aangeteld... en die ligt momenteel in haar bedje te slapen.... nu heb ik in november weer een vroege miskraam gehad.... maar moet nu nog ff afwachten... tot de echo.. en tot ik over de 12 weken grens ben...
Ik heb vorig jaar in April een MA gehad... Ze kwamen er bij de 10 weken achter dat ons kleintje al 2 weken was overleden Na 2 curretages (1e was helaas niet goed gegaan) zag ik het ook allemaal niet meer zo zitten en had zoiets van nou ja ik zie wel of en wanneer er wat komt! Ik ben toen binnen 2 maanden weer zwanger geraakt en zie het resultaat: Nu al meer dan 33 weken zwanger! Het wil dus helemaal niks zeggen dat als je een miskraam hebt gehad je er daarna misschien nog wel een krijgt enz. Wel kan ik je onzekerheid heeelll goed voorstellen! Ook ik ben erg onzeker geweest, dat is gelukkig wel wat minder geworden na de 12 weken en bij de 20 weken na de echo is het gelukkig nog minder geworden maar tja als je al eens iets negatiefs hebt meegemaakt dan ben je gewoon wat sneller onzeker..... Meid houd moed en ik duim voor je dat het dit keer wel goed zal gaan!
Hou hoop meis, het kan gewoon goed gaan hoor. Een eerdere miskraam wil echt niet zeggen dat je nu ook meer kans loopt op een volgende. Vaak is het gewoonweg 'botte pech' zoals ze de gyneacologe tegen mij heeft gezegd. Mijn 3e zwangerschap verloopt nu heel goed, gelukkig! Maar ik heb ook stress gehad in het begin hoor, je bent toch banger dan normaal vanwege je eerdere ervaring(en). Probeer jezelf voor te houden dat 85 tot 90% van alle zwangerschappen goed verloopt, dat is dus een héle grote kans!
Ik heb in augustus een miskraam gehad met 6 weken en ben meteen daarna weer zwanger geworden. Ben nu al weer 21 weken zwanger. Elke zwangerschap heb je een kans van 9 op 10 dat het goed zit en 1 op 10 dat het niet goed zit. 9 op 10 is nog altijd vele malen groter dan 1 op 10. Dat heb ik mezelf voor ogen gehouden de eerste 12 weken. Ook dacht ik telkens dat het mij zeker niet nog eens zou overkomen ( niet helemaal reeel maar ja). Veel succes en voor je het weet heb je een kleintje in je armen.
Hoop houden inderdaad ... zie banner! Na mijn miskraam was ik al snel weer zwanger, voelde met prima en heb echt een hele goede zwangerschap gehad, een makkelijke bevalling en uiteindelijk (want daar ging het om ) een gezonde prachtige zoon. Wel vond ik het de gehele zwangerschap spannend. Vooral voor de eerste voelbare bewegingen! Telkens maar weer in spanning zitten voor de echo's, ik had toch die miskraam in mijn hoofd. Na de eerste bewegingen werden die zorgen wel veel minder.
Ja ik!! In september een miskraam gehad bij 9,5 week, tussendoor 2 keer ongesteld geweest, en nu, TADAAAAA vanmorgen hartje gehoord, dus ben helemaal blij
Emmely, Ik kan me jou onzekerheid zo goed voorstellen! Ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt. Vroege miskraam met 5+ weken, maar daarna gelijk weer zwanger. En nu al bijna 17 weken! Maar die eerste periode ben ik ook zo onzeker geweest. Maar de kans dat het goed gaat is ver weg het grootst!
Hoi, ik heb vorig jaar in maart een miskraam gehad, na 2 rondes weer zwanger en kijk maar naar mijn banner!!!
Hier ook een positief verhaal na een wat mindere leuke ervaring. Ook ik heb een miskraam gehad, ik dacht dat ik al 11 weken ver was maar toen bleek dat ik missed abortion had, het vruchtjes was al eerder gestopt met groeien. Dat was een teleurstelling omdat alles eigenlijk goed ging en ik me zwaar door mijn lichaam in de maling genomen en in de steek gelaten voelde. Toen ik weer zwanger was stond ik er aanvankelijk heel negatief tegenover want ik wilde mezelf niet weer blij maken met niets en bij elke pijntje dacht ik dan ook, daar gaan we weer. Maar kijk maar eens naar mijn ticker!! Een probleemloze zwangerschap tot nu toe en voel mijn kleine meid lekker schoppen nu!! Houdt de moed erin hoor !!
Dank jullie wel voor alle positieve berichten.. Dat doet me heel goed en maakt me ergens al een beetje blij over deze zwangerschap. Wat fijn dat jullie zwangerschap na de miskraam goed is gegaan en dat jullie het wonder van de zwangerschap weer mogen / mochten ervaren. Heel veel geluk gewenst van mijn kant. Over 3 weken heb ik mijn eerste echo. Liefs Emmely
Hier ook hoor!!!! Hij ligt nog heerlijk te slapen in zijn bedje. Ik geniet nog met volle teugen van hem iedere dag. Ik ben nog steeds helemaal verliefds op mijn ventje! probeer het los te laten, makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. De eerste weken ik niemand veilig, maar daarna: lekker genieten he! liefs Miek
ik heb in december 2008 ook een miskraam gehad na een zwanger van 7 weken, werd in april 2009 weer zwanger.Maar wat is ik onzeker, bang dat het weer misging. Heb het goede nieuws pas na 12 weken verteld. En vandaag ben ik uitgerekend dus 1 deze dagen kan de kleine meid geboren worden.
Nog eentje dan . Ik heb vorig jaar met 6,5 week een miskraam gehad. Daarna 1 x ongesteld geweest. En nu ben ik alweer 19 weken zwanger.
Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent. Voor deze zwangerschap heb ik ook een vroege miskraam gehad. Gelukkig verloopt deze zwangerschap vooralsnog perfect. Het is een 50/50 kans dat het weer mis gaat, maar gewoon lekker positief blijven!
HI Emmely, Ik heb na een IUI behandeling ook een miskraam gehad na 6 weken. Het heeft een jaar geduurd voordat ik weer zwanger was, ook van IUI trouwens. Maar het gaat nu al vanaf het begin voorbeeldig. Ik heb om me gerust te stellen al een hoop echo's gehad en het ziet er allemaal prachtig uit. Probeer je maar geen zorgen te maken. Als het wel goed gaat is het alleen maar verspilde energie. Geniet van je zwangerschap!