Iemand die ook het malm bed heeft? Hoe hebben jullie deze verhoogd? Klossen passen niet dus dacht aan bierkratjes? Maar hoeveel heb ik er dan nodig en hoe kom ik aan zoveel kratten?? Haha. Hoop dat iemand me kan helpen want ben dinsdag al 37 weken dus t wordt nu wel tijd om t bed op te hogen.
ik heb een hopen ikea bed.. denk dat die ongeveer hetzelfde als de malm is. maar ik zou bijv. 2 kratjes bier aan elke kant van het bed zetten (als je snapt wat ik bedoel) dus heb je er inprincipe 4 nodig. vraag aan je fam. of die toevallig nog kratjes bier leeg hebben staan of laat je man/vriend even veel bier drinken haha!
Owjee! Ik ga maandag klossen halen en heb ook een Malm-bed!! Anders moet m'n man maar aan het bier, wat ie niet lust Je kan ook bij je supermarkt om lege kratjes vragen hoor!
Even een tip van mijn oude vk.... WEL de lege flesjes erin hoor voor de stevigheid.... Vroeger waren de kratten steviger, maar ze hebben er een stofje uitgehaald vanwege het mileu.... dus flesjes even omspoelen erin.... daarop een stevige plank.. en daarop het bed....
Ons "hopen" ikea bed heeft gewoon op klossen gestaan... Wel met houten blokjes op de klossen anders "sneed" het ijzer in de plank van het bed zeg maar..
hopen kan denk ik ook wel op klossen ma ik heb eerst ook malm gehad.. en die kon niet op klossen.. maar het is maar wat de mensen zelf fijner vinden natuurlijk. maar kratjes bier kan je bij malm beter gebruiken.. vandaar
Wij hebben ook een Ikea bed waar geen klossen onder kunnen, en hebben bij de AH kratjes besteld. 9 euro (statiegeld) voor 6 kratjes, twee dagen later konden we ze ophalen. Morgen gaan we een poging wagen om het bed op te hogen
het kan ook wel bij beide denk ik, maar het is verstandiger om met kratjes bier te doen bij die bedden.. vooral bij malm.. @evenstar, daar passen inderdaad geen klossen onder haha.
ok thanks en tsja lege flesjes erin laten, dan moet m'n vriend wel heel erg aan de bier. Dat gaan we echt niet redden. Ik kijk wel even. Bedankt!
Wij hebben gewoon lege kratjes gehuurd (waarom moeten er flesjes in? je moet ze op hun kop zetten, die vallen er dus allemaal uit?). Mijn man heeft ze er net onder gedaan, bed is bij deze verhoogd, gaat prima met 4 kratjes, de baby komt in de wieg op twee kratjes ernaast (Wel met een leuk lakentje, anders is het wel raar, zo op die heineken kratjes)...
Oh zo. Nou, deze staan als een huis. Ik zou ook niet weten waar je planken op het goede formaat vandaan moet halen, hier is het echt niet nodig. Bovendien drinken wij niet (kratjes zijn apart gehuurd), en met lege flessen erin kan je ze niet huren bij mijn weten.
ik heb ook een malm bed... passen de klossen gewoon onder.. ik dacht eerst zelf van niet.. maar bij de klossen die ik had bij de thuiszorgwinkel/groene kruis zit een inkeping in zeg maar.. daar kan hij in vallen.. weet niet zo goed hoe ik t moet uitleggen.. maar als je bij de thuiszorgwinkel om klossen vraagt kan je t ff uitleggen en dan zegt zij of het er wel of niet op past.. maar hier was het geen probleem.dus maak je niet druk Succes
Ik vraag me af of het echt verplicht is om klossen of kratten onder je bed te leggen want mijn bed is met de hoofdplank en nachtkasje vastgemaakt.. Tenzij ik kratten onder de nachtkasje zet.. Wacht wel af met de intake van de kraamzorg..
Wij hebben ook een malm bed en hebben toen gewoon klossen eronder gehad. 2 aan beide zijden en 1 in het midden.
Ik heb een boxspring van de Ikea en daarbij pasten de klossen ook niet. Omdat het onderstel uit twee delen bestaat, hebben wij 9 bierkratjes moeten gebruiken: 3 links, 3 in het midden, 3 rechts. Je kunt gewoon naar de emballage-afdeling van de supermarkt gaan en om 9 lege bierkratjes vragen (wel van hetzelfde merk i.v.m. hoogteverschil). Wij betaalden 9 euro statiegeld. Succes!
Waarschijnlijk moet je dan zorgen dat je een hoog/laag bed hebt ofzo... Weet niet of je thuis wilt bevallen... maar het is eigenlijk voor de VK.. met bevallen... en voor de ARBO van de kraamhulp. Als je je bed niet verhoogd, mogen zij weigeren je bed te verschonen en sommige controles bij je te doen....
uit een kast..... hier de planken uit de inbouwkasten van mn schoonma geleend... Zeg niet dat de jouwe niet stevig staat... maar blijkbaar verbuigen ze tegenwoordig eerder..... vandaar ff de tip.... (Grappig trouwens dat je dit al typt als je er nog niet in geslapen hebt.... Lees dat je man ze nog maar net geplaatst had....) En denk wel dat je ze vol kan lenen bij supermarkt... als je het statiegeld maar betaald, denk ik niet dat ze er een probleem van maken..... Wij beginnen hier trouwens "optijd met sparen".....
Je bed MOET omhoog! Dit i.v.m. de arbo-wet. Zelf wel eens een paar uur gebogen moeten staan werken? Dat kost je verloskundige én je kraamhulp hun rug hoor. Ik weet niet wat een verloskundige doet als je bed niet op hoogte staat, maar de kraamzorg doet dan geen dingen in/aan bed (je wassen, helpen aanleggen, bed opmaken etc.). In jouw geval moet je dan denk ik een hoog/laagbed lenen/huren bij de thuiszorg.